Aντιπαράθεση στη Βουλή για ΒΟΑΚ και αεροδρομιο Καστελίου- Κόντρα Κεγκέρογλου, Αυγενάκη και Σπίρτζη (vid)
Σημειώνεται πως ο κ. Κεγκέρογλου, από τις 26-04-16 έφερε το ζήτημα στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση του προς τον Πρωθυπουργό, ο οποίος κατά την προσφιλή του τακτική (μάλλον φοβούμενος μην εκτεθεί πάλι, όπως πρόσφατα, με την περίπτωση του αεροδρομίου Καστελίου, που εξήγγειλε ανακριβές χρονοδιάγραμμα ενώ το Υπουργείο Υποδομών ετοίμαζε παράταση) παρέπεμψε την ερώτηση για απάντηση στον αρμόδιο Υπουργό, εν προκειμένω, κ. Χ. Σπίρτζη.
Σημειώνεται ότι χθες το Δημοτικό Συμβουλιο Μινώα Πεδιάδος εστειλε τελεσίγραφο προς την κυβέρνηση λέγοντας πως η τελική ημερομηνία για την όποια εξέλιξη για το ΄έργο, θα είναι η 30η Σεπτέμβρη (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ)
Ο κ. Κεγκέρογλου, αναπτύσσοντας την ερώτηση του, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση πελαγοδρομεί με σοβαρές καθυστερήσεις και ειδικότερα για το έργο του αεροδρομίου Καστελίου και του ΒΟΑΚ, ενώ τόνισε πως έργο δεν γίνεται, με αναλήθειες από πλευράς του Υπουργείου Υποδομών και σημείωσε πως το έργο ωρίμασε ουσιαστικά μετά το 2009 και ήταν απόλυτα έτοιμο για δημοπράτηση το 2014, αφού επί εξαετίας Καραμανλή υπήρξε αδρανής περίοδος με την οποία εσείς κ. Σπίρτζη, η κυβέρνησή σας και ο κ. Τσίπρας, έχετε ταυτιστεί πολιτικά. Έχετε δώσει τόσες αναβολές σε 1,5 χρόνο, όσες έχουν δώσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις μαζί.
«Γιατί δεν λέτε την αλήθεια για το αεροδρόμιο Καστελίου, ότι πρόκειται για θέμα γενικού επενδυτικού ενδιαφέροντος και ζήτημα συμμετοχής των τραπεζών στα επενδυτικά σχήματα, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί και δεν είναι απλά διαδικαστικό θέμα, όπως το παρουσιάζετε» αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια ο κ. Κεγκέρογλου, τόνισε ότι ο όποιος στρατηγικός σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ, δε μπορεί να είναι άλλοθι για την αναβολή υλοποίησης των ώριμων τμημάτων του δρόμου και εγκάλεσε την κυβέρνηση για την ολιγωρία και την αδράνειά της να προχωρήσουν συγκεκριμένα ώριμα τμήματα. «Δεν γίνεται κάθε φορά να έρχεστε με βαρύγδουπες δηλώσεις και Δελτία Τύπου ότι το θέμα λύθηκε και μετά να περνούν 5-6 μήνες και να μη γίνεται τίποτα» δήλωσε χαρακτηριστικά. Για το δρόμο Ηράκλειο Μεσαρά και Πάνορμο-Εξάντη, που ήταν πανέτοιμα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δημοπρατημένα, δεν έχετε κάνει απολύτως τίποτα και παρά τις δεσμεύσεις σας από βήματος Βουλής είναι ορατός ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση του έργου αλλά και να μας ζητήσουν πίσω χρηματοδοτήσεις του προηγούμενου ΕΣΠΑ.
Επιπρόσθετα ο κ. Κεγκέρογλου τόνισε πως πρέπει να γίνουν και άλλα έργα και βελτιώσεις (δρόμος Ηράκλειο-Χερσόνησος και Καστέλι Βιάννος) ενώ κάλεσε τον κ. Σπίρτζη να πει την αλήθεια στους πολίτες της Κρήτης και να επιδείξει συνέπεια λόγων και έργων ώστε να προχωρήσουν τα σημαντικά αυτά έργα.
Ο Υπουργός από την πλευρά του, αναφέρθηκε στο έργο Γούβες-Χερσόνησος το οποίο υλοποιείται εδώ και καιρό και για το οποίο είπε ότι εκτελείται χωρίς μελέτες!!! Ενώ για το δρόμο Ηράκλειο- Μεσαρά είπε ότι θα υπογραφεί η σύμβαση μέσα στον Ιούλιο, για το έργο Πάνορμο-Εξάντη δεν αναφέρθηκε σε επόμενες κινήσεις για την υλοποίησή του. Ο Βουλευτής αναφέρθηκε στην επιστολή του περιφερειάρχη για τη ρήτρα διαθεσιμότητας και ετόνισε ότι πρόκειται για την πρόταση Μιχάλη Χρυσοχοΐδη , που μπορεί πράγματι να συμβάλει στην υλοποίηση όλου του έργου του ΒΟΑΚ.
