Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



Διχάζουν τα διόδια στον ΒΟΑΚ - Ποιοι συμφωνούν, ποιοι διαφωνούν;

Διχάζουν τα διόδια στον ΒΟΑΚ - Ποιοι συμφωνούν, ποιοι διαφωνούν;

Κρήτη | 11/02/2020 - 15:03
Διχάζουν τα διόδια στον ΒΟΑΚ - Ποιοι συμφωνούν, ποιοι διαφωνούν;
«Αναγκαίο... κακό» χαρακτηρίζονται τα διόδια στο νησί μας

Ανάμικτα είναι τα συναισθήματα και ποικίλες οι απόψεις του παραγωγικού και εμπορικού κόσμου του νησιού μας, με αφορμή τη δήλωση του πρωθυπουργού ότι θα υπάρξουν διόδια στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα κατασκευαστεί από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, καθώς, όπως κάνουν σαφές, η επιπλέον οικονομική επιβάρυνση θα έχει αντίκτυπο στην αλυσίδα της αγοράς και στον τελικό καταναλωτή.

Το... “μάρμαρο” των διοδίων που θα κληθούν να πληρώνουν όσοι χρησιμοποιούν τον ΒΟΑΚ για τις μετακινήσεις τους θα πρέπει να είναι το μικρότερο δυνατό για τους ντόπιους και τους επισκέπτες, όπως σχολιάζουν οι επαγγελματίες στον χώρο των τουριστικών λεωφορείων και ταξί, με τους συνδικαλιστές να τονίζουν την ανάγκη πρόβλεψης ενός εναλλακτικού οδικού δικτύου για όσους επιθυμούν να γλιτώσουν το τίμημα των διοδίων.
«Οι Κρητικοί δεν πρέπει να πληρώνουν διόδια», επανέλαβε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, για τον οποίο ζητούμενο είναι η δημοπράτηση του έργου το 2021, καθώς, όπως σχολίασε, πέρα από τις καλές προθέσεις, θα πρέπει οι υπηρεσίες να “τρέξουν” τις εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων, για τις οποίες υπάρχει απίστευτη γραφειοκρατία έως και δύο χρόνων.


«Εφικτό»... εφόσον υπάρξουν «πιέσεις προς κάθε κατεύθυνση», χαρακτήρισε το χρονοδιάγραμμα προκήρυξης του έργου του ΒΟΑΚ το 2021 ο περιφερειάρχης, ο οποίος, εξάλλου, αναφέρθηκε στο “τέρας” της γραφειοκρατίας. «Ζητούμενο είναι να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει το έργο», τόνισε ο Σταύρος Αρναουτάκης.
«Δική μας θέση είναι οι Κρητικοί να μην πληρώνουν διόδια. Μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, σε βάθος μιας δεκαετίας, σε ένα τέτοιο χρονικό διάστημα πολλά μπορούν να γίνουν. Άλλωστε βελτιώνεται και η οικονομική κατάσταση της χώρας. Το ζητούμενο, όμως, τώρα είναι να δημοπρατηθεί το έργο. Αν πάει το καλοκαίρι στο υπουργείο Περιβάλλοντος, χρειάζονται έως δύο χρόνια για να μπορούν να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι. Μπορεί με την καθυστέρηση να φτάσουμε στο 2022 και να δημοπρατείται το έργο. Θεωρώ ότι είναι εφικτό, με την πίεση όμως όλων, και του ίδιου του πρωθυπουργού», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.

Εν αναμονή

Η επιβολή διοδίων στον ΒΟΑΚ, με την πρόβλεψη, ωστόσο, ότι θα υπάρξουν ευκολίες για τους μόνιμους κατοίκους, χωρίς όμως να δίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τα Χανιά, προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις σε ομάδες παραγωγών, εμπορικό κόσμο και επαγγελματίες, καθώς το κόστος, το οποίο δεν έχει αποσαφηνιστεί, αναμφίβολα θα μετακυλήσει σε παραγωγούς, καταναλωτές, επαγγελματίες, επιβάτες και κατ’ επέκταση στους κατοίκους. Φορείς χαρακτήρισαν γενικόλογες τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ, έργο που αξίζει η Κρήτη εδώ και δεκαετίες, ενώ κυρίαρχο ζήτημα για τον τεχνικό κόσμο αποτελούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, η οριστική χάραξη του δρόμου και το κόστος, προκειμένου να πάρουν θέση.
«Το εύλογο και το καλύτερο θα ήταν να γίνει νέα χάραξη, αλλά εδώ και 50-60 χρόνια μιλάμε για καινούργιο οδικό δίκτυο και ακόμα δεν έχουμε μια επίσημη δήλωση για αυτό, με χρονοδιαγράμματα. Καλό θα ήταν να υπάρξει ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να δούμε την οικονομική επιβάρυνση που θα υπάρχει, και τι μπορεί να γίνει για να είναι όσο γίνεται πιο ελαφρύ το τίμημα», δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης Στράτος Μαγκουσάκης.

Τουρισμός

«Τα διόδια νομίζω ότι θα δημιουργήσουν ένα κόστος στη διακίνηση τόσο του τουρισμού όσο και των εμπορευμάτων. Θα ήταν καλύτερα το κράτος να φτιάξει από κρατικά και εθνικά κονδύλια έναν τέτοιο δρόμο», είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, και πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Μανόλης Κουμαντάκης. «Πρώτα από όλα δε θα έπρεπε να περιστραφεί η συζήτηση γύρω μόνο από τα διόδια, αλλά γύρω από το έργο. Θα πρέπει να δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως επίσης θα έπρεπε να γίνει μια παρουσίαση για την οριστική χάραξη και για το κόστος. Επίσης, πάρα πολύ χρήσιμο θα ήταν το να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για την κατασκευή, ώστε να μειωθεί το συνολικό κόστος το οποίο θα καλείται να επιβαρυνθεί ο Κρητικός πολίτης», είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μιχάλης Χωραφάς.

Χάραξη και εναλλακτικές διαδρομές

Τα νέα δεδομένα σε σχέση με τα διόδια προκαλούν ανησυχία, ωστόσο μερίδα φορέων χαρακτηρίζουν ρεαλιστικό τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, καθώς, όπως σχολίασαν, με τις παρούσες συνθήκες δε θα μπορούσε το αναπτυξιακό αυτό σχέδιο να υλοποιηθεί χωρίς διόδια, κάνοντας σαφές ότι το... τίμημα θα πρέπει να είναι το μικρότερο δυνατό.
«Δίκαιο μπορεί να μην είναι, αλλά, εάν θέλουμε να επιλέξουμε και να γλιτώσουμε τα πολλά ατυχήματα που έχουμε καθημερινά όλα αυτά τα χρόνια στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, θα πρέπει να βρούμε λύσεις. Η επιβάρυνση λογικά θα υπάρχει και σε εμάς. Το κόστος αυτό θα το αναλάβει ο επιβάτης, όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ο οδηγός ταξί θα επιβαρυνθεί σχετικά με ένα παραπάνω κόμιστρο στο ταξίμετρο», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί, Λευτέρης Πετράκης.
Τεχνικός κόσμος και εμπλεκόμενοι φορείς, πάντως, αναμένουν απαντήσεις σε δεκάδες ερωτήματα, τα οποία δεν απαντήθηκαν κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, όπως ποια θα είναι η τελική χάραξη, το συνολικό κόστος του έργου, το ύψος των διοδίων και κυρίως για το αν υπάρξει εναλλακτική διαδρομή για όσους επιθυμούν να αποφύγουν τα διόδια στον ΒΟΑΚ.

Iκανοποίηση στα Χανιά

Θετικά βλέπουν οι Αρχές των Χανίων τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ακόμη κι αν το έργο προϋποθέτει διόδια. Για έναν ξεκάθαρο σχεδιασμό που δεν αφήνει πολλά περιθώρια εμπλοκής στην πορεία κατασκευής του έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Καλογερής, ενώ ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης, κ. Σπύρος Σοφιανός, χαρακτήρισε απόλυτα ρεαλιστικό το πλάνο της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών.
Ιδιαίτερη ικανοποίηση προκάλεσε και η απόφαση να περιληφθεί στο κυρίως έργο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και το τμήμα Χανίων-Κισσάμου, το οποίο από την προηγούμενη κυβέρνηση είχε ενταχθεί σαν προαιρετικό και θα απαιτούσε πρόσθετη χρηματοδότηση. Σε σχέση με την προκήρυξη του έργου που χρονικά τοποθετήθηκε από τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο 2021, δεν υπήρξε δυσαρέσκεια, με την έννοια ότι οι χρόνοι εκπόνησης των μελετών, όπως έχουν εκτιμηθεί, δε δείχνουν νέες καθυστερήσεις μακροπρόθεσμα.


«Αυτό που περιμένουμε είναι η μελέτη για το τμήμα Κισσάμου-Χανίων να ανατεθεί άμεσα, μέσα στον επόμενο μήνα. Η λύση που επιλέγει αυτή η κυβέρνηση είναι διαφορετική από αυτή που είχε επιλέξει η προηγούμενη. Με βρίσκει σύμφωνο. Μπορεί να επιφέρει μια μικρή καθυστέρηση, ωστόσο κι ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να ξέρει τι έργο θα εκτελέσει. Επομένως είναι πιο ξεκάθαρο το “παιχνίδι”. Επιπλέον θεωρώ ότι αποφεύγουμε και εμπλοκές στην πορεία του έργου», ήταν το πρώτο σχόλιο του αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νίκου Καλογερή.


