«Ψήνεται» η εκμίσθωση και του λιμανιού του Ηρακλείου;- Ποιες οι πληροφορίες
Σκοπός της επισκεψης ήταν η επιτευξη της συμφωνίας για την των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ηταν μια διαδικασία που εξελίχθηκε ομαλά. Εξέλιξη που λίγοι προείδαν τα προηγούμενα χρόνια. Τα δύο λιμάνια εκτιμάται (έρευνα ΙΟΒΕ) πως μπορούν αθροιστικά να αυξήσουν το ελληνικό ΑΕΠ έως και 5,6 δισ. ευρώ ετησίως.
Κύκλοι της αγοράς, χρήστες των λιμανιών και ναυτιλιακοί παράγοντες αναφέρουν πως το λιμάνι του Πειραιά ασφαλέστατα εξυπηρετεί τη μεγάλη δεξαμενή φορτίων της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας, σε σχέση με τις εξαγωγές και κυρίως τις εισαγωγές και έχει κερδίσει τον ρόλο του μεγάλου μεταφορτωτικού κέντρου της Μεσογείου. Ρόλος που είχε αρχίσει να εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και καθιερώθηκε ουσιαστικά με την παρουσία της Cosco στον Πειραιά μετά το 2008.
Παράλληλα, ο Πειραιάς έχει σημαντικό ρόλο στις μεγάλης απόστασης σιδηροδρομικές μεταφορές προς Ουγγαρία και Τσεχία, όπου το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, όσον αφορά στην απόσταση, είναι μάλλον μικρό, δεδομένης και της μεγαλύτερης θαλάσσιας απόστασης από το Σουέζ. Βλέπετε, η ανταγωνιστικότητα εξαρτάται περισσότερο από τον όγκο της μεταφοράς και τη συχνότητα των κινήσεων στις οποίες έχει πολύ μεγάλο προβάδισμα ο ΟΛΠ.
Αντιθέτως, η Θεσσαλονίκη απευθύνεται στην αγορά τη Βόρειας Ελλάδας και της ευρύτερης Βαλκανικής. Εκεί το πλεονέκτημα της απόστασης και κατά συνέπεια της συχνότητας εξυπηρέτησης είναι αδιαμφισβήτητο συμφωνα με την «Καθημερινή».
Συμφωνα με νέα δημοσιεύματα που έρχονται τώρα, στις αρχές του 2018, «ψήνεται» και η εκμίσθωση άλλων λιμανιών, ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό του Ηρακλείου. Αναμένεται δηλαδή να ιδιωτικοποιηθούν και άλλες σημαντικές λιμενικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, κάτι που θα φανεί φυσικά στο μέλλον