«ΤΕΡΝΑ – GMR»: Στα 480 εκατ. ευρώ η προσφορά για το Καστέλι
Εκ παραλλήλου, η χρηματοδοτική συνδρομή του δημοσίου περιορίζεται στα 180 εκατ. ευρώ. Η προκήρυξη προέβλεπε 220 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό που θα έχει το δημόσιο στην εταιρεία παραχώρησης ανέρχεται σε 46%.
Το δημόσιο επεδίωξε να έχει αυξημένο ποσοστό, επειδή η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας δεν προβλέπει δανεισμό.
Αυτό σημαίνει ότι αλλάζουν οι δυνατότητες, σχετικά με τις απαιτήσεις της Eurostat για τη συμμετοχή του δημοσίου σε συμβάσεις παραχώρησης.
Αναφορικά με τα τέλη του αεροδρομίου, θα είναι περίπου στα 20 ευρώ.
Στα χαμηλα
Οπως ειπωθηκε παραπανω η προσφορά κινείται κοντά στα 480 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό του υπουργείου στα 850 εκατ. ευρώ! Παράλληλα. οπως αναφερει το euro2day.gr η χρηματοδοτική συνδρομή του δημοσίου περιορίζεται στα 180 εκατ. από 220 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η προκήρυξη, ενώ το ποσοστό που θα έχει το δημόσιο στην εταιρεία παραχώρησης ανέρχεται σε 46%.
Σημειώνεται πως το δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό, όπως ακριβώς επιδίωξε από την πρώτη στιγμή η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, επειδή στην οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας δεν προβλέπει δανεισμό. Συνεπώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τις απαιτήσεις της Eurostat για τη συμμετοχή του δημοσίου σε συμβάσεις παραχώρησης.
Οσον αφορά τα τέλη του αεροδρομίου, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών θα κινούνται κοντά στα 20 ευρώ με προοπτική να περιοριστούν σταδιακά στα επίπεδα κοντά στα 17 ευρώ ανά επιβάτη.