Στο πλάνο ένα μεγαλεπίβολο έργο- Τα σχέδια για τη μαρίνα στο Παγκρήτιο Σταδιο
Πρόκειται για έναν σχεδιασμό που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο, χωρίς όμως να προχωρήσει σημαντικά λόγω του εξαιρετικά σύνθετου αντικειμένου που απαιτεί μια συγκροτημένη προσέγγιση για τη δρομολόγηση του.
Βασική προϋπόθεση ωστόσο στην κατεύθυνση αυτή είναι να αξιολογηθεί εάν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον προκειμένου να «τρέξει» ένας τέτοιος σχεδιασμός, καθώς πρόκειται για μια τεράστιου κόστους επένδυση που αγγίζει τα 100 εκ. ευρώ.
Η προμελέτη προβλέπει τη δημιουργία μιας μαρίνας στην περιοχή του Παγκρητίου σταδίου, η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί από 800 ένα 1.000 σκάφη και τη δημιουργία δεκάδων συνοδών έργων και υποστηρικτικών δομών, που θα αλλάξουν όλη τη φυσιογνωμία του δυτικού παραλιακού μετώπου του Ηρακλείου.
Το όλο θέμα συζητήθηκε στην Εκτελεστική Επιτροπή των αντιδημάρχων με εισήγηση του δημάρχου Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινού, ο οποίος τις προηγούμενες μέρες είχε συνάντηση με το μελετητή του έργου κ. Ρομπογιαννάκη, στο πλαίσιο της οποίας έγινε μια αναλυτική παρουσίαση του σχεδιασμού της προμελέτης.
Ο κ. Λαμπρινός ξεκαθάρισε ότι το θέμα της μαρίνας στον κόλπο του Δερματά έχει κλείσει και θα πρέπει να εξεταστεί η προοπτική για τη δρομολόγηση μιας τέτοιας επένδυσης στην περιοχή του Παγκρητίου, που είναι φανερό ότι θα αλλάξει το προφίλ όλου του δυτικού τμήματος του παράκτιου μετώπου του Ηρακλείου.
Αυτό πάντως που διαφάνηκε στη διάρκεια της σύσκεψης είναι ότι για κάποιους αντιδημάρχους από τη δεξιά πτέρυγα της δημοτικής Αρχής δεν έχει κλείσει το θέμα της μαρίνας στον κόλπο του Δερματά, καθώς υποστήριζαν συντεταγμένα ότι δεν θα πρέπει να εγκαταλειφθεί η ιδέα, πρόκειται για ένα εγκεκριμένο σχεδιασμό για τον οποίο ο Δήμος Ηρακλείου θα πρέπει να επιμείνει.
Στον αντίποδα των απόψεων αυτών ήταν όλο το υπόλοιπο δυναμικό της Εκτελεστικής Επιτροπής που υπογράμμισε ότι η δημιουργία μαρίνας στον κόλπο του Δερματά είναι μια ευθέως επιθετική και εχθρική παρέμβαση σε μια περιοχή ιδιαίτερης αρχαιολογικής και ιστορικής σημασίας την πόλη.
Όπως είπαν, εκτός από το γεγονός ότι σε μια τέτοια επιλογή ο Δήμος Ηρακλείου θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια θύελλα αντιδράσεων από την Αρχαιολογία, το ΤΕΕ ΤΑΚ και τους αρχιτέκτονες που και στο παρελθόν έχουν ξεσηκωθεί με το όλο θέμα, υπάρχουν και αυταπόδεικτοι αντικειμενικοί λόγοι που δείχνουν ότι ο ασφυκτικά μικρός κόλπος του Δερματά δεν μπορεί να σηκώσει κυκλοφοριακά και λειτουργικά, το βάρος μιας τέτοιας οχλούσας δραστηριότητας.
Πέρα από τις εσωτερικές τριβές που καταγράφηκαν, αυτό το οποίο ξεκαθαρίστηκε από την πλευρά του δημάρχου είναι ότι η δημιουργία μαρίνας στην περιοχή του Παγκρήτιου Σταδίου θα πρέπει να εξεταστεί πρωτογενώς στο επίπεδο του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, που εφόσον επιβεβαιωθεί τεκμηριωμένα θα μπορεί ο Δήμος Ηρακλείου να βάλει μπροστά τη διαδικασία της διεκδίκησης της παραχώρησης της παραλιακής έκτασης του Παγκρητίου Σταδίου από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου προκειμένου να προχωρήσει ο σχεδιασμός.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι θα πρέπει να δούμε ζεστά την αναπτυξιακή προοπτική που μπορεί να ανοίξει στο δυτικό τμήμα του παραλιακού μετώπου, στον οποίο εκτός των άλλων μπορεί να διαμορφωθεί ένας ναυταθλητικός χώρος αλλά και συγκεκριμένες δομές οι οποίες θα μπορούν να ενισχύσουν τον αθλητικό τουρισμό συνδυαστικά με τη λειτουργία του Παγκρήτιου Σταδίου.
Εφημερίδα Πατρις