Πως θα γίνει ο ΒΟΑΚ μετά τις παρεμβάσεις- Η ανακοινωση που έφερε...ελπίδα
Συγκεκριμενα την περασμένη Παρασκευή ανακοινώθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού με αντικείμενο «Μελέτες για την προετοιμασία δημοπράτησης αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος»
Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. ανακοινώνεται ότι:
Ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. έχει συντάξει μία αρχική τεχνική λύση (χάραξη με προμέτρηση και προϋπολογισμό) αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο Ηρακλείου μήκους 160 χλμ περίπου προκειμένου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσει τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου.
Μετά τα αποτελέσματα της ως άνω εργασίας ο Οργανισμός προχωρά και στην μελέτη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο συνολικά, δηλαδή από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, μελετώντας και το τμήμα από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο (μήκους 45χλμ περίπου). Το πλαίσιο της μελέτης θα βασιστεί στα συμπεράσματα της αρχικής κυκλοφοριακής μελέτης του 1998 αλλά και της πρόσφατης μελέτης (που υλοποιήθηκε το 2017). Η απόφαση του Οργανισμού βρίσκει σύμφωνη την Περιφερειακή Αρχή και τους Φορείς της Κρήτης, και έγινε αποδεκτή προς εξέταση από την Κυβέρνηση στο πρόσφατο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας.
Η χρηματοδότηση της μελέτης γίνεται από την Περιφέρεια Κρήτης και πιο συγκεκριμένα από τις πιστώσεις του έργου: «Ειδικές Μελέτες του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Κρήτη Πράσινη Ανάπτυξη - 1ο Υποέργο» Κ.Α. 2010ΕΠ402200008 της ΣΑΕΠ 402 της Περιφέ-ρειας Κρήτης. Με βάση την ως άνω απόφαση, Φορέας Υλοποίησης ορίζεται ο Ο.Α.Κ. Α.Ε., Προϊσταμένη Αρχή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Κ. Α.Ε. και Διευθύνουσα Υπηρεσία η Δ/νση Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. Α.Ε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Φώτης Καζάσης δήλωσε σχετικά: «Με την εξέλιξη αυτή δρομολογείται η υλοποίηση της πρόσφατης δέσμευσης, από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου στο Ηράκλειο, του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Κρήτης για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο και στο τμήμα Χερσόνησος - Άγιος Νικόλαος. Η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί από τον Οργανισμό εντός του 2017 και θα συμπληρώσει τον φάκελο ο οποίος προετοιμάζεται για τον διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. σε αυτοκινητόδρομο από τα Χανιά έως και τον Άγιο Νικόλαο».
Ο ΒΟΑΚ
Ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90) (ονομασία Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ΒΟΑΚ) είναι ένας (στο μεγαλύτερο μέρος του) υπό σχεδιασμό αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο Πρωτεύον Εθνικό οδικό δίκτυο κατά το μεγαλύτερο μέρος του (από Ανισόπεδο Κόμβο Μουρνιών Χανίων μέχρι Α.Κ. Καρτερού Ηρακλείου) βάση της υπουργικής απόφασης κατάταξης του εθνικού οδικού δικτύου ΔΜΕΟ/ε/οικ./827 του 1995, και στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα Ε65 (από Καστέλι Κισσάμου μέχρι Α.Κ. Τσικαλαριών Χανίων) και Ε75 (από Α.Κ. Τσικαλαριών Χανίων μέχρι Αερολιμένα Σητείας). Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, όταν κάποια στιγμή με βάσει τον προγραμματικό σχεδιασμό περατωθεί, θα διασχίζει όλη τη Βόρεια Κρήτη, ξεκινώντας από το Καστέλλι Κισσάμου και καταλήγοντας στην Σητεία, ακολουθώντας επακριβώς την διαδρομή της υπάρχουσας Εθνικής Οδού 90.
Από τα 310 χιλιόμετρα που αποτελούν στο σύνολό του τον άξονα (Λιμήν Καστελίου Κισσάμου - Αερολιμένας Σητείας) έχουν αναβαθμιστεί σε τετράιχνο αυτοκινητόδρομο με Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και διαχωριστικό στηθαίο τύπου new jersey μόλις 41 χιλιόμετρα (εκ των οποίων 9,5 χιλιόμετρα περιμετρικά της πόλεων των Χανίων, 6,5 χιλιόμετρα περιμετρικά της πόλεως του Ρεθύμνου και 25 χιλιόμετρα στον Νομό Ηρακλείου, στο τμήμα από Α.Κ. Λινοπεραμάτων Γαζίου μέχρι Α.Κ. Γουρνών Πεδιάδος).