Πως η Google ετοιμάζεται να απογειώσει τον ελληνικό τουρισμό με πρώτο σταθμό την Κρήτη
Πρώτος «σταθμός» η Κρήτη τον Σεπτέμβριο
Η πρωτοβουλία θα εγκαινιαστεί στην Κρήτη τον Σεπτέμβριο, με προοπτική να επεκταθεί σε περισσότερους τουριστικούς προορισμούς το 2015. Η Google θα οργανώσει εκδηλώσεις στο Ηράκλειο και στα Χανιά στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου, ώστε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προωθήσουν τις Φθινοπωρινές τους προσφορές. Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις - άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό - μπορούν να εγγραφούν στις εκδηλώσεις χωρίς καμία χρέωση μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism. Μέσω της πρώτης αυτής ενέργειας, η πρωτοβουλία αναμένεται να αγγίξει πάνω από 3.000 επιχειρήσεις από τον τομέα του τουρισμού της Κρήτης.
Με αφορμή την πρωτοβουλία η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε: «Στρατηγικό στόχο του Υπουργείου Τουρισμού αποτελεί η ποιοτική εξέλιξη του εθνικού τουριστικού προϊόντος.
Με πρωτοβουλίες του αλλά και μέσα από συνεργασίες και συνέργειες, το Υπουργείο Τουρισμού, παρακολουθεί τις εξελίξεις στη διεθνή τουριστική αγορά και τον ανταγωνισμό και ανάλογα αξιοποιεί τους μοναδικούς τουριστικούς πόρους της χώρας. Η δημιουργία ευέλικτου θεσμικού πλαισίου για τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών στην αγορά, διασφαλίζει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και αναδεικνύει νέους προορισμούς και υπηρεσίες, εκτός περιόδου αιχμής.
Αξιολογώντας τα δεδομένα και τις ανάγκες της διεθνούς τουριστικής αγοράς, πιστεύουμε ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι εφικτή η σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μέσα από τις συνεργασίες στο διαδίκτυο και την αξιοποίηση καινοτόμων εργαλείων, κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Προσθέτουμε στα επικοινωνιακά μας πλεονεκτήματα εξειδικευμένα μέσα επικοινωνίας. Στόχος μας να προβάλλουμε τα πλεονεκτήματα της χώρας μας, με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Πώς μπορεί να αυξηθεί το ΑΕΠ κατά 3%
Παρόλο που οι online αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, ένα περίπου 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, κυρίως μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου. Η ευκαιρία για ανάπτυξη είναι σημαντική, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Oxford Economics, αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.
Μέσω της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα λάβουν υποστήριξη από την Google για να χρησιμοποιήσουν βασικά εργαλεία, όπως το Google My Business και το Google AdWords, προκειμένου να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους σε περιόδους εκτός της τουριστικής σεζόν.
Παράλληλα, ο ΕΟΤ και ο ΣΕΤΕ θα εστιάσουν στην αύξηση της τουριστικής ζήτησης για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια, αλλά και πέραν της βασικής τουριστικής σεζόν, στο πλαίσιο της στρατηγικής τους για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επιπλέον, προϊόντα της Google όπως το Street View, το οποίο καλύπτει και την Ελλάδα από τις αρχές Ιουνίου, βοηθούν στην περαιτέρω ανάδειξη της ομορφιάς της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο.
ΕΟΤ: Το Διαδίκτυο αποτελεί αιχμή της επικοινωνίας
Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς ανέφερε «Το Διαδίκτυο αποτελεί αιχμή της επικοινωνίας του ΕΟΤ, με άξονα την πύλη www.visitgreece.gr. Οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, οι επιχειρήσεις και όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο, πρέπει να επωφεληθούν από το Διαδίκτυο.
Μελέτες δείχνουν ότι η χρήση του Διαδικτύου μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση κατά 20%, και το ΑΕΠ κατά 3%, αλλά και να δημιουργήσει έως και 100.000 νέες θέσεις εργασίας στη χώρα.
Ο ΕΟΤ στηρίζει την πρωτοβουλία της Google για παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον τουριστικό κόσμο της Ελλάδας, ξεκινώντας από την Κρήτη. Στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προώθηση σαγηνευτικών στοιχείων της Ελλάδας που δεν είναι ευρέως γνωστά».
ΣΕΤΕ: Η δυναμική του Διαδικτύου ευνοεί την ανάπτυξη
Ο Πρόεδρος του ΣETE, Ανδρέας Ανδρεάδης, δήλωσε: «Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει την πρωτοβουλία της Google για την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον κλάδο, τα οποία θα ενισχύσουν τις προσπάθειες των επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Το Διαδίκτυο αποτελεί πλέον ένα από τα βασικά εργαλεία προβολής για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες, αν τα χρησιμοποιήσουν κατάλληλα, μπορούν να επωφεληθούν μακροπρόθεσμα έως και 20% από την αυξημένη ζήτηση για παροχή online τουριστικών επιλογών».
Η διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδας, Μαρία Φουντά, ανέφερε: «Πιστεύουμε ακράδαντα στην δυναμική του Διαδικτύου για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ειδικότερα σε τομείς με μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα.
Αυτός είναι και ο λόγος που η Google επενδύει στη στήριξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ξεκινώντας αυτό το Φθινόπωρο από την Κρήτη. Βασιζόμενοι στα αποτελέσματα του πρώτου αυτού πιλοτικού προγράμματος, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την πρωτοβουλία σε περισσότερους ελληνικούς προορισμούς το 2015».
Iefimerida.gr