«Συναίσθημα και Τέχνη. Πώς τα συναισθήματα αναπαριστώνται στα έργα τέχνης»
«Με τη δράση αυτή, εστιάσαμε στη σχέση των συναισθημάτων και της τέχνης. Συμπεριλάβαμε έργα από διάφορες εποχές της ιστορίας της τέχνης για να κατανοήσουμε πώς οι καλλιτέχνες εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα στις ζωγραφιές τους ή πώς αναπαριστάνουν τα συναισθήματα αυτών που ζωγραφίζουν ή τι κάνουν για να γεννήσουν συναισθήματα στο θεατή, σε αυτόν που βλέπει τη ζωγραφιά.
Στόχος μας ήταν στο τέλος της δράσης, τα παιδιά να μπορούν να παρατηρούν ένα έργο τέχνης και να εντοπίζουν σε αυτό τα στοιχεία που εκφράζουν τα συναισθήματα του καλλιτέχνη και τα συναισθήματα του απεικονιζόμενου (εφόσον είναι πρόσωπο). Να μπορούν να περιγράφουν τόσο τα φυσικά αντικείμενα (γραμμές, σχήματα, χρώματα) όσο και τις σχέσεις μεταξύ τους (σύνθεση) και τον τρόπο που επηρεάζουν αυτά τον τρόπο που αντιλαμβάνονται το έργο. Τέλος, να μπορούν να εκφράσουν με λόγια τα συναισθήματα που τους γεννά το έργο τέχνης αλλά και να αντιληφθούν οτι κάθε θεατής μπορεί να έχει διαφορετική αντίδραση μπροστά στο ίδιο έργο.
Η προβολή των έργων τέχνης συνοδεύτηκε από δράσεις που αφορούσαν την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας (παρατηρείστε το έργο και μετά περιγράψτε το, βάλτε τα στοιχεία του έργου στη σειρά), την ανάλυση των έργων τέχνης (ακολουθείστε τις γραμμές του έργου, παρατηρείστε τα χρώματα), τη σύγκριση μεταξύ τους, την παραγωγή λόγου με την περιγραφή των έργων, με τη διήγηση μικρών ιστοριών και διαλόγων, την ανάπτυξη της φαντασίας τους, την ενσυναίσθηση (πώς θα αισθανόσασταν εσείς στη θέση του;), τη σύνδεση με την ιστορία και με την καθημερινότητα, τη χρήση των χρωμάτων για την έκφραση συναισθήματος», αναφερει η σχετική ανακοίνωση