Θέμα CretePlus.gr: Αντί να σώσουν τα σκηνικα των Ολυμπιακών αγώνων τα αφήνουν να σαπίζουν-Νεα παρέμβαση
Αντί με άμεσες ενέργειες να έπρεπε ήδη να δρομολογηθεί η προστασία τους και η ανάδειξη τους, ως ένας -μοναδικης σπουδαιότητας- πολιτιστικός και ιστορικός θησαυρός, τα σκηνικά των Ολυμπιακών Αγώνων συνεχισαν για έναν ακόμη χειμώνα, να βρίσκονται εκτεθειμμένα και να σαπίζουν.
Το θέμα που αποκάλυψε το CretePlus.gr από τις 13 Μάη 2014 έχει φτάσει ήδη στη Βουλή, έχοντας γίνει "μπαλάκι" των Υπουργείων, οι επικεφαλής των οποίων αναζητούν ακόμη τον υπεύθυνο που θα αναλάβει την επιχείρηση προστασίας και αναδείξης τους!
Οι παρεμβάσεις του Βουλευτή των ΑΝΕΛ κ. Κώστα Δαμαβολίτη συνεχίζονται, με τον ίδιο να επιζητά αυτό που θέλει και η κοινωνία, το αυτονόητο, το οποιο δεν είναι άλλο από την αξιοποίηση αυτου του πολιτσιτκου θησαυρου, ο οποίος σε άλλες χώρες, όπως την Ισπανία (μετά τους Ολυμπιακούς της Βαρκελωνης) εχει γίνει έκθεμα σε σχετικό μουσείο.
Παρά τις συνεχείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του βουλευτή Ηρακλείου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Κωστή Δαμαβολίτη, με στόχο την διάσωση των σκηνικών των Ολυμπιακών Αγώνων και τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού για την άμεση μεταφορά και συντήρησή τους, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί επί του θέματος.
«Δυστυχώς, το μόνο βέβαιο είναι ότι, μέχρι να βρεθεί η αρμόδια διαχειριστική αρχή για τη συντήρησή τους, τα σκηνικά θα παραμένουν εγκαταλελειμμένα και εκτεθειμένα στο έλεος κάθε λογής φυσιολογικής ή μη φθοράς», επισημαίνει ο βουλευτής.
Προκειμένου να ενημερωθεί και η νέα ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου για την ανάγκη άμεσης μεταφοράς του σύγχρονου Πολιτιστικού μας Πλούτου, σε έναν μουσειακό-εκθεσιακό χώρο, αντάξιο της υπερηφάνειας που νιώσαμε όλοι τις μέρες του Αυγούστου 2004, ο κ. Δαμαβολίτης κατέθεσε σήμερα, εκ νέου, την υπ’αριθμ.πρ. 2111/28.4.2015 ερώτηση.
Το κείμενο της Ερώτησης είναι το παρακάτω:
Τα σκηνικά της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις Αθλητικές εγκαταστάσεις των Άνω Λιοσίων. Πιο συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος αυτών παραμένει στοιβαγμένο σε ένα ανοικτό υπόστεγο, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται στον προαύλιο χώρο, εκτεθειμένα στα καιρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί τεράστια φθορά.
Όλα τα σκηνικά που πέρασαν με κυκλική ροή μπροστά από τα μάτια εκατομμυρίων ανθρώπων τη βραδιά της έναρξης και πάνω τους είχε αντικατοπτρίσει η Ιστορία μας όλο το φώς και το μεγαλείο της, βρίσκονται τώρα παρατημένα στο έλεος των κάθε είδους τρωκτικών και των καιρικών συνθηκών. Σε έναν χώρο στεγασμένο ΑΛΛΑ ανοιχτό βρίσκονται όλα, κακοστιβαγμένα και διαλυμένα από την τελετή λήξης των αγώνων. Τα πολύ μεγάλα σκηνικά είναι πεταμένα κάπου στο χώρο και βρέχονται με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί μεγάλες φθορές.
«Τη στιγμή που η Ελλάδα αγωνίζεται για τον επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα, πρακτικές που απαξιώνουν την σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά δεν ευνοούν τη χώρα, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων»
Η θέση όλου αυτού του πολιτιστικού πλούτου επιβάλλεται να ήταν σε έναν μουσειακό – εκθεσιακό χώρο, όπου εκτός της προσέλκυσης χιλιάδων Ελλήνων και ξένων επισκεπτών και προβολής και διαφήμισης της Ιστορίας μας, θα μπορούσε να φέρει και έσοδα στην Πατρίδα μας.
Παρά, τη συντονισμένη προσπάθεια για αναζήτηση των ευθυνών, κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, με την κατάθεση των υπ΄αριθμών 200/19-6-2014 & 278/71-11-2014, αναζητείται ακόμη η αρμόδια διαχειριστική αρχή και τα ολυμπιακά σκηνικά παραμένουν εγκαταλελειμμένα και εκτεθειμένα στο έλεος των καιρικών συνθηκών και της φυσιολογικής φθοράς του χρόνου.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ,:
Προτίθεσθε να αναλάβετε το έργο διάσωσης των σκηνικών και να διαθέσετε έναν ασφαλή χώρο για να μεταφερθούν τα σκηνικά προκειμένου να προφυλαχθούν από τη φθορά των καιρικών συνθηκών;
Θα μεριμνήσετε για την άμεση ανακατασκευή και συντήρηση των σκηνικών ;
Θα μεριμνήσετε για την δημιουργία ενός εκθεσιακού χώρου που να μπορεί να φιλοξενήσει αυτά τα μοναδικά εκθέματα;