ΟΦΗ: Ο εφοπλιστής Θανάσης Μαρτίνος το «δυνατό» όνομα του Ν. Μαχλά
Το πρώτο καθοριστικό ραντεβού του Νίκου Μαχλά με τον Θανάση Μαρτίνο που είναι γνωστός για τις δωρεές που έχει κάνει στις εκκλησίες έγινε πριν περίπου ένα μήνα όταν ο πρώην πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής της ΠΑΕ ΟΦΗ βρέθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ώστε να δώσει το παρόν στην ανακαίνιση του ιστορικού μοναστηριού του Αγίου Γεωργίου τα οποία πραγματοποίησε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρος Β, ο οποίος ως γνωστόν είναι συγγενής και του πρώην προέδρου της ΠΑΕ ΟΦΗ.
Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας που διατηρεί στενές σχέσεις με τον γνωστό Έλληνα εφοπλιστή τον γνώρισε στο Νίκο Μαχλά , και αυτός δεν έχασε την ευκαιρία να του προτείνει να ασχοληθεί για πρώτη φορά στη ζωή του με το ποδόσφαιρο και συγκεκριμένα με τον ΟΦΗ.
Από τότε και μετά έχουν υπάρξει και άλλες επαφές ανάμεσα στους δύο άνδρες, με τον Νίκο Μαχλά να ασκεί ασφυκτικό πρέσινγκ την τελευταία εβδομάδα στον Έλληνα εφοπλιστή από την στιγμή που στις 15 Ιουνίου , υπάρχει και η δεύτερη κρίσιμη γενική συνέλευση του ΟΦΗ που θα κρίνει οριστικά και το μέλλον της ομάδας.
Το αν θα καταθέσει επίσημη πρόταση ο Ν. Μαχλάς στον Ερασιτέχνη ΟΦΗ όπως έκαναν οι επτά επιχειρηματίες από την Κρήτη στην πρόσφατη γενική συνέλευση είναι κάτι που εξαρτάται από τον ίδιο, που μπορεί να μην έχει επιβεβαιώσει το όνομα του Θ. Μαρτίνου , αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Creteplus.gr» πρόκειται για το συγκεκριμένο πρόσωπο.
Μάλιστα ο Ν. Μαχλάς φαίνεται να προσπαθεί τον τελευταίο καιρό να πείσει τον Θ. Μαρτίνο να δώσει το παρών στη νέα γενική συνέλευση της 15ης Ιουνίου προκειμένου να παρουσιάσει την πρόταση του, που δεν ξεφεύγει από την Γ΄Εθνική κατηγορία, αλλά με ένα μπάτζετ που ξεπερνάει το 1 εκ. ευρώ.
Ποιος είναι ο Θ. Μαρτίνος
Ο Θ. Μαρτίνος συγκαταλέγεται μέσα 66 εκατομμυριούχους Έλληνες εφοπλιστές και μάλιστα καταλαμβάνει την 13η θέση. Στην κατάταξη του ισχυρότερων εφοπλιστών του κόσμου, αφού διαθέτουν και τα τρία αδέλφια ένα στόλο που υπερβαίνουν τα 100 πλοία.
Ο πατέρας των αδελφών Μαρτίνων, ο Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977), είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στην Αθήνα. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Το μαγαζί βρισκόταν στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας. Η σύζυγός του, Αθηνά, γνωστή στους ναυτιλιακούς και κοσμικούς κύκλους ως Νουνού, είχε ρίζες στη ναυτιλία αφού προερχόταν από την παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια Μεθενίτη. Η καταγωγή της είναι από την Κεφαλονιά και την Ελευσίνα. Εχουν τέσσερα παιδιά.
Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου έγινε τη δεκαετία του ’60 υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ηταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν. Λιβανού.
Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ. Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.
Ωστόσο το 1971 η Αθηνά Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειας. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Αμέσως μετά αγόρασε και τρίτο πλοίο. Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν γεωμετρική μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων.
Στα πρώτα χρόνια, στο
τιμόνι δίπλα στην Αθηνά ήταν ο πρωτότοκος γιος της Θανάσης, ενώ στην επιχείρηση
μπήκαν σταδιακά ο Ντίνος και ο Ανδρέας.
Τα τρία αδέλφια έμειναν μαζί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90.Την εποχή εκείνη αποχώρησε από τη Thenamaris ο Θανάσης Μαρτίνος και ίδρυσε την Eastern Mediterranean, για να ακολουθήσει, το 1997, ο Ανδρέας που ίδρυσε τη Minerva.