Αναφορικά με την ξεκάθαρη απόφαση της κυβέρνησης το έργο να γίνει με διόδια, ο κ. Καλογερής τόνισε χαρακτηριστικά πως «είναι τόσο μεγάλη η δίψα όλων για έναν δρόμο σύγχρονο και ασφαλή που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, ώστε τα διόδια είναι αποδεκτά». Διευκρίνισε πάντως ότι ήδη σε συνάντηση εκπροσώπων της Περιφέρειας και των Δήμων της Κρήτης στο υπουργείο Υποδομών, στην Αθήνα, τέθηκε ως αίτημα η Κρήτη να μην αντιμετωπιστεί όπως άλλες περιφέρειες της χώρας, λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει το δίκτυο της.


«Για μας στα Χανιά δε θα υπάρχει εναλλακτική σε πολλά σημεία, γι' αυτό και ζητάμε να μην αντιμετωπιστεί η Κρήτη όπως αντιμετωπίστηκαν άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Θεσσαλία ή η Ήπειρος, καθώς υπάρχει ένας βασικός άξονας πάνω στον οποίο καταλήγουν όλοι οι κάθετοι. Δε ζητάμε να θεωρηθούμε πολίτες πρώτης κατηγορίας, ωστόσο δικαιούμαστε μιας ευνοϊκής αντιμετώπισης», υπογράμμισε ο κ. Καλογερής.
Με καλό μάτι είδε τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού και η διοίκηση του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. «Το να μην έχει διόδια ο ΒΟΑΚ είναι το επιθυμητό. Προφανώς όλοι θα θέλαμε έναν δρόμο ευρωπαϊκών προδιαγραφών χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουμε. Η αλήθεια είναι ότι αυτό ίσως να ήταν εφικτό στις εποχές που οι χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφορούσαν τέτοιου είδους υποδομές. Αυτή τη στιγμή, όμως, βάσει της οικονομικής κατάστασης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην περιφέρεια Κρήτης βρίσκεται ο τελευταίος μεγάλος οδικός άξονας που έχει μείνει χωρίς να έχει υλοποιηθεί, η ρεαλιστική λύση λέει ότι θα μιλήσουμε για διόδια», επισήμανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΚ κ. Σπύρος Σοφιανός. Ο κ. Σοφιανός έθεσε και το ζήτημα του ύψους των διοδίων και της δυνατότητας ύπαρξης εναλλακτικών διαδρομών που να ενώνουν τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο κάποια χωριά. «Περιμένουμε πλέον την τήρηση των χρονικών ορίων που έθεσε ο πρωθυπουργός. Ξέρουμε, αν και δεν έχουμε μπροστά μας σχέδιο χάραξης, ότι σε έξι μήνες θα έχουμε ένα αποτέλεσμα το οποίο θα μπορούμε να συζητήσουμε», πρόσθεσε μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζοντας ως εξαιρετικά σημαντικό για τα Χανιά το γεγονός ότι ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα φτάνει μέχρι το Καστέλι Κισσάμου και δε θα σταματά στα Χανιά.

neakriti.gr


Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Κρήτη

72 χρόνος έπαθε ανακοπή έξω από τράπεζα

Το περιστατικό έγινε στη Νεάπολη

Οι Μινωικές Γραμμές στηρίζουν τους υποψήφιους των Πανελληνίων…

50% έκπτωση στις μετακινήσεις τους για τα εξεταστικά κέντρα

«Ορφανή» φυτεία βρήκαν οι αρχές στον Μυλοπόταμο

Σε εξέλιξη οι έρευνα για τον εντοπισμό των καλλιεργητών

Καζίνο στην Κρήτη: Επισπεύδει το διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ

Το… «μικρό Ελληνικό» της Κρήτης είναι προ των πυλών

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης ….συστήνεται ξανά!

