Έτσι «έκλεβε» ρύπους η VW – Πώς λειτουργούσε η πατέντα
Έτσι «έκλεβε» ρύπους η VW – Πώς λειτουργούσε η πατέντα
«Ήταν αντίθετο με τους νόμους της φυσικής», λένε οι ειδικοί «ένας κινητήρας να αποδίδει τόσους ίππους, εκπέμποντας τόσα λίγα καυσαέρια.
Αυτή η παραδοχή τους κίνησε το ενδιαφέρον και άρχισαν τις έρευνες,
οι οποίες κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα:
Το λογισμικό που είχε εφοδιάσει η VW τα «ένοχα» μοντέλα της εστίαζε στο
τιμόνι. Όταν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε
σε κατάσταση «χαμηλών εκπομπών». Αν το τιμόνι κινείτο, όπως σε φυσιολογικές
συνθήκες κίνησης στο δρόμο, ο κινητήρας δούλευε σε πλήρη ισχύ εκπέμποντας έως
και 40 φορές περισσότερους ρύπους.
Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το
πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της
Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του
Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και ερευνήθηκε από την Άννα Στεφανοπούλου,
η οποία έλυσε τον γρίφο.
Η αποκάλυψη της απάτης που έγινε τη Δευτέρα αφορά σε 500.000
οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και σε 11.000.000 παγκοσμίως έχει προκαλέσει παγκόσμιο
σάλο. Από τότε η μετοχή της γερμανικής εταιρίας καταρρέει και μόλις την Τετάρτη
το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλός της αναγκάστηκε να παραιτηθεί.
Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr
Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα
"στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...
Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.
Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.
reporter@creteplus.gr 6932255686.
Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"