Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



Ο Γ. Πανούσης απαντά στην Ακρίτα για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη και τον... Κρητικό πολιτικό

Ο Γ. Πανούσης απαντά στην Ακρίτα για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη και τον... Κρητικό πολιτικό

Κρήτη | 02/03/2015 - 22:50
Ο Γ. Πανούσης απαντά στην Ακρίτα για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη και τον... Κρητικό πολιτικό
Την άμεση παρέμβαση του αναπληρωτή υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Πανούση, προκάλεσε η σοβαρή καταγγελία της Έλενας Ακρίτα, αναφορικά με την εξαφάνιση του Βαγγέλη Γιακουμάκη.

Μεταξύ άλλων, η γνωστή δημοσιογράφος, με επιστολή της προς τον Γιάννη Πανούση,  κατήγγειλε ότι ο νεαρός φοιτητής υπήρξε θύμα bullying από ομάδα συμφοιτητών του, οι οποίοι δρούσαν… ανενόχλητοι, έχοντας μάλιστα την κάλυψη γνωστού Κρητικού πολιτικού!

Ο αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη δεν άφησε… αναπάντητη την πολύ σοβαρή καταγγελία της Έλενας Ακρίτα, τονίζοντας πως «η εμπλοκή οποιουδήποτε πολιτικού και για οποιονδήποτε λόγο απόκρυψης είναι τόσο αποδοκιμαστέα ώστε θα έπρεπε για λόγους ηθικής τάξης και παραδειγματισμού ο αρχηγός του κόμματός του να τον αποβάλει από τη Βουλή»
.

Ολόκληρη η επιστολή – απάντηση του Γιάννη Πανούση:


«Αγαπητή κυρία Ακρίτα,

Σας συγχαίρω και σας ευχαριστώ που ανοίξατε αυτό το θέμα που σίγουρα δεν είναι μόνον αστυνομικό. Θα μου επιτρέψετε να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις μαζί σας.

Η πρόληψη της παραβατικότητας στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο συνδέεται άρρηκτα με την εκπαιδευτική πολιτική (αρκεί να μη λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα ως αποκλειστικός θεσμός κοινωνικού ελέγχου) αλλά και με μια κοινοτική εκπαιδευτική οικολογία (που εντάσσει τη σχολική μονάδα στον κοινωνικό ιστό). Οι εν-τάσεις και οι συγ-κρούσεις μέσα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον δεν παραπέμπουν υποχρεωτικά στην «εγκληματική βία» αφού τα υφέρποντα ή και εμφανή κίνητρα συνδέονται περισσότερο με το γόητρο, το παληκαριλίκι, την ισχύ, την εξουσία ή ακόμα με την ανισότητα και την υποβάθμιση. Πέρα δηλαδή από τα όποια ατομικά χαρακτηριστικά δράστη/ δραστών και θύματος/ θυμάτων, το κοινωνικό, πολιτισμικό και εκπαιδευτικό οικοσύστημα καθορίζει τους όρους και τους τρόπους εμφάνισης του φαινομένου.

Οι αποϊδανικοποιήσεις (γονιών, δασκάλων, φορέων) και η αναζήτηση προσωπικών (και όχι «δανεισμένων») εμπειριών οδηγούν σε συχνά επώδυνες αυτονομήσεις. Τα όρια και τα περιθώρια της μάθησης από την παιδικότητα στην ενηλικίωση, από το σπίτι στο σχολείο, από τη γονεϊκή υπερπροστατευτικότητα στη σχολική συμμόρφωση συχνά καταλήγουν σε ανομικές εκ-ρήξεις. Σε κάθε περίπτωση η επίλυση των συγκρούσεων στον εκπαιδευτικό χώρο πρέπει να προκύπτει από τη συνευθύνη που διαμορφώνεται μέσα στο τετράγωνο: δάσκαλοι- γονείς- μαθητές/συμμαθητές- Υπουργείο Παιδείας.

