Το Βιβλίο των σκιών στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων
Κάπου στο 1920, O πρίγκιπας Νάβιν από τη Μαλντόνια, θαυμαστής της τζαζ, επισκέπτεται τη Νέα Ορλεάνη, για να παντρευτεί την ωραία και πλούσια δεσποινίδα Σάρλοτ Λα Μπάφ, ώστε οι γονείς του, απογοητευμένοι από την άστατη ζωή του, να μην τον αποκληρώσουν.
Η ζωή όμως είχε άλλα σχέδια για τον νεαρό πρίγκιπα, καθώς στην όμορφη αυτή πόλη συνάντησε, κρυμμένο, κι έναν άλλον, διαφορετικό κόσμο, γεμάτο μυστήριο και βουντού μαγεία. Φτάνοντας στην πόλη, πέφτει πάνω στον Μάγο Φασιλιέ, ο οποίος τον μεταμορφώνει σε τέρας και τον αντικαθιστά με τον υπηρέτη του, Λώρενς, στον οποίο δίνει την μορφή του, προκειμένου ο τελευταίος να επωφεληθεί από τον τίτλο του και να παγιδεύσει τη δεσποινίδα Λα Μπάφ (και τα λεφτά της)!
Ο πρίγκιπας καταφέρνει να ξεφύγει και βρίσκει στο δρόμο του την Τιάνα, την καλύτερη φίλη της Σάρλοτ, μια νεαρή σερβιτόρα που έχει όνειρο να φτιάξει δικό της εστιατόριο, εμπλέκοντάς την και αυτήν στην κατάρα του μάγου.
Μαζί, προσπαθούν να βρουν τη μαμά Όντυ, για να τους βοηθήσει να λύσουν τα μάγια και να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, περνώντας πολλές περιπέτειες, με τσιγγάνους, πνεύματα και ληστές!
Κι όλα αυτά, μέσα στο Μάρντι Γκρα, τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, ένα πολύχρωμο μουσικοχορευτικό πάρτυ, που διαρκεί έναν ολόκληρο μήνα, με μουσική τζαζ και τους χορούς ενός ξέφρενου καρναβαλιού.
Οι εντυπώσεις
Η παράσταση κατάφερε, απ” της πρώτη στιγμή, να μεταφέρει τους θεατές στη Νέα Ορλεάνη των αρχών του περασμένου αιώνα, με την χαλαρή ατμόσφαιρα και τις κοινωνικές σχέσεις, τους ρυθμούς της τζαζ και την πολιτισμική ιδιαιτερότητα που προσέδιδε ο συγκερασμός της κουλτούρας των ετερόκλητων Ευρωπαίων αποίκων και των παγανιστών ιθαγενών.
Το διπολικό αρχέτυπο καλού και κακού υπερέβη την κλασική, ρηχή και βαρετή προσέγγιση παρόμοιων παραμυθιών. Eμβαθύνθηκε και συνδυάστηκε θαυμάσια με την ελαφρώς υπερτονισμένη (αλλά αναγκαία και απολαυστική, για τις ανάγκες ενός musical) ανάπτυξη των χαρακτήρων, η οποία ενέπνεε μια ανεπαίσθητη παιδικότητα, διαχυμένη μ” ένα μη επαρμένο ερωτικό πρόσημο, σε μια ατμόσφαιρα αμερικάνικων musicals της δεκαετίας του 1930.
Οι προσδοκίες, τα όνειρα και οι βαθύτερες επιθυμίες των χαρακτήρων γίνονταν άμεσα αντιληπτοί, με μια υπέροχη εναλλαγή θεατρικών διαλόγων, τραγουδιών και δράσης, από καρατερίστες ηθοποιούς και υπέροχους χορευτές.
Σε αυτό βοήθησαν τα προσεγμένα σκηνικά και ο καταπληκτικός, ατμοσφαιρικός φωτισμός, ο οποίος έδενε απόλυτα με τα κοστούμια και το make up, κάνοντας παιχνιδίσματα πάνω στους ηθοποιούς και την σκηνή.
Υπέροχες και πολυποίκιλες χορογραφίες, με τζαζ μουσική. Εκπληκτική, δυνατή και εκρηκτική ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια, η οποία κέρδισε τις εντυπώσεις, εκπλήσσοντας θετικά με το ταλέντο, την σκηνική παρουσία, την ενέργεια και την ορθοφωνία της.
