Τρεις νέες εκδηλώσεις από τον Δήμο Ηρακλείου
Στην Αντιγόνη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, κείμενο βαθύτατα πολιτικό, η ανάγκη του ελεύθερου ανθρώπου να ζει σύμφωνα με το προσωπικό σύστημα αξιών του, συγκρούεται με την ισχύ μιας αυθαίρετης και αλαζονικής εξουσίας. Και, -αλήθεια- ποιος και πώς μπορεί να εκφράζει το σύνολο, ώστε να είναι νόμιμη και αποδεκτή η εξουσία του;
Η παράσταση ανεβαίνει, σε νέα μετάφραση της Παναγιώτας Πανταζή και σκηνοθεσία Θέμη
Μουμουλίδη και επιχειρεί μια σύγχρονη σκηνική ανάγνωση της κορυφαίας τραγωδίας, μέσα σε ένα ποιητικό εικαστικό περιβάλλον και τη σύγχρονη μουσική εκδοχή του Σταύρου Γασπαράτου.
ΕΙΣΟΔΟΣ: 17€ │ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΑΝΕΡΓΟΙ, ΑΝΩ ΤΩΝ 65: 13€
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Παναγιώτα Πανταζή
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σκηνικό - κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού
Επιμέλεια κίνησης: Έλενα Γεροδήμου
Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Λαμπρόπουλος
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
Nικήτας Τσακίρογλου, Ιωάννα Παππά, Σταύρος Ζαλμάς, Νίκος Αρβανίτης, Λουκία Μιχαλοπούλου, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Χρήστος Πλαΐνης, Κώστας Βελέτζας, Γιώργος Παπαπαύλου, Μάνος Καρατζογιάννης, Γιώργος Νούσης
Λίγα λόγια για το έργο..
Διαδραματίζεται στη Θήβα, όπου βασίλευε η οικογένεια των Λαβδακιδών και βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης - συνέπεια εμφύλιας διαμάχης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούστηκαν για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής έμεινε να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσήκωσε στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου για όποιον παραβεί τη διαταγή του.
Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης και αψηφώντας τον κίνδυνο, επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (δίκαιου και νόμιμου, αρσενικού και θηλυκού, παλαιού και νέου, ιδιωτικού και κοινωνικού, ύπαρξης και θνητότητας, ανθρώπινου και θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, διαφαίνεται ο δρόμος που οδηγεί στην καταστροφή του.
2.Επίσης αύριο το Ανοικτό Θέατρο «Πύλη Βηθλεέμ» υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση «ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΠΑΘΗ» στις 21:30. Μία παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Κώστα Αρβανιτάκη με τίτλο: "Οι Καπελιέρες". Με φόντο την ζωή της Βηθλεέμ Παπουδάκη (υπαρκτό πρόσωπο), ο θεατής παρακολουθεί την ιστορία της Κρήτης του 20ου αιώνα. Η παράσταση έχει ζωντανή μουσική από τον Γιώργο Ζαχαριουδάκη και 20 τραγούδια ερμηνευμένα από τη Μαρία Λούκα, παραδοσιακά τραγούδια Κρήτης, από την Σμύρνη αλλά και έντεχνα ελληνικά.
Εισιτήριο εισόδου: 6 € το άτομο
5 € για παιδιά, πολύτεκνους, τρίτεκνους, ΑΜΕΑ, άνεργους
Θεατρική Διασκευή – Σκηνοθεσία:
Αντώνης Διαμαντής
Παίζουν:
Ειρήνη Κουτσάκη (Βηθλεέμ),
Αντώνης Διαμαντής (Χρήστος)
Τραγουδά και παίζει η Μαρία Λούκα (Παρασκευή),
Ζωντανή Μουσική (Πιάνο, Μαντολίνο, Πνευστά , Κρουστά και Λύρα):
Γιώργος Ζαχαριουδάκης (Γιωργάκης)
3.Τέλος αύριο το Κηποθέατρο «Μ. Χατζιδάκις» στις 21:30 φιλοξενεί την χορωδία των Μικρασιατών Μεγάλου Κάστρου σε μια μουσικοχορευτική εκδήλωση αφιερωμένη στην Μικρασιατική παράδοση. «Σηκώτε να χορέψουμε, ένα βράδυ στα καφέ αμάν της Μικρασίας», το όνομα της εκδήλωσης υπό την Διεύθυνση του Ανδρέα Γιακουμάκη με ελεύθερη είσοδο. Χορεύει ο Όμιλος Παιδείας και Πολιτισμού «ΑΕΤΟΓΙΑΝΝΗΣ».
Χαρακτηριστικά, ο υπεύθυνος της χορωδίας κ. Στέφανος Μπιλμέζης αναφέρει:
“ Η χορωδία Μικρασιατικών του Μεγάλου Κάστρου, υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ελληνικής Γλώσσας και Μουσικής, και πάντα με τη διδασκαλία και καθοδήγηση του μεγάλου δασκάλου της βυζαντινής μουσικής κ. Ανδρέα Γιακουμάκη, τόλμησε παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, να αναπαραστήσει ένα τρόπο ψυχαγωγίας στην ‘πατρίδα’ αλλά και μετέπειτα στη μητροπολιτική Ελλάδα, «Τα καφέ Αμάν».
Τολμήσαμε γιατί αγαπάμε τη παράδοση, σεβόμαστε τους παππούδες μας, έχουμε μεράκι και το εκφράζουμε, και κυρίως γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε αλλά και να μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές την Μικρασιατική παράδοση.
Την αγάπη μας αυτή στη Μικρασιατική παράδοση θα προσπαθήσουμε να σας παρουσιάσουμε όσο μπορούμε καλύτερα, και ζητάμε την κατανόησή σας για τον ερασιτεχνισμό μας. ”