Αν το παιδαγωγικό μέρος βαρύνει αποκλειστικά τους καθηγητές, η κουλτούρα του σπιτιού, του δρόμου, της κοινότητας είναι αυτή που θα ορθώσει την εμπιστοσύνη σαν τείχος στις όποιες αντιλήψεις ή συμπεριφορές βίαιης αντί-δρασης. Πολλοί ψυχολογικοποιούν το φαινόμενο συσχετίζοντάς το με την εφηβεία και τη συναφή επιθετικότητα, με την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, τις ιδιαιτερότητες του μαθητή. Άλλοι ρίχνουν το βάρος στη συλλογική έκφραση τέτοιων συμπεριφορών, με βάση την παρέα των συνομιλήκων, συγκρίνοντας εκπαιδευτικούς τύπους με παραβατική υποκουλτούρα. Συχνά συνεκτιμώνται και δημογραφικά/ κοινωνικά δεδομένα που αφορούν στο φύλο, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειας, τα επαγγέλματα των γονέων κλπ. Επίθεση και άμυνα, εκφοβισμός και φόβος, δράστης και θύμα εναλλάσσονται και παίρνουν διάφορες μορφές (π.χ. βρισιές, απειλές, χειροδικίες κλπ.) πίσω από τις οποίες όμως ελοχεύει η διάβρωση των δια-προσωπικών σχέσεων (relational aggression) καθώς και η υποτίμηση του «άλλου». Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της θυματοποίησης (απόρριψη, στιγματισμός, περιθωριοποίηση, απομόνωση, ανασφάλεια) κινούνται κι αυτές στο ίδιο πλαίσιο: στην αποτυχία και την προδοσία των σχέσεων εμπιστοσύνης, οι οποίες αποτελούν τη βάση για μια ομαλή κοινωνικοποίηση των νέων. Η σύγκρουση λέξεων και κινήσεων συχνά υποκρύπτει μια πιο κρίσιμη «δια-μάχη» αλληλεγγύης και ατομικισμού, ανεκτικότητας και ατομικισμού την οποία καλούνται οι νέοι να δια-χειριστούν.

Η σύνδεση της νεανικής βίας με τη σχολική αποτυχία ή την κοινωνική περιθωριοποίηση, η επιθετική συμπεριφορά ως αποτέλεσμα μάθησης (για επιβίωση;) αντιμετωπίζονται σαν απειλές για περισσότερους από ένα στόχο. Τα σημεία ψυχολογικής αναγνώρισης παιδιού - θύτη και παιδιού - θύματος, το προφίλ του νταή και του φοβισμένου, οι έννοιες της Επιβολής (θύτες) ή της Αυτοάμυνας (θύματα-θύτες) που επανέρχονται σε όλες τις αιτιολογήσεις όλων για την ενδοσχολική βία έχουν τελευταία υπερφαλαγγιστεί από το φόβο ένοπλων επιθέσεων. Ο school shooter, όπως συχνά και ο σχολικός τραμπούκος, χαρακτηρίζονται από ψυχική αδυναμία να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις και επιλέγουν ως διέξοδο την βίαιη εκδίκηση (ιδεοληπτική ή όχι) κατά τρίτων και βέβαια την αυτοκτονία.

Μολονότι οι ένοπλες επιθέσεις στα σχολεία (school shooting) στη χώρα μας δεν σχετίζονται με τον εκφοβισμό (ως ατομικό bullying ή ως ομαδικό mobbing), μολονότι το «νταηλίκι» του μαθητή δεν σημαίνει αναγκαστικά και προ-παραβατικό ανήλικο, ούτε η συστηματική κατάχρηση δύναμης μετατρέπεται αυτομάτως σε συγκρότηση συμμορίας, ο εκφοβισμός (είτε στοχεύει ένα μεμονωμένο άτομο ή ομάδα ατόμων, είτε αφορά μικρότερους, είτε κορίτσια), συχνά συνδέεται με ενδοσχολικούς ανταγωνισμούς, με διαφορετικότητες μαθητών (απόκτηση δύναμης ή προκλητικά θύματα) και έτσι δημιουργεί πρότυπα αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Το συχνά αδιάφορο εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει μηχανισμούς και δασκάλους προετοιμασμένους να χειριστούν δύσκολες (μέχρι και βίαιες) καταστάσεις ενώ η γειτονιά και η τοπική κοινωνία απλώς κάθε φορά εκπλήττονται (κρύβοντας κάτω από το χαλί την «οικολογία του φόβου και της αποτυχίας»). Κι όμως η ζεστή σχολική ατμόσφαιρα (της κατανόησης και της συνεννόησης) μπορεί να δημιουργεί θετικά συναισθήματα και αίσθημα ασφαλούς περιβάλλοντος και να χρησιμοποιήσει την επικοινωνία ως μέσο κοινωνικής ένταξης και ψυχολογικής υποστήριξης.

