Σε τροχιά υλοποίησης η κατασκευή του ημικόμβου στου Κοκκίνη Χάνι, με υπουργική απόφαση
Κάτι που φαίνεται μέσα από την πρόσφατη θετική εξέλιξη, δηλαδή μέσω έγκρισης έργου, προϋπολογισμού 300.000,00 €.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΚ ΑΕ, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, διακήρυξε διαγωνισμό, με σκοπό την αναζήτηση της εταιρίας που θα είναι κατάλληλη για την εκτέλεση του έργου.
Συγκεκριμένα, διακηρύσσεται ότι:
Εκτίθεται σε ανοικτή διαδικασία επιλογής αναδόχου κατασκευής έργου: «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΗΜΙΚΟΜΒΟΥ ΚΟΚΚΙΝΗ ΧΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΑΚ» με προϋπολογισμό 300.000,00 € και θα χρηματοδοτηθεί από Πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Αντικείμενο του έργου είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του ημικόμβου Κοκκίνη Χάνι του ΒΟΑΚ αφορά την κατασκευή δύο ραμπών (Ράμπα 1 εξόδου και Ράμπα 2 εισόδου στον ΒΟΑΚ) με κατεύθυνση από και προς Ηράκλειο αντίστοιχα και περιλαμβάνει εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης –ασφάλειας και Η/Μ.
Η ημερομηνία λήξης των προσφορών θα είναι 01/08/2017 και το έργο θα έχει προθεσμία 9 μήνες για την ολοκλήρωση του, από την υπογραφή της σύμβασης.
Σημείο… επικίνδυνο
Ένα έργο που πιθανά θα φέρει και τέλος στον κίνδυνο που κρύβει η σημερινή κατάσταση του σημείου, καθώς ουκ ολίγοι παραβιάζουν τις ράμπες.
Οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας που καταγράφηκαν το προηγούμενο διάστημα, αλλά και το δίκαιο αίτημα τους, φαίνεται πως συνετέλεσαν στην απόφαση για την δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής οι κυκλοφοριακές παραβάσεις στις ράμπες στου Κοκκίνη Χάνι ήταν καθημερινό φαινόμενο. Ασυνείδητοι οδηγοί εξέρχονται αντίθετα από την ράμπα εισόδου της εθνικής οδού του Β.Ο.Α.Κ. για να εισέλθουν στην περιοχή. Αυτές οι ενέργειες εμπεριέχουν τεράστιο κίνδυνο πιθανών τροχαίων ατυχημάτων με απρόβλεπτες σωματικές και υλικές ζημιές.
Πολύπαθη… ιστορία
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα, στο άκουσμα της είδησης ότι υπήρχε περίπτωση να κλείσουν οριστικά οι ράμπες στου Κοκκίνη Χάνι, όλοι είχαν «παγώσει». Σήμερα όμως που φτάσαμε στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου φαίνεται πως μπαίνει τέλος στην αγωνία όλων.
Πρόσφατα μάλιστα ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης είχε θέσει ερώτημα για το ζήτημα αυτό, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη, τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη και τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών κ. Νικόλαο Τόσκα.
Ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης αναφέρθηκε, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση στις κυκλοφοριακές παραβάσεις στις ράμπες εισόδου στο ΒΟΑΚ στου Κοκκίνη Χάνι και τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Στην ερώτηση αναφέρεται ότι: «Καθημερινό φαινόμενο αποτελούν οι κυκλοφοριακές παραβάσεις στις ράμπες στην περιοχή του Κοκκίνη Χάνι. Ασυνείδητοι οδηγοί εξέρχονται αντίθετα από την ράμπα εισόδου της εθνικής οδού του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) προκειμένου να εισέλθουν στην περιοχή. Η καθημερινή συνήθεια ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους και είναι απλά θέμα χρόνου η πρόκληση τροχαίου ατυχήματος και η πιθανότητα σοβαρών τραυματισμών.
Πολλοί κάτοικοι της περιοχής ανησυχούν κι εκφράζουν τους φόβους τους για τον κίνδυνο που διατρέχουν να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα, για την πρόκληση υλικών και σωματικών ζημιών, ακόμη και για τον φόβο να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα».
Μάλιστα σημείωσε, ότι «είναι απαραίτητη η άμεση λήψη μέτρων ώστε να σταματήσουν οι κυκλοφοριακές παραβάσεις στις ράμπες εισόδου και εξόδους του Β.Ο.Α.Κ. στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι. Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φορείς πρέπει να μεριμνήσουν για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας και την προστασία των κατοίκων από ασυνείδητες και παράνομες συμπεριφορές κάποιων απερίσκεπτων οδηγών, που μπορεί να έχουν τραγικές συνέπειες».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας και την εξάλειψη των κυκλοφοριακών παραβάσεων στις ράμπες εισόδου του Β.Ο.Α.Κ. στου Κοκκίνη Χάνι;
2. Τι μέριμνα έχετε λάβει για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στην περιοχή με πιθανές τραγικές συνέπειες και τον κίνδυνο να θρηνήσουμε ακόμη κι ανθρώπινα θύματα;».
Ρεπορταζ: Ελευθερία Μετοχιανάκη