Αντιδράσεις για το κυκλοφοριακό στο Ηράκλειο
Με ανακοίνωσή τους οι «Ενεργοί Πολίτες» κατηγορούν την πλειοψηφούσα παράταξη για προκλητικά δεξιόστροφη πολιτική, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να ψηφίζονται τα κονδύλια μιας οικονομικής συμφωνίας, την οποία στην ουσία της δεν την έχει συζητήσει ακόμα το Δημοτικό Συμβούλιο. Όπως τονίζουν, εγκρίθηκε σε κωδικό του οικονομικού προϋπολο-
γισμού της τρέχουσας χρονιάς ποσό ύψους 150.000 ευρώ ως αμοιβή στο ΚΤΕΛ για παροχή μεταφορικού έργου, και άλλες 30.000 ευρώ για τη μίσθωση χώρου στάθμευσης για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Παράλληλα οι «Ενεργοί Πολίτες» κατηγορούν τη δημοτική αρχή, ότι «κάνει εν κρυπτώ τις επιλογές της. Καταργεί την ανάγκη επικαιροποίησης της εγκεκρι-
μένης κυκλοφοριακής μελέτης συνολικά και προχωράει σε αναθεώρηση μέρους - μέρους της μελέτης σε τμήμα της παλαιάς πόλης, με στόχο να δικαιολογήσει τα προαποφασισμένα. Και το λέμε αυτό διότι πρώτα πρέπει οι ειδικοί να εξετάσουν τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει και θα προκύψουν από τις αλλαγές και τις νέες συνθήκες και μετά να επιλέγονται δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας κλπ. Η κατάργηση των χώρων στάθμευσης στα τείχη, ο αποκλεισμός ή η ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας στο ιστορικό κέντρο, η ανάγκη ικανοποίησης σε θέσεις στάθμευσης, η βελτιστοποίηση της κινητικότητας, απαιτούν σοβαρή επιστημονική προσέγγιση και στοιχεία για την διατύπωση λύσεων και κυρίως, διαβούλευση, επιστημονική, φορέων, κοινωνική αποδοχή και πολιτική βούληση γρήγορης υλοποίησης. Το πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας που πρόσφατα εγκρίθηκε για τα ηλεκτροκίνητα mini bus λαμβάνεται υπ’ όψιν σε αυτό τον σχεδιασμό;(και εκεί ΚΤΕΛ βάλατε). Δεν μπορούμε να μιλάμε και να σχεδιάζουμε με όρους της προηγούμενης
10ετίας σε μια πόλη που έχει δυναμισμό και εξέλιξη». Η δημοτική παράταξη τονίζει ότι “το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πρόβλημα για το σύνολο της πόλης και σαν τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το πρόβλημα είναι δύσκολο και κοστίζει. Δεν λύνεται όμως με τους τρόπους που επέλεξε η δημοτική αρχή. Μήπως πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία
δημοτικής συγκοινωνίας ή ενός φορέα με δημοτική συμμετοχή για την οργάνωση και λειτουργία της;”