Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



Θύελλα αντιδράσεων για τα ταξί και το Taxibeat

Θύελλα αντιδράσεων για τα ταξί και το Taxibeat

Ελλάδα | 29/09/2017 - 11:58
Θύελλα αντιδράσεων για τα ταξί και το Taxibeat
Χιλιάδες άτομα υπογράφουν την online πρωτοβουλία υποστήριξης και διαμαρτυρίας - Ο ιδρυτής του Beat (τέως Taxibeat) εξηγεί στο facebook τον παραλογισμό του νέου νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις - Ένα αληθινό success story στοχοποιείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρά τις μεγαλοστομίες περί ανάπτυξης και επενδύσεων.

Την οδό της οπισθοδρόμησης, αυτήν που χάραξαν με τον αυταρχισμό της εξουσίας κράτη όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Βόρεια Κορέα κ.λπ., φαίνεται να επιλέγει η Ελλάδα νομοθετώντας ενάντια σε σύγχρονες μορφές παροχής υπηρεσιών όπως το Beat (τέως Taxibeat). Μια εφαρμογή που συνιστούσε εν τη πράξει απόδειξη του πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι η αξιοκρατία, ακόμη και σε κάτι τόσο καθημερινό όσο η μετακίνηση εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων με ταξί, τίθεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης. Σε επιχειρηματικό επίπεδο, μια νεοφυής εταιρεία όπως η Beat, η οποία διαφήμισε την ελληνική εφευρετικότητα παγκοσμίως και θεωρήθηκε υπόδειγμα πρωτοτυπίας κ.λπ., ρίχνεται στον Καιάδα με συνοπτικές διαδικασίες. Κι αυτό γίνεται πιθανότατα προκειμένου να ικανοποιηθεί μια επαγγελματική ομάδα, εν προκειμένω οι κάτοχοι ταξί, με βάση μια εκλογική υστεροβουλία.

Η αντίδραση στην προωθούμενη νομοθετική μεθόδευση της κυβέρνησης -η οποία επισήμως κόπτεται για την ανάπτυξη, ενώ στην πράξη την καταπολεμά- φουντώνει. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικτυακή συλλογή υπογραφών υπέρ της προστασίας του Beat ως έχει. Στη σχετική διεύθυνση η ανταπόκριση του κοινού στην πρωτοβουλία είναι θεαματική, καθώς οι υποστηρικτές της ξεπέρασαν τις 20.000 μέσα σε λίγες ώρες.

Παράλληλα, με ανάρτησή του στο facebook, ο ιδρυτής του Beat, κ. Νίκος Δρανδάκης, προσπαθεί να τοποθετήσει με ψυχραιμία το όλο ζήτημα που ανέκυψε στη λογική του βάση, αναδεικνύοντας τον θεμελιώδη παραλογισμό του. Γράφει τα εξής:

«Ωραία, τα ΝΕΑ βρήκαν το επίμαχο νομοσχέδιο για τις μεταφορές (εκτός κι αν διαψευσθεί) οπότε μπορούμε να σχολιάσουμε λίγο καλύτερα τώρα. Κατ' αρχήν, θέλω να σχολιάσω το σχολιασμό των ΝΕΩΝ: ασφαλώς και δεν πρόκειται για 'κλείσιμο' ή 'φραγή' στην εφαρμογή της The BEAT App. Η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί ακόμα και αν ο προτεινόμενος νόμος ψηφισθεί και εφαρμοσθεί, με τη διαφορά ότι ο μεγάλος χαμένος θα είναι ο τελικός καταναλωτής, η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία, και τελικά η Ελληνική οικονομία με την έννοια της παγίωσης της εικόνας μιας χώρας εχθρικής προς τα παραπάνω.

Πάμε στο νόμο. Είναι προφανές ότι προσπαθεί να μετατρέψει την The BEAT App από μια υπηρεσία διαμεσολάβησης ανάμεσα στον ελεύθερο επαγγελματία ταξιτζή και τους πελάτες του, σε μια εταιρεία που 'παρέχει μεταφορικό έργο'. Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι ποιό πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή, αλλά φαντάζομαι αυτό δεν θα απαντηθεί ποτέ.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι να δούμε αν έχει την οποιαδήποτε λογική βάση μια τέτοια αλλαγή. Μια εταιρεία που παρέχει 'μεταφορικό έργο' συνήθως το παρέχει 1. με κάποια οχήματα, 2. με κάποιους οδηγούς, και 3. εισπράττοντας ένα οικονομικό τίμημα για το μεταφορικό έργο που παρέχει. 

Πάμε να δούμε αυτούς τους παράγοντες στην περίπτωση της Beat:

1. Το τι οχήματα θα χρησιμοποιούνται μέσω της πλατφόρμας μας έχει προκαθοριστεί από κάποιον τρίτο, το κράτος, σε όλες τους τις λεπτομέρειες: τύπος αυτοκινήτου, προδιαγραφές, ακόμα και το χρώμα τους.

2. Επίσης, αυτά τα οχήματα ανήκουν σε τρίτους ιδιώτες, οι οποίοι απέκτησαν από το κράτος άδεια ταξί και δικαιούνται να τα χρησιμοποιούν όπως θέλουν - η Beat δεν έχει κανένα δικαίωμα επιλογής στα οχήματα με τα οποία 'παρέχει μεταφορικό έργο'.

3. Οι οδηγοί που θα οδηγούν αυτά τα οχήματα έχουν προ-επιλεγεί από το κράτος, μέσω της παροχής της Ειδικής Άδειας Οδήγησης ΕΔΧ οχήματος, με βάση κριτήρια που έχει θεσπίσει η Πολιτεία.

4. Το ποιοι από αυτούς τους οδηγούς θα καθίσουν τελικά πίσω από το τιμόνι, το επιλέγουν οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων (κάτοχοι των αδειών ταξί). Μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε τρίτος. Αλλά η Beat δεν έχει κανένα απολύτως λόγο στο ποιος 'παρέχει το μεταφορικό της έργο' με τα λίγα αυτοκίνητα που επιτρέπει ο νόμος να κυκλοφορούν. H Beat πολύ απλά προσπαθεί να επιλέξει να συνεργαστεί με τους καλύτερους από το μικρό αυτό pool ανθρώπων.

5. Το ύψος του τιμήματος (κόμιστρο) που εισπράτεται για το 'μεταφορικό έργο που παρέχει' η Beat, καθορίζεται με αυστηρότητα και ακρίβεια από το κράτος. Η Beat δεν έχει κανένα λόγο επ' αυτού.

6. Τέλος, το κόμιστρο αυτό, ΔΕΝ το ειπράττει η Beat, αλλά (πολύ σωστά) ο ελεύθερος επαγγελματίας οδηγός που ιδρώνει κάθε μέρα πίσω από το τιμόνι.

Από όλη αυτή την 'τροφική αλυσίδα' του μεταφορικού έργου του ταξί, τι είναι αυτό που κατέχει και ελέγχει η Beat τελικά; Σωστά το καταλάβατε: είναι μόνο η προμήθεια για τη ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒHΣΗ που παρέχει ανάμεσα σε οδηγούς και πελάτες. Ο προτεινόμενος νόμος, λοιπόν, μάς επιτρέπει μόνο να ορίζουμε το ύψος της προμήθειας που λαμβάνουμε και τίποτε άλλο, αλλά να έχουμε την πλήρη ευθύνη του μεταφορικού έργου, με οδηγούς - υπαλλήλους (ή σχεδόν υπαλλήλους) που δεν είναι υπάλληλοί μας, με οχήματα που δεν έχουμε επιλέξει εμείς ως πιο κατάλληλα.

Εγώ δεν βλέπω σε ποια ευνομούμενη χώρα θα μπορούσε αυτή η υπέρβαση λογικής να γίνει νόμος του κράτους».

Παρομοίως επεξηγηματικό είναι επίσης το κείμενο που συνοδεύει την συλλογή υπογραφών:

«Το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) σε εταρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης, όπως είναι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο εξαναγκάζει τους 8 και πλέον χιλιάδες οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό Έλληνα πολίτη.

Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60.

Η έναρξη του Taxibeat to 2011, αποτέλεσε το σημείο τομή για να αλλάξει εντελώς η εικόνα των αστικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ταξί έπαψε να είναι 'ο ταρίφας' και έγινε ο σωστός και αξιοσέβαστος επαγγελματίας που όλοι αγαπούν να χρησιμοποιούν καθημερινά. Και όλα αυτά χάρη στο νέο μοντέλο που έφερε το Taxibeat: την αξιολόγηση του επαγγελματία, τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, και την ανταμοιβή των καλύτερων του κλάδου.

Το Taxibeat μέσα στα χρόνια μεγάλωσε, έφτασε τους σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες, έκανε επενδύσεις εκατομμυρίων, δημιούργησε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και έγινε το success story της χώρας στα σκληρότερα χρόνια της κρίσης -ένα success story που έδινε κουράγιο σε όλους τους Έλληνες ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και συλλογικά σαν έθνος.

Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι 3ετεις συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ζητάμε να καταργηθούν τώρα και να μην ψηφιστούν από το Ελληνικό Κοινοβούλιο».  

Πηγή: protothema.gr


Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Ελλάδα

Πρόστιμο 250.000 ευρώ σε ινστιτούτο αισθητικής

Ανακοίνωση από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Κορωνοϊός: 246 «έσπασαν» την καραντίνα – Ανησυχία για χαλάρωση…

Το τελευταίο περιστατικό και τα μεγάλα πρόστιμα

Τα τρία στάδια του lockdown το καλοκαίρι

Έτσι θα γίνουν τα έκτακτα lockdown, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο

9 νέα κρούσματα - 183 νεκροί συνολικά

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 3.058

Κορωνοϊός: Το καλό και το κακό σενάριο για την Ελλάδα

Γιατί οι ειδικοί φοβούνται μία νέα έκρηξη

Στους 183 οι νεκροί από τον κορωνοϊό - Πέθανε 83χρονη

Αυξάνεται ο αριθμός των θυμάτων

Επίθεση με βιτριόλι: Τι λέει η οδηγός ταξί - Η περούκα, η…

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση με το βιτριόλι

Ανοίγουν νωρίτερα τα γυμναστήρια -Σήμερα οι ανακοινώσεις

Πότε αναμένεται η επαναλειτουργία τους

Επίθεση με βιτριόλι: «Καθαρά» βίντεο και φωτογραφικά καρέ…

Τα επεξεργασμένα καρέ από τις κάμερες ασφαλείας

ΕΟΦ: Απαγόρευσε αντισηπτικό διάλυμα

Αποσύρονται από την αγορά τα προϊόντα

Ηλεία: Εγκεφαλικά νεκρή 27χρονη λίγο μετά τον τοκετό

Η Δώρα εργαζόταν μέχρι και τον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης της χωρίς να παρουσιάσει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Κανένας θάνατος - 7 νέα κρούσματα στη χώρα

Κανένας θάνατος το τελευταίο 24ωρο - 2.915 συνολικά

Νομοσχέδιο – Παιδεία: Αλλαγές από το νηπιαγωγείο μέχρι…

Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας - Όλες οι αλλαγές

Ρόδος: Ποιος ήταν ο νεκρός που έθαψαν… κατά λάθος - Σοκαρισμένη…

Εισαγγελική έρευνα για το… μακάβριο λάθος

Συντριβή ελικοπτέρου στο Ιόνιο: Εντοπίστηκαν τα συντρίμμια…

Μια 23χρονη στρατιωτικός ήταν το πρώτο θύμα η οποία, όπως είχε γράψει το neakriti, πριν το τραγικό συμβάν έπαιζε γκάιντα στη Σούδα.

Κορωνοϊός: 174 οι νεκροί στην Ελλάδα

Κατέληξε 78χρονος στο "Αττικόν"

Kάτω από το 1% του πληθυσμού ο πραγματικός αριθμός των κρουσμάτων

Οι εξελίξεις για τον Κορωνοϊό στη χώρα μας

Κεραμέως για σχολεία: Τι θα γίνει με το ολοήμερο - Ποια η…

"Το άνοιγμα των σχολείων δεν θα γίνει πριν την 1η Σεπτεμβρίου".

172 οι νεκροί από κορωνοϊό στην Ελλάδα - Πέθανε 82χρονη

Η γυναίκα νοσηλευόταν στον «Ευαγγελισμό»

Εκ περιτροπής εργασία: Από 1η Ιουνίου οι μειώσεις μισθών…

Σε νέο καθεστώς, χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενοι από τον Ιούνιο - Αναλυτικά παραδείγματα

Γυμναστήρια, κινηματογράφοι: Ν' ανοίξουν νωρίτερα, μελετά…

Νωρίτερα να ξεκινήσει η τέλεση γάμων και λοιπές δεξιώσεις - Πιθανή ημερομηνία

Σύψας: Τώρα είναι η καταλληλότερη στιγμή να ανοίξουν τα…

Δεν μας τρομάζουν τα εισαγόμενα κρούσματα

Κορωνοϊός: Στους 170 οι νεκροί

Κατέληξε 91χρονη

Πρόστιμα μέχρι και 100.000 € στα σούπερ μάρκετ που δε δηλώνουν…

Η πλατφόρμα e-Καταναλωτής αναγράφει τις τιμές των προϊόντων σε όλα τα σούπερ μάρκετ

Κορωνοϊός: Στους 169 οι νεκροί στην χώρα μας

«Κατέληξε» ένας 79χρονος στο ΑΧΕΠΑ

Τσιόδρας: Βέβαιο ένα δεύτερο κύμα κορωνοϊού

Οι κλειστοί χώροι στους οποίους έχει παρατηρηθεί μεγαλύτερη μετάδοση του ιού

Θετικοί στον κορωνοϊό 2 διασώστες του ΕΚΑΒ – Σε καραντίνα…

Σήμερα το πρωί βγήκαν τα αποτελέσματα

«Restart Tourism»: Πότε «ανοίγει» ο τουρισμός – Από αυτές τις…

Πρόκειται για 19 χώρες που παρουσιάζουν καλά επιδημιολογικά στοιχεία, μέχρι στιγμής

Με κορωνοϊό οκτώ μηνών βρέφος στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου «Παίδων»

Στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Παίδων νοσηλεύεται οκτώ μηνών βρέφος με κορωνοϊό

167 νεκροί από κορωνοϊό στην Ελλάδα - Κατέληξε 89χρονος στο…

Ο άνδρας είχε πολλαπλά υποκείμενα νοσήματα

Ανοίγει η εστίαση: χρήσιμα Tips για τους επαγγελματίες

Συμβουλές για την εφαρμογή των μέτρων και παγίδες που πρέπει να αποφύγουν

Μετακινήσεις εκτός νομού: Έτσι θα ταξιδεύουμε με αεροπλάνα,…

Ενημέρωση για τις μετακινήσεις εκτός νομού

Τραγωδία με 4 νεκρούς στο Λουτράκι - Συγκλονίζουν τα βίντεο…

Οι 4 άντρες βρέθηκαν σε βάθος 20 μέτρων και οι πρώτες αναφορές σχετικά για τον θάνατό τους κάνουν λόγο για ασφυξία - Η επιχείρηση της ΕΜΑΚ έγινε υπό τον φόβο έκρηξης στο…

Ανοίγουν αύριο Κυριακή οι εκκλησίες - Τι πρέπει να γνωρίζουν…

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος καλεί στην τήρηση όλων των μέτρων για τον κορωνοϊό, ενώ αύριο ανοίγουν οι εκκλησίες στη χώρα

Έτσι θα ταξιδεύουμε με τα πλοία - Όλα τα νέα μέτρα

Ποιες πτήσεις «ανοίγουν» και ποιες παραμένουν σε αναστολή

Μητσοτάκης: Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με διπλή κρίση - Παράδειγμα…

Η παρέμβασή του στην παγκόσμια σύνοδο της Boston Consulting Group

Σ.Τσιόδρας: Ο ιός μπορεί να μη φύγει ποτέ από τη ζωή μας

Μπορεί ο κορωνοϊός να γίνει ενδημικός ιός;

Πρόστιμα έως 20.000 ευρώ για τους παραβάτες σε οργανωμένες…

Τσουχτερά πρόστιμα στους απείθαρχους επιχειρηματίες

Κορωνοϊός: Πότε ο κλιματισμός μπορεί να είναι επικίνδυνος…

Τι ανέφεραι Ο επίκουρος καθηγητής επιδημιολογίας και υγιεινής του ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης, μιλώντας στην εκπομπή "ΩΡΑ ΑΙΧΜΗΣ" της ΚΡΗΤΗ TV

Πότε ανοίγουν καφετέριες, εστιατόρια, γυμναστήρια και…

Οριστικές ημερομηνίες: Όλα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης

16 νέα κρούσματα στη χώρα μας -Τρεις νέοι θάνατοι

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.760 - Στους 155 οι νεκροί

Αυτό είναι το νέο ωράριο στα σούπερ μάρκετ

Παραμένουν τα υφιστάμενα μέτρα κατά του κορωνοϊού

"Αποφεύγετε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς" οι 7 κανόνες του…

Πως θα μείνουμε προστατευμένοι από τον κορωνοϊό

Κορωνοϊός: Στους 152 οι νεκροί στην χώρα μας

Ένας 80χρονος έχασε την μάχη

Παπαθανάσης: Από 1η Ιουνίου ανοίγει η εστίαση με τα νέα…

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «εντός του Ιουνίου θα λειτουργήσουν και οι εσωτερικοί χώροι των επιχειρήσεων»

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.