Ζητείται λύση για την Κνωσό- Το θέμα «καίει» και το Δήμο Ηρακλειου!
Χιλιάδες επισκέπτες της Κνωσού προσπαθούν να προσεγγίσουν το χώρο πηδώντας πάνω από καφάσια και σουβενίρ, που βρίσκονται στα πεζοδρόμια. Οι τυχεροί θα κάνουν μόλις μισή ώρα κάτω από τον καυτό ήλιο των εκδοτηρίων και 43 ακριβώς δευτερόλεπτα μπροστά στον γκισέ, για να μπορέσουν να μπουν στον αρχαιολογικό χώρο.
Όσο κι αν ακούγεται τριτοκοσμικό, αυτή είναι η πραγματική εικόνα που μεταφέρθηκε κατά τη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης στο Δήμο Ηρακλείου για τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, από τους ίδιους τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι διευκρίνισαν πως οι περιγραφές δεν είναι καθόλου υπερβολικές. Στο πλαίσιο της σύσκεψης, στο σύνολο τους φορείς κι εκπρόσωποι κατέθεσαν προτάσεις και αναζήτησαν λύσεις, αλλά χωρίς τον … ξενοδόχο, αφού κανένας εκπρόσωπος της Αρχαιολογίας δεν παραβρέθηκε για να συμμετάσχει στη σύσκεψη, αν και η Αρχαιολογία είχε ενημερωθεί και κληθεί. Η απουσία των καθ’ ύλην αρμοδίων ασφαλώς και σχολιάστηκε αρνητικά στη διάρκεια της σύσκεψης, αλλά δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την εξέλιξη της.
Οι απόψεις και οι προτάσεις που κατατέθηκαν ήταν πάρα πολλές, όμως στοχευμένες. Συμπυκνώνονται ωστόσο σε δύο τμήματα: Το ένα σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό στις υπηρεσίες εισόδου στο Ανάκτορο, ενώ το δεύτερο σχετίζεται με τις υποδομές.
Στο σύνολο τους οι φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη, υπό την προεδρεία του Εντεταλμένου Συμβούλου Τουρισμού, Gian Andrea Garancini, συμφώνησαν πως είναι αναγκαία από τη μία πλευρά η δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων για τον Αρχαιολογικό Χώρο και από την άλλη, η ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών με περισσότερο προσωπικό στα ταμεία έκδοσης.
Πέραν του αναγκαίου εκσυγχρονισμού στο σύστημα εισόδου, οι φορείς διαπίστωσαν πως υπάρχουν πολλά ζητήματα τα οποία σχετίζονται κατά κανόνα με τη στάθμευση. «Αιχμή του δόρατος» των προτεινόμενων παρεμβάσεων αποτέλεσε η πλήρης αξιοποίηση του δημοτικού πάρκινγκ στην περιοχή. Όπως ειπώθηκε στη διάρκεια της σύσκεψης, το πάρκινγκ μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα περισσότερο και να εξυπηρετεί με κατάλληλη διαμόρφωση ακόμα και διπλάσιο αριθμό οχημάτων.
Γιάννης Ζωρακης- ΠΑΤΡΙΣ