Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



 Πρόταση για ριζικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης διπλώματος οδήγησης

Πρόταση για ριζικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης διπλώματος οδήγησης

Auto Plus | 28/02/2017 - 12:48
Πρόταση για ριζικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης διπλώματος οδήγησης
Μία πρόταση που θα αλλάξει άρδην την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών αλλά και τον τρόπο που αυτοί θα αποκτούν την άδεια οδήγησης κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, κ. Ευριπίδης Βρούζος.

Η πρόταση που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και κατάργηση των εξετάσεων οδήγησης, όπως κατατέθηκε στη Γενική Συνέλευση της ΠΟΕΟ:

«Τώρα είναι η καταλληλότερη και ιστορική εποχή (σταθμός) για την οδική ασφάλεια και για την αναβάθμιση του εκπαιδευτή οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής.
Οι συνθήκες ωριμάζουν. Αν δεν κοπεί  «ο ομφάλιος λώρος της διαπλοκής» τώρα, δεν θα κοπεί ποτέ.
 
Το μέχρι σήμερα σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης οδηγών, είναι απαρχαιωμένο. Ικανό όμως να κρατά με αριστοτεχνικό τρόπο σε ομηρία την  ποιότητα της βασικής εκπαίδευσης στην οδήγηση και τελικά τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις/συμπεριφορές που απαιτούνται, για να μπει ο νέος οδηγός στο ¨δρόμο¨ προς την εμπειρία.
 
Γνωρίζουμε πολλούς ποιο αρμόδιους και ποιο ειδικούς για την εκπαίδευση και την αξιολόγηση των οδηγών;
Σήμερα υποβάλουμε υπεύθυνη δήλωση επάρκειας ικανοτήτων του υποψήφιου πριν την ¨εξέταση¨ στην οδήγηση.
Αυτό προέρχεται από μια εσωτερική δική μας αξιολόγηση. Ναι ή όχι;
Ποιος αποφασίζει εξετάσεις για τον υποψήφιο;
Τι νόημα έχει η εξέταση από ένα έτσι και αλλιώς  «σαθρό» και προβληματικό σύστημα εξέτασης οδηγών; (αποκαλυπτική έκθεση ΥΜΕ 2015, ετήσιος τζίρος της διαχρονικής διαφθοράς πάνω από 120 εκατ. ευρώ) Η μόνιμη ανεξέλεγκτη παρανομία και διαπλοκή, χρησιμοποιείται ως εργαλείο σκληρού και αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο των εκπαιδευτών. Θύμα; Η οδική ασφάλεια!!! Ασφαλώς και δεν συμμετέχουν όλοι. Όμως υπερβολικός καπνός σημαίνει και εξαιρετικά μεγάλη φωτιά!!!

Χωρίς κόστος χρόνου και χρήματος, είναι δυνατόν να αλλάξουν τα πάντα αυτόματα μέσα σε μια νύχτα στις ήδη υπάρχουσες υποδομές (σχολές οδηγών) προς όφελος της οδικής ασφάλειας και της ελληνικής κοινωνίας.

