Ο κινητήρας… βόδι της Opel (pic)
Ο κινητήρας ίσως ‘τραβά’ σαν βόδι αλλά ωθεί με ακαταμάχητο τρόπο τα σκάφη υψηλών επιδόσεων μέσα στο νερό. Ο εξωλέμβιος κινητήρας βασίζεται στον δίλιτρο diesel που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern (Γερμανία), και συνήθως χρησιμοποιείται στα Cascada, Insignia και Zafira.
Η ναυτική εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα αποδίδει 147 kW/200 hp στις 4.100 rpm και προσφέρει μέγιστη ροπή 400 Nm στις 2.500 rpm. Για χρήση στο νερό, ο κινητήρας χρειάζεται σέρβις κάθε 200 ώρες – συγκριτικά με τις περίπου 100 ώρες που απαιτεί αντίστοιχα ένας βενζινοκινητήρας – και γενική ανακατασκευή μετά από 2.000 ώρες.
Οι κινητήρες σκαφών βρίσκονται σε συνεχή καταπόνηση καθώς πρέπει να λειτουργούν υπό πλήρες φορτίο το μεγαλύτερο διάστημα. Στην πλεύση, ο υπερτροφοδοτούμενος diesel καταναλώνει 43 λίτρα την ώρα – δηλαδή 42% λιγότερο καύσιμο από έναν εφάμιλλο σύγχρονο δίχρονο εξωλέμβιο κινητήρα (73 lit).