Πώς να διαμορφώσεις «όρους ειρηνικού σχολείου» μέσα σ' ένα κοινωνικό πλαίσιο βίας; Οι ρίζες της βίας είναι βαθιά χωμένες στον πολιτισμό και στην κοινωνία. Στις ανισότητες και στις αδικίες. Από την άλλη οι ορισμοί και οι εννοιολογήσεις της (σχολικής) βίας δημιουργούν συχνά συγχύσεις. Οι αιτίες μπλέκονται με τ' αποτελέσματα και όλα αυτά με διάφορα ιδεολογήματα. Όλα έχουν ειπωθεί και γραφτεί (αλλά και τ' αντίθετά τους). Όλα είναι κρίσιμα (αλλά δεν αποτρέπουν την κρίση). Από τη μία οι μορφές της ενδοσχολικής βίας, οι παραβατικές ομάδες και συμμορίες, το bullying ως εκφοβισμός, ο τραμπουκισμός, ο ψευτοπαλληκαρισμός, το νταηλίκι, τα χαρακτηριστικά δράστη - θύματος και η ανισορροπία δύναμης θύτη-θύματος, οι τιμωρίες. από την άλλη η σχέση παιδιού-γονιού, η σχέση παιδιού-δασκάλου (που επηρεάζεται και από το πολιτισμικό κεφάλαιο του μαθητή), ο αυτοτελής ρόλος των γονιών, ο αυτοτελής συνθετικός ρόλος του σχολείου, ο αυτοτελής ρόλος του δασκάλου ή και ο ρόλος των ΜΜΕ. από τη μία οι αναπαραστάσεις της βίας ή και η «γοητεία» της κι από την άλλη το άγχος, οι κακές σχολικές επιδόσεις, η ψυχική καταπίεση, η ανασφάλεια των σχέσεων και της επιβίωσης των ίδιων των μαθητών. Κανονιστική λοιπόν αντιμετώπιση ή ειρηνοποιός διαχείριση; Το θέμα της ασφάλειας υπερβαίνει τη σχολική βία και πρέπει να προβληματίσει το κοινωνικό και πολιτικό σύστημα. Η ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς χώρους συνδέεται με τη βία στους δρόμους και τη μεταφερόμενη κοινωνική βία.

Η ασφάλεια του σχολείου συμβαδίζει αυτονόητα με το σεβασμό στην προσωπικότητα, την ελευθερία του λόγου, τα δικαιώματα των νέων. Από την άλλη μια κοινωνία κοντά στο σχολείο και ένα σχολείο ενταγμένο αρμονικά στην κοινότητα κινδυνεύει να «μολυνθεί» από τις ανισότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος και ιδίως από τη γενικευμένη ανομία. Από τα παιδιά του δρόμου (αρκετά από τα οποία δεν αρνούνται να μπουν στην εκπαιδευτική διαδικασία) κι από τα κακοποιημένα παιδιά ή τα παιδιά φτωχών οικογενειών που εγκαταλείπουν το σχολείο γεννιέται αρχικά η νεανική βία. Η κοινωνική ομπρέλα προστασίας (community schools) σχετίζεται με τη συνευθύνη των κοινωνικών φορέων και όχι με την αστυνόμευση. Χρειάζεται μια συνέργεια πολλών θεσμών και φορέων για να πεισθούν οι νέοι να ξανα-γυρίσουν στην κοινωνική συμβίωση χωρίς βία. Η βία στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο δεν εγγράφεται στο κληρονομικό φορτίο του θεσμού. Χρειάζεται συνεπώς το εκπαιδευτικό σύστημα να ξαναβρεί την εσωτερική του δημοκρατία (ισότητα, διάλογος, ηπιότητα, ελευθερία έκφρασης) και ν' αναπτύξει δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών. Πρέπει να «επανεφεύρουμε» την εκπαίδευση, που σημαίνει νέα δομή, νέα μορφή, νέες σχέσεις, νέα αισθητική, νέα λειτουργία, νέοι ρόλοι, πρέπει να αυτονομήσουμε (έστω σχετικά) το σχολείο από τη διαδικασία νομιμοποίησης της κρατούσας κοινωνικής τάξης για να μην είναι καταδικασμένο (κι αυτό κι εμείς) ν' αναπαράγουμε ή και να διευρύνουμε τις προϋπάρχουσες ανισότητες.

