Ηράκλειο: Το αυτοκίνητο του λαού αργοπεθαίνει στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη (pic)
Το πορτοκαλί VW Beetle ή σκαραβαίος ελληνιστί, είναι ένα από τα ιστορικότερα μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο εικονιζόμενο δε αυτοκίνητο το έμπειρο μάτι του ειδικού θα εκτιμήσει ότι πρόκειται για το μοντέλο με το ίσιο παρμπρίζ άρα είναι προγενέστερο του 1972.
Μέρες που είναι δύσκολα αποφασίζει κάποιος να αναπαλαιώσει μία αντίκα αλλά από την άλλη, τέτοια κλασικά αυτοκίνητα σπάνια χάνουν την αξία τους… σε ευρώ ή και σε δραχμές!
Λίγο μάθημα ιστορίας
Η δημιουργία του μοντέλου προήλθε από τις προσπάθειες της Ναζιστικής Γερμανίας να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για το λαό. Το πρώτο πρόγραμμα της εταιρείας, ήταν η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου «του λαού» που θα ήταν προσιτό για αγορά από όλο το λαό και, γι' αυτό τον λόγο, το πρότζεκτ ονομάστηκε Volkswagen (αυτοκίνητο του λαού).
Όπως αναφέρει η Wikipedia το πρόγραμμα αυτό το χρηματοδότησε ο Αδόλφος Χίτλερ, ο οποίος έδωσε τις βασικές οδηγίες στον Φέρντιναντ Πόρσε (ιδρυτή της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας). Ο ηγέτης της ναζιστικής Γερμανίας αναλύοντας τα σχέδιά του στον Πόρσε, του ζήτησε να είναι μικρό, ανθεκτικό, με αξιόπιστο κινητήρα, χαμηλή κατανάλωση και μέγιστη τιμή πώλησης τα 990 μάρκα, ισοδύναμη με την τιμή μιας μοτοσυκλέτας τότε ή με 4.000 ευρώ περίπου σήμερα.
Επιπλέον βασική οδηγία, ήταν να μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες ή 2 ενήλικες και 3 παιδιά, με ταχύτητα 100 km/h. Η αρχική ονομασία του μοντέλου από τον Πόρσε ήταν Porsche Typ 60. Κατά την επίσημη τελετή της παρουσίασης, στις 26 Μαΐου 1938, στον λόγο που εκφώνησε τότε ο Αδόλφος Χίτλερ έδωσε στο μοντέλο το προπαγανδιστικό όνομα Kraft durch Freude-Wagen (Αυτοκίνητο «Ισχύς μέσω χαράς), το όνομα της επίσημης Ναζιστικής οργάνωσης για την παροχή ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων στο ευρύ κοινό.
Το σχέδιο του Χίτλερ προέβλεπε, μέσω της Ναζιστικής αυτής οργάνωσης, κάθε πολίτης του Γ΄ Ράιχ να αποκτήσει ένα KdF αυτοκίνητο, με την παρακράτηση κάθε μήνα πέντε μάρκων από τον μισθό του.
Παρά το… βεβαρημένο παρελθόν του τo Σκαθάρι κατέλαβε την 4-η θέση σε σχετική ψηφοφορία για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, τον Δεκέμβριο του 1999 πίσω από το Ford Model-T, το MINI του 1959 και το Citroen DS.