Βίντεο από την παρέμβαση του κ. Κεγκέρογλου με τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:
Πυρά Αυγενάκη
Στη νέα παράταση στη δημοπράτηση του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, αναφέρθηκε σήμερα από το Βήμα της Βουλής, ο Γραμματέας Π.Ε. Ν.Δ. – Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με επίκαιρη ερώτησή του στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Λ. Αυγενάκης ανέφερε ότι ήδη από το Μάρτιο 2016 είχε επισημάνει με κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις τη σημασία τήρησης των προθεσμιών. Παρόλα αυτά όπως είπε: «με δική σας υπαιτιότητα έχει ακυρωθεί πολλάκις! Για να έρθουμε σχεδόν Ιούλιο να συζητάμε για το πότε τελικά θα ολοκληρωθεί η διαδικασία! Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι;»
«Συνεχείς παρατάσεις, αναβολές και ολιγωρία της κυβέρνησης, ώστε να χαθεί πολύτιμος χρόνος» υπογράμμισε ο Γραμματέας της ΝΔ επισημαίνοντας ότι:
«1) Δηλώνατε, ότι η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στις αρχές Μαΐου, ενώ, παράλληλα, με δική σας απόφαση, δώσατε τη δυνατότητα στους ενδιαφερομένους να υποβάλλουν εκ νέου τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους επί των τευχών της δημοπράτησης.
2) Η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου. Το δήλωσε επίσημα ο κ. Πρωθυπουργός στις 16 Ιουνίου στην εκδήλωση ανακοινώνοντας ότι στα τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές και ότι το έργο θα υλοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης.
3) Η δημοπράτηση θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Την επομένη μέρα ακριβώς, εσείς ο ίδιος κ. Υπουργέ, διαψεύσατε τον Πρωθυπουργό! Υπογράψατε νέα απόφαση, σύμφωνα με την οποία δίνετε παράταση έως το τέλος Σεπτεμβρίου!»
Κάθε μήνα δίνετε και νέα παράταση! Είστε συνεπής στην ασυνέπεια σας! Κανένα αναπτυξιακό έργο δεν υλοποιείται!
Παράλληλα έχετε αφήσει στη μοίρα του το αεροδρόμιο Καζαντζάκης: κανένα έργο συντήρησης! Από το Μάρτιο έχουμε καταθέσει ερώτηση, που επισημαίνουμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου «Καζαντζάκης»! Κάναμε συγκεκριμένες προτάσεις: ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και χωρίς κόστος ανυπέρβλητο!
Στην δευτερολογία του ο κ. Αυγενάκης επεσήμανε ότι οι απαντήσεις του κ. Σπίρτζη κάθε άλλο παρά πειστικές είναι και τον κατηγόρησε ότι για μία ακόμη φορά παραμυθιάζει τον κρητικό λαό για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα του νησιού.
Ειδικότερα αναφέρθηκε και στο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του οδικού άξονα Ηράκλειο – Μεσαρά.
Όπως επεσήμανε, «παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις σας ότι ο ΒΟΑΚ αποτελεί προτεραιότητα, διαπιστώνουμε ότι αυτό δεν γίνεται στην πράξη! Δεν υπάρχει επίσημη απόφαση για προγραμματισμό υλοποίησης του ΒΟΑΚ! Δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για ένταξή του στο νέο ΣΕΣ 2014-2020, δεν υπάρχει επίσημα απόφαση για ένταξη του στο πακέτο Γιούνκερ∙ δεν έχει γίνει κάποια ένταξη μέρους ή ολόκληρου του έργου στο ΣΕΣ 2014-2020 και κινδυνεύουν με απένταξη και τα τμήματα των έργων που είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013».
Σε ότι αφορά το δρόμο Ηράκλειο-Μεσσαρά. «Από τις αρχές Ιανουαρίου του 2015 είχε ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά, ο έλεγχος από το ΣτΕ, η ενημέρωση της Βουλής και απέμενε η συμβασιοποίηση! Καθυστερήσατε ένα χρόνο με αποτέλεσμα να χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια που είχαν δεσμευθεί για την υλοποίηση του έργου! Μάλιστα, το επιβεβαιώσατε με έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. όπου αναφερόταν ότι το «εν λόγω έργο δεν μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014- 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί με εθνικούς πόρους» και ότι «το έργο θα χαρακτηρισθεί ως Ημιτελές στην Τελική Έκθεση Κλεισίματος του ΕΠ “Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας”, με υποχρέωση ολοκλήρωσης και λειτουργίας εντός διετίας από την προθεσμία υποβολής των εγγράφων κλεισίματος, ήτοι έως τον Μάρτιο 2019».
Συνεπώς, «αν δεν έχει περαιωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2019, υπάρχει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών πόρων!»
Τέλος, ο κ. Λ. Αυγενάκης κατηγόρησε τον Υπουργό λέγοντας: «έργα ακούμε και έργα δεν βλέπουμε! Μόνο αντικρουόμενες δηλώσεις και παρατάσεις βλέπουμε! Είστε αναξιόπιστος! Σας καλούμε να έρθετε στο Ηράκλειο! Να έρθετε στην Κρήτη! Να μιλήσετε με τους πολίτες του Ηρακλείου και της Κρήτης! Ο Κρητικός λαός δεν αντέχει άλλο τον εμπαιγμό και την κοροϊδία!»
Από πλευράς του ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας, χωρίς να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της Κυβέρνησης αναφορικά με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Σε ότι αφορά το θέμα του ΒΟΑΚ και του οδικού άξονα Ηράκλειο – Μεσαρά, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αρκέστηκε ως συνηθίζει σε γενικόλογες δηλώσεις δίχως να αναφέρει χρονοδιαγράμματα και πόρους χρηματοδότησης