Ανοίγει τις πύλες του το Σάββατο, 20 Ιουνίου

Mικρή Μαντλίν: Φως στο μυστήριο - Μάρτυρας «κλειδί» στην…

Ένας 50χρονος Γερμανός, που είχε κρατηθεί σε φυλακή των Χανίων, φαίνεται να γνωρίζει σημαντικές πτυχές της υπόθεσης εξαφάνισης της 3χρονης Βρετανίδας

Ανεβαίνει κι άλλο η θερμοκρασία

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Σε σοβαρή κατάσταση ο 60χρονος του χθεσινού τροχαίου στα…

Το αυτοκίνητο του "καρφώθηκε" σε χωράφι με ελιές

Εξαφάνιση Ευαγγελίας Λυτινάκη: «Έχει δολοφονηθεί» λένε…

Νέα στοιχεία για την μυστηρίωδη εξαφάνιση της Χανιώτισσας

Οι ξενοδοχοϋπάλληλοι συμμετέχουν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα…

Τι αναφέρει το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων νομού Ηρακλείου

Νέο τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες

Προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο

Άνοιξε ο δρόμος για τη… νέα Creta Farms

Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συζήτηση για το σχέδιο εξυγίανσης στο Πρωτοδικείο Ρεθύμνου

Κρήτη: Επιχειρήσεις έχουν βάλει ήδη λουκέτο – «Δώστε λεφτά…

Ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΝΗ επισημαίνει ότι με τα δάνεια που δόθηκαν δε στηρίχτηκαν παρά ελάχιστες επιχειρήσεις που είχαν ανάγκη να στηριχτούν.

Συνεχίζει να νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση ο εργάτης…

Σταθερά κρίσιμη χαρακτηρίζεται η κατάσταση της υγείας του

Μέτρα πρόληψης για τον καύσωνα εν όψει καλοκαιριού

Από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Π. Ε. Χανίων

Το καλοκαίρι ξεκινάει με νεφώσεις και βροχές

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού

Δύο σεισμοί με διαφορά λίγων ωρών - Τα Ρίχτερ ταρακούνησαν…

Δύο σεισμικές δονήσεις κοντά στην Κάσο ήταν αισθητές στην Μεγαλόνησο - Ο πρώτος ήταν εντάσεως 4,2 κλίμακας Ρίστερ και ο δεύτερος 4,4

Καιρός: «Βουτιά» υδραργύρου έως και 11 βαθμούς σε σχέση…

Εντυπωσιακές μεταβολές του καιρού τον Μάιο

Δίκυκλο συγκρούστηκε με ΙΧ στην παραλιακή

Ο οδηγός είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ

Νίκος Σειραγάκης: Σήμερα θα αποφασιστεί αν θα επιστρέψει…

Αναβολή για την Πέμπτη έλαβε η απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Γρεβενών πήρε αναβολή για σήμερα Πέμπτη

Κορωνοϊός: Αρνητικό και το τρίτο τεστ για τον 87χρονο

Σήμερα το δεύτερο τεστ για τον 76χρονο

Είχαν πάει για παράνομο κυνήγι στην Κίσσαμο

Η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης

Στο νοσοκομείο ένας ποδηλάτης μετά από σύγκρουση

Σε διασταύρωση καρμανιόλα των Χανίων

Αρνητικό στον κορωνοϊό το δεύτερο τεστ του 88χρονου στα…

Το πρώτο τεστ του ηλικιωμένου είχε βρεθεί θετικό στον κορωνοϊό την Κυριακή 24 Μαΐου

IX «τούμπαρε» μέσα στο Ηράκλειο μετά από «τρελή» πορεία

Προβληματισμός για τα τροχαί μέσα στις πόλεις

Tον εντόπισε νεκρό η σύζυγος του

Φως στα αίτια του θανάτου του θα ρίξει η νεκροψία - νεκροτομή

Εθελοντική Αιμοδοσία Ηρακλείου στις 30 Μαΐου

Στο Κέντρο του Ηρακλείου από 09:30 – 13:30

Μετά την καραντίνα έκαψαν... Ιούδα!

Ετεροχρονισμένα το έθιμο, λόγω covid-19, στο Ψυχρό του Οροπεδίου

Κορωνοϊός: 18ο κρούσμα στην Κρήτη

Σε άμεση κινητοποίηση το νοσοκομείο Χανίων

Εργασίες ανακατασκευής ασφαλτοτάπητα επί του ΒΟΑΚ

Και στον Ανισόπεδο Κόμβο Αλικαρνασσού

Αλλάζει ο καιρός: Ραγδαία επιδείνωση - Έρχονται έντονες…

Αναλυτικά η πρόγνωση για σήμερα

Επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στα Χανιά

Συναγερμός και στο ΠαΓΝΗ καθώς μία βδομάδα πριν είχε νοσηλευτεί

«Περιμένουμε να αποδοθεί δικαιοσύνη για τον θάνατο του…

Σπαρακτικά τα λόγια των τραγικών γονιών του 44χρονου λογιστή από τη Σητεία

Στα Χανιά ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το μνημόσυνο του πατέρα…

Το μνημόσυνο τελέστηκε στο κοιμητήριο της Αγίας Τριάδος στον Αργουλιδέ Ακρωτηρίου, σε στενό οικογενειακό κύκλο

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.