Μαγεία, ανατροπές, μη προβλέψιμη δράση, ζωντανή μουσική και χορός και εμβόλιμες χιουμοριστικές νότες, σ” ένα παραμύθι στο οποίο εξ αρχής ξέρεις πως η αγάπη νικά, χωρίς όμως να ξέρεις από ποια μονοπάτια θα βαδίσει.
Απολαύσαμε μια εκπληκτικά ομοιογενή, καλοδουλεμένη και δεμένη παράσταση, από έναν θίασο 41 ατόμων, εξαιρετικά σπάνια και πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του νησιού και η οποία δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από αντίστοιχες, αθηναϊκές.
Η αθρόα προσέλευση και τα ιδρωμένα και ειλικρινή χειροκροτήματα των θεατών απέδειξαν πως όταν η δημιουργικότητα συναντά την μαγεία, ο χρόνος κυλάει πιο αργά απ” την πραγματικότητα. Μια παράσταση που δεν ήθελες να τελειώσει…
Θίασος
ΔΑΜΟΥΛΑΚΗ ΣΙΣΣΥ, ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΤΣΟΥΚΑΤΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, ΚΑΠΟΥΡΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΚΟΥΤΣΟΥΡΙΔΑΚΗ ΚΛΕΙΩ, ΣΦΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ, ΒΕΡΟΝΙΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΘΥΜΑΚΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ, ΜΠΟΜΠΟΛΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ, ΖΩΙΔΑΚΗ ΕΛΙΝΑ, ΚΝΙΘΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, ΡΑΜΟΥΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΡΚΑΚΗ ΡΟΥΣΣΑ, ΒΟΡΝΙΩΤΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΕΡΙΒΑΚΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, SCHUEFFLER ANNIKA, ΤΣΟΥΛΑΚΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ, ΚΑΖΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΜΟΣΧΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ, ΔΟΥΚΑ ΕΛΠΙΔΑ, ΚΑΡΜΠΑΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΝΤΕΝΙΑ, ΚΑΒΡΟΥΛΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ, ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ ΓΙΟΥΛΑ, ΤΟΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΚΑΣΙΩΤΑΚΗΣ ΑΚΗΣ, ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ ΕΛΕΝΑ, MΠΑΡΔΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΤΖΩΡΤΖΗ ΦYΛΙΑ, ΦΛΩΡΟΥ ΑΛΕΞΙΑ, ΛΟΥΚΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ, ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΑΡΤΕΜΙΣ, ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ, ΣΕΙΡΑΔΑΚΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, ΧΛΙΑΡΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ.
Συντελεστές
Τα υποκριτικά κομμάτια δουλεύτηκαν στο «Τheatre 73100«, από την Ιώ Ασηθιανάκη.
Τα χορευτικά που παρουσιάστηκαν στο μιούζικαλ αποτελούν μέρος από είδη χορών που διδάσκονται στο «Jazz Train Studio«, από τη Βασιλική Ντουντουλάκη.
Μουσική, στίχοι, ενορχήστρωση και ηχογράφηση έγιναν από τον Κώστα Κοκολάκη, εκτός των: «Καλωσόρισμα» (Paul Barbarin, 1945), «Το όνειρο της Τιάνα» (Turner Layton, 1918), «Το τραγούδι της Έλλα» (Gerald Marks & Seymour Simons, 1931), «Η ιστορία της Ρέυ» (αγνώστου καλλιτέχνη και χρονολογίας, Αμερική), «Το μπλουζ του μπάιου» (Ralph Rainger & Leo Robin, 1937), τα οποία σύμφωνα με τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας της Αμερικής, αποτελούν κοινό κτήμα.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια εμπνεύστηκε και δημιούργησε η Μικέλα Παπαδουλάκη. Στην υλοποίησή τους βοήθησαν οι Άκης Κασιωτάκης και Μάνος Σφακιωτάκης.
Η Annika Schueffler επιμελήθηκε τα μαθήματα ορθοφωνίας, το «The Make Up School – TMUS» το μακιγιάζ, ο Βαγγέλης Χλιαράς βοήθησε στα ταχυδακτυλουργικά, η Χρυσάνθη Τσουλάκου ανέλαβε την γραφιστική επιμέλεια στο internet, ο Μιχάλης Σκουλάς τους φωτισμούς, ο Αλέξης Κουβαριτάκης τα videos και o Πάρης Χαμουρίκος τις φωτογραφίες. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Σούδας προσέφερε τα άρματα της παράστασης.