Σήμερα η παραχώρηση 14 αεροδρομίων στη Fraport Greece – Καταβολή 1,23 δισ. στο ΤΑΙΠΕΔ
Η πρώτη πτήση, υπό τον έλεγχο της Fraport, έγινε στις 00:20 μετά τα μεσάνυχτα από τη Ryanair, αεροσκάφος της οποίας απογειώθηκε από το «Ελ. Βενιζέλος» με προορισμό τη Σαντορίνη, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος της Fraport Greece, επισημαίνοντας πως όλα εξελίσσονται ομαλά και δεν υπάρχουν προβλήματα.
Η διαδικασία παράδοσης ξεκίνησε από χθες το πρωί και την όλη «επιχείρηση» τη συντόνιζε η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece, από το σύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της, στην Καλογρέζα.
Λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των αεροδρομίων, τα καθήκοντα της εταιρείας
Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια με τις επενδύσεις στις υποδομές καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης να ξεπερνά το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ.
Τα 14 αεροδρόμια είναι Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Στο πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνονται άμεσες, αλλά και σε βάθος χρόνου, εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.
Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια, με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, περιλαμβάνουν γενικό καθαρισμό, βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi), και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.
Πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί στα «σκαριά»
Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Επίσης, θα υπάρξει αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Ακόμη, θα υπάρξει πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών, των εγκαταστάσεων υγιεινής, των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων, των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και των γεννητριών ηλεκτροδότησης. Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system). Επιπλέον, θα υπάρξει και ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης.
Τέλος, η Fraport Greece, ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών, έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει, όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών της.
Ανακοινωση ...αντίδραση
Ανακοινωση από το Μέτωπο Νίκης:
«Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ξεπουλάει το αεροδρόμιο Χανίων επιπλωμένο με 61 εκ. ευρώ που πλήρωσαν Ευρωπαίοι και Έλληνες φορολογούμενοι.
Στις 31 Μαΐου 2013 οι Βουλευτές των ΑΝ.ΕΛ Ραχήλ Μακρή και Βασίλης Καπερνάρος, κατέθεσαν την υπ’ αριθμό 1118/11276-31.05.2013 Ερώτηση - ΑΚΕ στην Βουλή (http://bit.ly/2p2qT8g), με την οποία ζητούσαν από την συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου στοιχεία για την υπόθεση του Αεροδρομίου Χανίων.
Μεταξύ άλλων αιτούνταν την υποβολή όλων των επιστημονικών, τεχνικών και οικονομικών μελετών οι οποίες τεκμηριώνουν την ωφέλεια για τον Ελληνικό Λαό, την τοπική και Εθνική οικονομία και γενικότερα για το δημόσιο συμφέρον από την παραχώρηση της λειτουργικής εκμετάλλευσης του αεροδρομίου Χανίων, ενώ πραγματοποιούνταν μια επένδυση των 61 εκ. ευρώ.
Το σύνολο των πιθανών επενδυτών του έχουν υποβάλει υποψηφιότητα, την εθνικότητα τους και τις εξασφαλίσεις που παρείχαν για την προς ωφελεία του Ελληνικού Κράτους ανάληψη της ανωτέρω αναφερομένης σύμβασης.
Η ερώτηση αυτή διαβιβάστηκε στον Άρειο πάγο και στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, προκειμένου να διερευνηθούν οι καταγγελίες των βουλευτών για μεθοδεύσεις που αφορούσαν στις τεχνικές και οικονομικές μελέτες, την νομιμότητα κατακύρωσης της επένδυσης και την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα μέχρι τις 12 Απριλίου ολοκληρώνεται η διαδικασία παράδοσης των 14 αεροδρομίων στη Fraport ήτοι (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα, Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Το Μέτωπο Νίκης καταγγέλλει την εκποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Ζητά από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές της χώρας όπως απαντήσουν γιατί δεν διεξήγαγαν έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί η νομιμότητα της κατακύρωσης της επένδυσης στο αεροδρόμιο των Χανίων, της επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, στον ίδιο όμιλο που πιθανών να αναλάβει την εκμετάλλευση του για χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα έχει προφανώς απαξιωθεί τεχνικά και λειτουργικά το συγκεκριμένο έργο.
Μιας επένδυσης που πλήρωσαν οι Έλληνες και Ευρωπαίοι φορολογούμενοι 61 εκ. ευρώ για να εκμεταλλευτεί συγκεκριμένος όμιλος εταιριών και που σήμερα εκποιείται και παραδίδεται αντί πινακίου φακής σε ιδιωτικά συμφέροντα.
Το Μέτωπο Νίκης καλεί την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ όπως απαντήσουν πως εξασφαλίζεται η εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία της στρατιωτικής αεροπορικής βάσης που διαδραματίζει έναν κρίσιμο ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο».