Τα Σαββατοκύριακα του θανάτου - Ξενύχτι, βιασύνη και αλκοόλ οδηγούν σε θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη
To CretePlus.gr με τη βοήθεια του κ. Γιαννη Λιονάκη παρουσιάζει σήμερα την ακτινογραφία των τροχαίων, αναλύοντας τις ώρες, τις μέρες και τις αιτίες των δυστυχημάτων και ατυχημάτων που καταγράφονται.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος φέτος από την αρχή του χρόνου 28 θανατηφόρα τροχαία συμβάντα, εκ των οποίων οι 4 θάνατοι είναι μετά από εκτροπές και οι υπόλοιποι θάνατοι είναι μετά απο συγκρούσεις.
«Αυτό σημαίνει ότι έχουμε έλλειψη προσοχής. Έχουμε 5 γυναίκες και 23 άνδρες νεκρούς, κάτι που δείχνει ότι τα θανατηφόρα τροχαία είναι ένα θλιβερό ανδρικό προνόμιο.
Ακόμη πρέπει να πούμε ότι το τελευταίο διάστημα έχουμε 8 θανάτους στις ώρες 7 με 9 το πρωί και 9 από τις 12 τα μεσάνυχτα ως τις 7 το πρωί. Που σημαίνει ότι τις πρωινές ώρες σε πολύ μεγάλο βαθμό η βιασύνη στο να μετακινηθούμε, το ξενύχτι ή ακόμη και η κατανάλωση αλκοόλ, φέρνουν τραγικά αποτελέσματα», επισημαίνει ο κ. Λιονάκης, ο οποιος τονίζει ότι εξακολουθουν το Σαββάτο βράδυ και η Κυριακή το πρωί να καταγράφονται τα περισσότερα συμβάντα.
Προσοχή στην οδήγηση
Ο ίδιος στο περιθώριο του σημερινού τροχαίο καλεί για μια φορά ακόμη τους οδηγούς να είναι πιο προσεκτικοί όταν πιάνουν τιμόνι.
«Νισάφι πια για το νησί μας. Από εκεί που είχαμε κάποια περιστατικά και κάποιες εκτροπές στην αρχή της χρονιάς, άρχισαν οι τροχαίες συγκρούσεις με πολύνεκρα θανατηφόρα δυστυχήματα. Ενώ πέρυσι σαν σήμερα, είχαμε στο νησί μας 21 νεκρούς, φέτος έχουμε 28 και είναι νομίζω τραγικό γιατί ο Μάης πέρυσι έκλεισε με 28 νεκρούς και ήταν η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 10 χρόνων με 70 νεκρούς στην Κρήτη.
Αυτό σημαίνει ότι έχει ξεκινήσει πολύ άσχημα η φετινή χρονιά. Αν μεταφερθούμε και δούμε κάποια στιγμή τα τροχαία που συμβαίνουν με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα δύο τελευταία πολύνεκρα, θα δούμε ότι σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, αιτία είναι η ευθύνη των οδηγών. Είναι θλιβερό να βλέπουμε μια ευθεία και σε αυτήν να καταγράφονται απίστευτες ταχύτητες και απίστευτες προσπεράσεις.
Δεν μπορεί, θα έρθει το κακό και μάλιστα όταν αυτές οι υπερβάσεις οδήγησης, γίνονται κυρίως με μικρού κυβισμού οχήματα και (σε πολλές περιπτώσεις) με αδέξιους οδηγούς
Αυτό πρέπει να σταματήσει. Πρεπει να ξέρουμε ότι όταν βλέπουμε μια ευθεία δεν σημαίνει ότι μπορούμε να αναπτύσσουμε μεγάλη ταχύτητα», καταλήγει ο κ. Λιονάκης.