Το σχολείο που πληγώνει αντί να εκ-παιδεύσει, οι υπόγειες διαδρομές της βίας στο σπίτι, στην πλατεία και της σχολικής βίας, ο ανταγωνισμός ως εργαλείο επιτυχίας και το παιχνίδι ως μέσον ενηλικίωσης, οι περικυκλωμένοι από «όχι» και «μη» έφηβοι διαμορφώνουν τους όρους μιας «αντι-δραστικής» επιθετικότητας, έντασης, θυμού, διάψευσης, δυσφορίας. Στο εκπαιδευτικό σύστημα συναντιώνται πολλές κρίσεις: εφηβείας, αμφισβήτησης από τους νέους, διάψευσης, κόπωσης από τους δασκάλους, απαξίωσης, υποβάθμισης ρόλου από τους γονείς, αμφίσημης αντιμετώπισης από την Πολιτεία. Συμβατικά ή εναλλακτικά σχολεία δεν μπόρεσαν να συμβιβάσουν τις κρίσεις και να τις μετατρέψουν σε νέες ευκαιρίες. Η «μάχη για επιβίωση» προτιμάει βίαια σχολεία σε βίαιο κόσμο. Γι' αυτό χρειάζεται από τη μία η χάραξη ορίων σε όλη την κοινωνική δράση κι από την άλλη η αλλαγή πλαισίου ζωής των νέων. Το πέρασμα από τα παιδιά σε κίνδυνο στα επικίνδυνα παιδιά είναι τόσο εύκολο ή τόσο δύσκολο όσο εμείς -οι ενήλικες κλειδοκράτορες- το (δια)χειριζόμαστε.

Υ. Γ1: Στο επίπεδο της αστυνομικής έρευνας έχει διαταχθεί να σταλεί στα Γιάννενα ειδική μονάδα εξιχνίασης. Έχω ο ίδιος προσωπικά μιλήσει με τον ιδιωτικό ερευνητή Γ. Τσούκαλη και έθεσα στη διάθεση της οικογένειας όποιο μέσο χρειαστεί.

Υ. Γ2: Οι ποινικές ευθύνες θα καταλογιστούν όταν εντοπιστούν οι ένοχοι της «βαρβαρότητας» και οδηγηθούν στη δικαιοσύνη. Το ίδιο ισχύει με πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων δημοσίων οργάνων.

Υ. Γ3: Η εμπλοκή οποιουδήποτε πολιτικού και για οποιονδήποτε λόγο απόκρυψης είναι τόσο αποδοκιμαστέα ώστε θα έπρεπε για λόγους ηθικής τάξης και παραδειγματισμού ο αρχηγός του κόμματός του να τον αποβάλει από τη Βουλή. Τέτοια φαινόμενα πρέπει να καταδικάζονται δημόσια πριν γίνουν καρκινογόνα. Ευχαριστώ και πάλι για την ευκαιρία να δείξουμε ότι πρωτίστως είμαστε άνθρωποι και γονείς και νοιαζόμαστε για τον πλαϊνό μας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

Καθηγητής Γιάννης Πανούσης»

*Η απάντηση έφτασε στο προσωπικό μέιλ της κυρίας Ακρίτα και δημοσιεύεται αυτούσια στην στήλη instanea.gr των Νέων.


Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Κρήτη

72 χρόνος έπαθε ανακοπή έξω από τράπεζα

Το περιστατικό έγινε στη Νεάπολη

Οι Μινωικές Γραμμές στηρίζουν τους υποψήφιους των Πανελληνίων…

50% έκπτωση στις μετακινήσεις τους για τα εξεταστικά κέντρα

«Ορφανή» φυτεία βρήκαν οι αρχές στον Μυλοπόταμο

Σε εξέλιξη οι έρευνα για τον εντοπισμό των καλλιεργητών

Καζίνο στην Κρήτη: Επισπεύδει το διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ

Το… «μικρό Ελληνικό» της Κρήτης είναι προ των πυλών

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης ….συστήνεται ξανά!

Ανοίγει τις πύλες του το Σάββατο, 20 Ιουνίου

Mικρή Μαντλίν: Φως στο μυστήριο - Μάρτυρας «κλειδί» στην…

Ένας 50χρονος Γερμανός, που είχε κρατηθεί σε φυλακή των Χανίων, φαίνεται να γνωρίζει σημαντικές πτυχές της υπόθεσης εξαφάνισης της 3χρονης Βρετανίδας

Ανεβαίνει κι άλλο η θερμοκρασία

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Σε σοβαρή κατάσταση ο 60χρονος του χθεσινού τροχαίου στα…

Το αυτοκίνητο του "καρφώθηκε" σε χωράφι με ελιές

Εξαφάνιση Ευαγγελίας Λυτινάκη: «Έχει δολοφονηθεί» λένε…

Νέα στοιχεία για την μυστηρίωδη εξαφάνιση της Χανιώτισσας

Οι ξενοδοχοϋπάλληλοι συμμετέχουν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα…

