Το «deal» για τα αεροδρόμια και η εταιρεία που επιτυγχάνει τη «χρυσή» σύμβαση
Η Fraport με τίμημα 1,23 περίπου δισ. ευρώ, σε μονοπωλιακό κανάλι, αποκτά τα 14 καλύτερα αεροδρόμια της Ελλάδας, αφήνοντας στο Δημόσιο κάποια δεύτερης διαλογής.
Το συνολικό τίμημα μαζί με τα παρελκόμενα οικονομικά οφέλη για το Ελληνικό Δημόσιο, κρίνονται επιεικώς “λίγα” για ένα τέτοιο project. Αφού τα εισπρακτικά δεδομένα των παραπάνω αεροδρομίων θα είναι για τη Fraport δυσθεώρητα.
Απ’ όσα προοιωνίζονται μέσα στον Αύγουστο όπως αναφέρει το traveldailynews.gr και ο Μανώλης Γκύζης, αφού είναι στο πακέτο των μέτρων που ψηφίστηκε στην Βουλή και αυτή η ιδιωτικοποίηση, η σύμβαση θα υπογραφεί ατόφια και θα ελεγχθεί από τη Δικαιοσύνη για έγκριση τελική αλλά και έγκριση περιβαλλοντικών όρων και έργων εκσυγχρονισμού.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας μετά και από τις τόσες αναβολές- καθυστερήσεις είναι δύσκολο να γίνει πριν τον Απρίλη του 2016. Τότε βέβαια ίσως και τον Ιούνιο 2016 θα καταβληθεί και το τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ.
Το κυριότερο πλεονέκτημα ή μειονέκτημα θα ‘ναι ο τρόπος ανάπτυξης κάθε αεροδρομίου. Με κριτήρια εισπρακτικά που σίγουρα θα πρυτανεύσουν, είναι πολύ δύσκολη η ορθολογιστική τους ανάπτυξη.