Το θέμα του ΒΟΑΚ στη Βουλή- Αίτημα για την ένταξη και άλλων τμημάτων του σε φάση...υλοποίησης
Συγκεκριμενα ανακοινώθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού με αντικείμενο «Μελέτες για την προετοιμασία δημοπράτησης αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος»
Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. ανακοινώνεται ότι:
Ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. έχει συντάξει μία αρχική τεχνική λύση (χάραξη με προμέτρηση και προϋπολογισμό) αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο Ηρακλείου μήκους 160 χλμ περίπου προκειμένου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου.
Μετά τα αποτελέσματα της ως άνω εργασίας ο Οργανισμός προχωρά και στην μελέτη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο συνολικά, δηλαδή από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, μελετώντας και το τμήμα από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο (μήκους 45χλμ περίπου). Το πλαίσιο της μελέτης θα βασιστεί στα συμπεράσματα της αρχικής κυκλοφοριακής μελέτης του 1998 αλλά και της πρόσφατης μελέτης (που υλοποιήθηκε το 2017). Η απόφαση του Οργανισμού βρίσκει σύμφωνη την Περιφερειακή Αρχή και τους Φορείς της Κρήτης, και έγινε αποδεκτή προς εξέταση από την Κυβέρνηση στο πρόσφατο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας.
Η χρηματοδότηση της μελέτης γίνεται από την Περιφέρεια Κρήτης και πιο συγκεκριμένα από τις πιστώσεις του έργου: «Ειδικές Μελέτες του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Κρήτη Πράσινη Ανάπτυξη - 1ο Υποέργο» Κ.Α. 2010ΕΠ402200008 της ΣΑΕΠ 402 της Περιφέ-ρειας Κρήτης. Με βάση την ως άνω απόφαση, Φορέας Υλοποίησης ορίζεται ο Ο.Α.Κ. Α.Ε., Προϊσταμένη Αρχή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Κ. Α.Ε. και Διευθύνουσα Υπηρεσία η Δ/νση Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. Α.Ε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Φώτης Καζάσης δήλωσε σχετικά: «Με την εξέλιξη αυτή δρομολογείται η υλοποίηση της πρόσφατης δέσμευσης, από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου στο Ηράκλειο, του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Κρήτης για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο και στο τμήμα Χερσόνησος - Άγιος Νικόλαος. Η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον Οργανισμό εντός του 2017 και θα συμπληρώσει τον φάκελο ο οποίος προετοιμάζεται για τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο από τα Χανιά έως και τον Άγιο Νικόλαο».
Στη Βουλη
Το θέμα του ΒΟΑΚ όμως συνεχίζει να απασχολεί και να «καίει», για αυτό και έφτασε εκ νέου στη Βουλή. Συγκεκριμένα ο Βασίλης Κεγκέρογλου επισημαίνει την ανάγκη να ενταχθούν στη μελέτη και το έργο του ΒΟΑΚ τα τμήματα Αγ.Νικόλαος-Σητεία και Αγ.Νικόλαος-Ιεράπετρα»».
Με ερώτηση του προς τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Εσωτερικών, ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου ζητά να ενταχθούν στη μελέτη και το έργο του ΒΟΑΚ τα τμήματα Αγ.Νικόλαος-Σητεία και Αγ.Νικόλαος-Ιεράπετρα.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τα σοβαρά αναπτυξιακά ζητήματα της Κρήτης συνεχίζεται.
Είναι γνωστές οι μεγάλες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τους φορείς του νησιού για την κυβερνητική απόφαση ανάθεσης μελέτης και έργου που αφορά τον ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο που είχαν ως αποτέλεσμα να ανακοινωθεί τελικά ότι θα φτάσει μέχρι τον Αγ.Νικόλαο.
Αυτή η επιμονή της Κυβέρνησης να θεωρεί ότι η Κρήτη σταματά όπου αυτή θέλει κάθε φορά, δεν μας βρίσκει καθόλου σύμφωνους και
Επειδή το πιο δύσκολο τμήμα του ΒΟΑΚ είναι Αγιος Νικόλαος-Σητεία και
Επειδή θα πρέπει ο ΒΟΑΚ να συνδεθεί με Ιεράπετρα και με το διευρωπαϊκό δίκτυο του νότου.
Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:
Προτίθεστε να αλλάξετε θέση και να εντάξετε στη μελέτη και το έργο ΒΟΑΚ τα τμήματα Αγ. Νικόλαος-Σητεία και Αγ. Νικόλαος-Ιεράπετρα και σύνδεση με το διευρωπαϊκό δίκτυο;».