Τι αλλάζει στον κυκλικό κόμβο στο Γιόφυρο- Ποια τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου συμφωνα με ρεπορτάζ της «Πατρις» έρχεται να αποκαταστήσει την γκάφα κατά το παρελθόν με την κυκλοφοριακή διαμόρφωση που έγινε και έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχεί το απόλυτο χάος σε σχέση με την κίνηση των οχημάτων και μάλιστα σε μια περιοχή εξαιρετικά βεβαρυμένη κυκλοφοριακά.
Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης στην «Πατρις», η Τεχνική Υπηρεσία έχει ήδη ολοκληρώσει μια νέα μελέτη διαμόρφωσης της περιοχής, προκειμένου να αποκαταστήσει πλήρως την άκρως προβληματική κατάσταση που σήμερα επικρατεί, και δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα στην διέλευση των οχημάτων και μάλιστα σε ένα κομβικό κυκλοφοριακά σημείο. Η φιλοσοφία της νέας μελέτης, αλλάζει όλα τα κυκλοφοριακά δεδομένα στον υφιστάμενο κόμβο, που έχει αποδειχτεί πανηγυρικά ότι δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που θεωρητικά υποτίθεται ότι έλυνε.
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη προβλέπει ότι ο σημερινός κυκλικός κόμβος αντικαθίσταται από μια νέα επιμήκη νησίδα η οποία αναδιοργανώνει τις κυκλοφοριακές συνδέσεις της περιοχής, ενώ παράλληλα αλλάζουν οι είσοδοι και έξοδοι, με τρόπο ώστε να κουμπώνουν στη γεωμετρία της περιοχής και τις αυξημένες κυκλοφοριακές ανάγκες που καλείται να διαχειριστεί. Η μελέτη πρόκειται να παρουσιαστεί σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις της Επιτροπής Κυκλοφορίας, προκειμένου τα μέλη της να ενημερωθούν για το περιεχόμενό της και να κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Διαδικαστικά το επόμενο βήμα είναι η μελέτη να συζητηθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και εφόσον εγκριθεί, να τεθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει και τον τελικό λόγο για τη νέα κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής του Γιόφυρου.
Όπως είναι γνωστό, η σημερινή διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου είναι αποτέλεσμα των αποσυντονισμένων αντανακλαστικών των δημοτικών υπηρεσιών … Έτσι ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο το 2009 είχε εγκρίνει την κατασκευή του κόμβου των οδών 62 Μαρτύρων Πετράκη Φραγκάκη και των υστέρων, το Σεπτέμβρη του 2012 ανακαλύφθηκε ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα με το ρεύμα εισόδου στη πόλη στο οποίο υπήρχε ένα φρεάτιο της ΔΕΥΑΗ που η μελέτη του έργου δεν είχε λάβει υπόψη της. Επειδή όμως στο συγκεκριμένο φρεάτιο γίνονται εργασίες συντήρησης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα έπρεπε να γίνεται κάθε λίγο και λιγάκι εκτροπή της κυκλοφορίας σε παράπλευρες οδούς, αποφασίστηκε να αλλάξει ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός της περιοχής. Έτσι σχεδιάστηκε ο σημερινός κυκλικός κόμβος, που ήρθε να λύσει όπως όπως το πρόβλημα με το φρεάτιο της ΔΕΥΑΗ το οποίο δεν έλαβε υπόψη της η αρχική κυκλοφοριακή μελέτη διαμόρφωσης της περιοχής. Ωστόσο όπως αποδείχτηκε στην πράξη, ο συγκεκριμένος κυκλικός κόμβος με την εξαιρετικά μικρή διάμετρο (που ασφαλώς δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη λόγω των πολεοδομικών χαρακτηριστικών της περιοχής) δημιουργεί δεκάδες προβλήματα τα οποία είναι άμεση ανάγκη να αποκατασταθούν.
Ο αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης σημειώνει στην «Πατρις» ότι η νέα διαμόρφωση θα αποφορτίσει αποτελεσματικά την οξύτατη κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής και αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για τη δημοτική αρχή.