Το νέο επαναστατικό σύστημα τετρακίνησης της Ford
Το νέο Focus RS λανσάρει το καινοτόμο σύστημα
τετρακίνησης AWD της Ford Performance με Δυναμικό Σύστημα Ανακατανομής της
Ροπής (Dynamic Torque Vectoring). Το σύστημα αυτό ανεβάζει τον πήχη στους
τομείς οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας εξαιρετική
ελκτική πρόσφυση και κράτημα με απαράμιλλη ευελιξία και ταχύτητα στις στροφές.
Το Ford Performance AWD βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, εκατέρωθεν του πίσω διαφορικού. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring), γεγονός που επηρεάζει θεαματικά την οδική συμπεριφορά και στην ευστάθεια του οχήματος στις στροφές.
Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μεταβάλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός – πίσω και μεταξύ των πίσω τροχών σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, λαμβάνοντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες 100 φορές το δευτερόλεπτο. Η κατανομή ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 70%, ενώ μέχρι και το 100% αυτής μπορεί να κατανεμηθεί σε κάθε τροχό, ανάλογα με την περίσταση. Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή ροπής σε μόλις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,06 δευτ.)
Σε μία στροφή, η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού κατανέμει προληπτικά τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό βάσει δεδομένων όπως η γωνία του τιμονιού, η πλευρική επιτάχυνση, το ποσοστό περιστροφής αμαξώματος ως προς τον κατακόρυφο άξονα (yaw rate) και η ταχύτητα του οχήματος. Αυτή η μεταφορά ροπής ωθεί το αυτοκίνητο προς το εσωτερικό της στροφής, επιτυγχάνοντας βελτιωμένη κατευθυντικότητα και ευστάθεια, εξαλείφοντας την υποστροφή.
Τα σύστημα τετρακίνησης AWD έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση – με πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1g –κορυφαίο στρίψιμο αλλά και επιτάχυνση κατά την έξοδο από μία στροφή. Με ουδέτερη συμπεριφορά στο όριο, και ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος στην πίστα με το Drift Mode, το νέο Ford Focus RS προσφέρει την υπέρτατη οδηγική εμπειρία.
Σύμφωνα με την Ford αυτό το σύστημα τετρακίνησης είναι μία επαναστατική τεχνολογία που μπορεί να προσφέρει εξαιρετική ταχύτητα στις στροφές και κράτημα σε οριακή οδήγηση. Καταρρίπτει την άποψη ότι τα τετρακίνητα hatchback στερούνται οδηγικής απόλαυσης παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο που αιφνιδιάζει ευχάριστα και παράλληλα ανταμείβει τον οδηγό του.