«Τι Κνωσός, τι... Καπέλα Σιστίνα»: Τι λέει το Υπουργείο για τον αρχαιολογικό χώρο και τις ουρες
«Δουλεύουν τρία ταμεία. Είναι πρωτοφανής η προσέλευση. Έχουν 5.000 άτομα την ημέρα. Κάνουν ό,τι μπορούν. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα γίνει μελέτη για ένα νέο κτήριο. Και στην Καπέλα Σιστίνα στο Βατικανό μπορεί να περιμένεις μιάμιση ώρα», αναφέρει σε απάντηση του το Υπουργείο.
Το ερώτημα είναι φυσικά αν σε χώρους ανα τον κόσμο που αποτελούν πολο έλξης για τουρίστες, οι συνθήκες συνολικά είναι οι ίδιες με αυτές που επικρατούν στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού Και αυτό γιατι στο Ανάκτορο του Μίνωα, οι χωροι αναμονης είναι ακατάλληλοι, όπως και οι πεζοδρομήσεις, ενώ οι ουρές τις ημέρες του φόρτου φθάνουν ως το δρόμο.
Μια κατάσταση απαράδεκτη και επικίνδυνη αφού μητέρες με μικρά παιδάκια και ηλικιωμένοι - μεταξύ άλλων- αναγκάζονται να περιμένουν όρθιοι για να επισκεφτούν το πιο διάσημο αρχαιολογικό μνημείο της Κρήτης, πολλές φορές μέσα στις...ρόδες των διερχόμενων ΙΧ.
Η Ολγα Κεφαλογιάννη
Για το θέμα αυτό έχουν τοποθετηθεί διάφοροι. Τελευταία δήλωση ήταν αυτή της κ. Ολγας Κεφαλογιάννη. Η Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών- ορμώμενη από το θέμα (και θέαμα) στην Κνωσό είπε μεταξύ άλλων πως: «Παρά το γεγονός ότι η επιχορήγηση των 35.000.000 ευρώ, του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού το 2016 ήταν υπερδιπλάσια σε σύγκριση με την επιχορήγηση του έτους 2015, δεν προγραμματίστηκαν έγκαιρα οι προσλήψεις εποχιακών υπαλλήλων.
Ούτε εφαρμόσθηκε πιλοτικά σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως είχε προαναγγελθεί. Για μία ακόμα φορά, διαπιστώνεται η αδυναμία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για έγκαιρο προγραμματισμό. Παραμένει σε εκκρεμότητα η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα σημαντικότερα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της χώρας.
Η ολιγωρία και η προχειρότητα του Υπουργείου, έχει άμεσες επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και ειδικότερα, στα έσοδα από τον τουρισμό».
Οι επιχειρηματίες της περιοχής από την πλευρά τους, εκφράζουν τη θλίψη τους για αυτή την εικόνα και σημειώνουν πως είναι θαύμα που δεν έχουμε και κάποιο ατύχημα κάθε μέρα! Αυτό που λένε είναι πως σε όλο τον κόσμο τα μουσεία αναζητούν τρόπους προκειμένου να αυξήσουν τον αριθμό των επισκεπτών τους, να ελέγξουν τα έσοδά τους και να τα πολλαπλασιάσουν. Κάτι που σχετίζεται με τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
Ομως, στον 21ο αιώνα, η Ελλάδα ακόμη παλεύει να εφαρμόσει στα μουσεία και στους χώρους της το σύστημα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προκειμένου η «βαριά βιομηχανία της χώρας», όπως τη χαρακτηρίζουν οι εκάστοτε κυβερνώντες, να γίνει πράγματι ανταποδοτική. Να μειώσει όσο είναι δυνατόν τον χρόνο αναμονής των επισκεπτών στα ταμεία
ΝΟΔΕ Ηρακλείου: «Εικόνες ντροπής στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού»
«Δυστυχώς, η εικόνα που παρουσιάζει ένας από τους εμβληματικότερους πολιτιστικούς χώρους, ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, είναι μια εικόνα ντροπής, αλλά και επικίνδυνη.
Ουρές με εκατοντάδες τουρίστες να περιμένουν στο δρόμο για να εισέλθουν στον αρχαιολογικό χώρο και λεωφορεία που περνούν σε απόσταση αναπνοής καθώς δεν έχουν το απαραίτητο χώρο για να στρίψουν.
Το δεύτερο πιο επισκέψιμο μνημείο στην Μεσόγειο, δυστυχώς, δεν έχει αξιοποιηθεί και αναδειχθεί όπως του αξίζει. Τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί μας χώροι έχουν τεράστια περιθώρια αποτελεσματικής διαχείρισης
Η Κυβέρνηση οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα για την βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στους αρχαιολογικούς χώρους, δεδομένου ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύτιμο και άκρως ελκυστικό προϊόν ζωτικής σημασίας για την τοπική και την εθνική οικονομία».