Τι αναφέρει το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων νομού Ηρακλείου

Νέο τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες

Προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο

Άνοιξε ο δρόμος για τη… νέα Creta Farms

Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συζήτηση για το σχέδιο εξυγίανσης στο Πρωτοδικείο Ρεθύμνου

Κρήτη: Επιχειρήσεις έχουν βάλει ήδη λουκέτο – «Δώστε λεφτά…

Ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΝΗ επισημαίνει ότι με τα δάνεια που δόθηκαν δε στηρίχτηκαν παρά ελάχιστες επιχειρήσεις που είχαν ανάγκη να στηριχτούν.

Συνεχίζει να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση ο εργάτης…

Σταθερά κρίσιμη χαρακτηρίζεται η κατάσταση της υγείας του

Μέτρα πρόληψης για τον καύσωνα εν όψει καλοκαιριού

Από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Π. Ε. Χανίων

Το καλοκαίρι ξεκινάει με νεφώσεις και βροχές

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Δύο σεισμοί με διαφορά λίγων ωρών - Τα Ρίχτερ ταρακούνησαν…

Δύο σεισμικές δονήσεις κοντά στην Κάσο ήταν αισθητές στην Μεγαλόνησο - Ο πρώτος ήταν εντάσεως 4,2 κλίμακας Ρίστερ και ο δεύτερος 4,4

Καιρός: «Βουτιά» υδραργύρου έως και 11 βαθμούς σε σχέση…

Εντυπωσιακές μεταβολές του καιρού τον Μάιο

Δίκυκλο συγκρούστηκε με ΙΧ στην παραλιακή

Ο οδηγός είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ

Νίκος Σειραγάκης: Σήμερα θα αποφασιστεί αν θα επιστρέψει…

Αναβολή για την Πέμπτη έλαβε η απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Γρεβενών πήρε αναβολή για σήμερα Πέμπτη

Κορωνοϊός: Αρνητικό και το τρίτο τεστ για τον 87χρονο

Σήμερα το δεύτερο τεστ για τον 76χρονο

Είχαν πάει για παράνομο κυνήγι στην Κίσσαμο

Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης

Στο νοσοκομείο ένας ποδηλάτης μετά από σύγκρουση

Σε διασταύρωση καρμανιόλα των Χανίων

Αρνητικό στον κορωνοϊό το δεύτερο τεστ του 88χρονου στα…

Το πρώτο τεστ του ηλικιωμένου είχε βρεθεί θετικό στον κορωνοϊό την Κυριακή 24 Μαΐου

IX «τούμπαρε» μέσα στο Ηράκλειο μετά από «τρελή» πορεία

Προβληματισμός για τα τροχαί μέσα στις πόλεις

Tον εντόπισε νεκρό η σύζυγος του

Φως στα αίτια του θανάτου του θα ρίξει η νεκροψία - νεκροτομή

Εθελοντική Αιμοδοσία Ηρακλείου στις 30 Μαΐου

Στο Κέντρο του Ηρακλείου από 09:30 – 13:30

Μετά την καραντίνα έκαψαν... Ιούδα!

Ετεροχρονισμένα το έθιμο, λόγω covid-19, στο Ψυχρό του Οροπεδίου

Κορωνοϊός: 18ο κρούσμα στην Κρήτη

Σε άμεση κινητοποίηση το νοσοκομείο Χανίων

Εργασίες ανακατασκευής ασφαλτοτάπητα επί του ΒΟΑΚ

Και στον Ανισόπεδο Κόμβο Αλικαρνασσού

Αλλάζει ο καιρός: Ραγδαία επιδείνωση - Έρχονται έντονες…

Αναλυτικά η πρόγνωση για σήμερα

Επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στα Χανιά

Συναγερμός και στο ΠαΓΝΗ καθώς μία βδομάδα πριν είχε νοσηλευτεί

«Περιμένουμε να αποδοθεί δικαιοσύνη για τον θάνατο του…

Σπαρακτικά τα λόγια των τραγικών γονιών του 44χρονου λογιστή από τη Σητεία

Στα Χανιά ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το μνημόσυνο του πατέρα…

Το μνημόσυνο τελέστηκε στο κοιμητήριο της Αγίας Τριάδος στον Αργουλιδέ Ακρωτηρίου, σε στενό οικογενειακό κύκλο

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.