Ο αιματοβαμμένος ΒΟΑΚ, η θυσία των ανθρώπων και η διαφαινόμενη...«φούσκα» της μελέτης
Οπως αναφέρει με αναλυτικό της ρεπορτάζ η «ΠΑΤΡΙΣ» πριν δύο μήνες ήταν που ο πρωθυπουργός είχε κάνει τις εξαγγελείες για τον Βόρειο Οδικό άξονα: Στρατηγική μελέτη άμεσα, δημοπράτηση του έργου και εγκαίνια το 2023.
Κι όμως ο κ. Τσίπρας το εξήγγειλε, αλλά η στρατηγική μελέτη πάει στις...καλένδες. Εντελώς ξαφνικά αποφασίστηκε από το Υπουργείο Υποδομών και τον ΟΑΚ να διαγραφεί ουσιαστικά η εξαγγελία του Πρωθυπουργού και να αλλάξει η τακτική για τον ΒΟΑΚ.
Πάνε στη διαδικασία τις προεπιλογής εταιρείας που θα οδηγήσι σε ένα σύστημα μελέτη-κατασκευή και όλα δείχνουν ότι θα καταλήγει στο πλαιό σχέδιο για Κεντρικό Οδικό Άξονα.
Περισσότερα βέβαια θα αποκαλυφθούν το επόμενο διάστημα, όταν ο Υπουργός κ. Σπίρτζης θα επισκεφθεί την Κρήτη. Σε αυτή την επισκεψη, όπως είναι λογικό θα υπαρξει πίεση για ουσιαστικές εξελίξεις, οι οποίες με βάσει τα όσα επισημαίνει η «Πατρις», είναι αμφίβολο αν έρθουν. Οι φόβοι που εκφράζονται είναι να παρουσιαστεί αντί για το ΒΟΑΚ, ο ΚΟΑΚ, το κόστος του οποίου μάλιστα (συμφωνα με την πρόταση που είχε γίνει) υπολογιζόταν κοντά στα 4 δισ ενώ το κόστος του υφιστάμενου ΒΟΑΚ είναι κοντά στα 2 δισ.
Φυσικά, μέσα σε ολα αυτά ενδιαφέορν έχουν ολα όσα θα πει ο πρωθυπουργός για το έργο αυτό, με βάση φυσικά και τις εξαγγελίες που είχε κάνει για το ΒΟΑΚ.
Η «Π» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχουν ήδη επαφές με 3 τουλάχιστον μεγάλες ελληνικές εταιρείες, λέγεται ότι ενδιαφέρεται και μια ξένη, ενώ, έγινε προκήρυξη για τεχνικό σύμβουλο και όλα δείχνουν ότι πάμε σε μια πρόταση να γίνει ο ΒΟΑΚ…Κεντρικός Οδικός Άξονας Κρήτης, αυτή που είχε κάνει την περασμένη δεκαετία από την Αμερική ο κ.Νάθενας. Ναι, χωρίς μελέτες, χωρίς χωροθέτηση, χωρίς χρηματοοικονομικό μοντέλο… Άρα με μαθηματική ακρίβεια τα εγκαίνια του δρόμου δεν θα γίνουν το… 2023!
Αυτό που έχει σημασία είναι να δοθεί λύση με τον παρωχημένο και επικίνδυνο Οδικό Άξονα και να υπαρξει η τόλμη και η θέληση για την υλοποίηση ενός έργου ζωτικής σημασίας.