1.    Εγγραφή στη σχολή οδηγών από τα 16!!! Συμβαίνει και σήμερα για το (ΑΜ) μοτοποδήλατο.
2.    Το δημόσιο θα εισπράττει εφάπαξ, καθαρό παράβολο πχ 120€ για κάθε αρχική χορήγηση (ας το δαπανήσει στις υποδομές, ας το δαπανήσει στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, άργησε!!!).
Φυσικά και άλλα πολλά παράβολα, καθαρά κρατικά έσοδα για επεκτάσεις, μετατροπές και ανανεώσεις που θα γίνονται από τη σχολή
Μηδενική επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό. (αντίθετα μόνο ενίσχυση των κρατικών ταμείων)
3.    Εκπαίδευση: Αποκτάται με την εγγραφή στη σχολή δικαίωμα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης η οποία μεθοδεύεται αποκλειστικά με ευθύνη της κάθε σχολής από την έναρξη έως και τη λήξη.
4.    Οδήγηση με (προ)δίπλωμα από τη σχολή για τέσσερα εξάμηνα, αποκλειστικά με έμπειρο συνοδηγό. Κάθε εξάμηνο ο εκπαιδευτής μετά από αξιολόγηση ανανεώνει το (προ)δίπλωμα. Στο τελευταίο εξάμηνο (σε ηλικία 18) ο εκπαιδευτής αξιολογεί τον νέο οδηγό, του χορηγεί την τελική πιστοποίηση και προωθεί την πιστοποίηση στην υπηρεσία εκτύπωσης  των διπλωμάτων, (μέχρι να αποκτήσει δυνατότητα εκτύπωσης αμέσως στη σχολή).
Αν ο εκπαιδευτής δεν δώσει πιστοποίηση τα εξάμηνα συνεχίζονται. (Κάνουμε έγκλημα σήμερα που αφήνουμε τα παιδιά μας και τα παιδιά του κόσμου  αβοήθητα στο δρόμο, αμέσως μετά την επιτυχία στις ¨εξετάσεις¨ του σημερινού συστήματος).  
Η εμπειρία δεν διδάσκεται.
Η εμπειρία αποκτάται.
Είναι κάποιος που δεν το γνωρίζει;
5.    Η ευθύνη [για το «ποιός σου έδωσε το δίπλωμα;», «νύχτα το πήρες;» «κατ’ εξακολούθηση παραβατική συμπεριφορά οδηγού», «μαϊμού ιατρικά πιστοποιητικά σε άτομα μειωμένης σωματικής και διανοητικής ικανότητας κλπ» (πχ ο γιατρός του έδωσε το ΟΚ, εσύ δεν τον είδες δάσκαλε;)]  ακολουθεί τη σχολή οδηγών και τον εκπαιδευτή, δια βίου!!!
6.    Αναβαθμίζεται ως επαγγελματίας ο εκπαιδευτής και αποκτά κύρος η σχολή οδηγών ως πιστοποιημένος εκπαιδευτικός οργανισμός της μη τυπικής εκπαίδευσης, επιπέδου ΚΕΔΙΒΙΜ 2, με αναβαθμισμένα, ανταγωνιστικά, σύγχρονα, εκπαιδευτικά προγράμματα, προσαρμοσμένα κατά περίπτωση στις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευομένων. Ανεβαίνει ο πήχης του υγιούς ανταγωνισμού.
7.    Θα αναγκαστεί ο εκπαιδευτής να συσπειρωθεί σε εταιρικά σχήματα για να αποκτήσει ισχύ και από την άλλη να μειώσει τα κόστη.
8.    Αποδεσμεύονται οι υπηρεσίες του υπουργείου μεταφορών σε όλη τη χώρα από το 50% περίπου του διεκπεραιωτικού τους έργου!!! Οι μισοί υπάλληλοι την επόμενη μέρα μένουν χωρίς αντικείμενο, (ας τους κάνει ότι θέλει και όπου θέλει η δημόσια διοίκηση)
9.    Καταργείται άμεσα η συναλλαγή, διαπλοκή, διαφθορά. Κόβονται οι δεσμοί χωρίς σημεία συνάντησης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
10.    Το  εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολής οδηγών αναβαθμίζεται δια βίου και αξιολογείται διαρκώς (μέσα από επιμορφώσεις/πιστοποιήσεις)
11.    Ειδικότητα στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΕΙ) της χώρας: «ειδικός μεταφορών – παιδαγωγός κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας» ο οποίος θα είναι δυνατόν να επιλέγει τον κλάδο απασχόλησης στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Και αυτό με ταυτόχρονη διακοπή της ειδικότητας στα ΙΕΚ, αν πραγματικά θέλουμε να μετατρέψουμε τον εκπαιδευτή σε επιστήμονα οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας.
[Κοροϊδία!!! Η εισαγωγή σήμερα (στην ειδικότητα εκπαιδευτής οδηγών) στα ιδιωτικά ΙΕΚ σε ηλικία 18 και χωρίς άδεια οδήγησης]
12.    Υπάρχει η δυνατότητα άμεσα, ανέξοδης πιλοτικής εφαρμογής και αξιολόγησης του συστήματος με εθελοντές (σχολές) ανά την Ελλάδα.
13.    Αποκτά την ελευθερία κινήσεων ο εκπαιδευτής για να προγραμματίζει, να βελτιώνει, να μεθοδεύει την εκπαίδευση προς όφελος της οδικής ασφάλειας και όχι το πώς θα «μαγειρεύει» τα βιβλία του, με στόχο να είναι νομότυπος και σύμφωνος με τις τυπολατρικές και ευθυνοφοβικές απαιτήσεις του σημερινού νομικού πλαισίου.
14.    Απαλλάσσεται ο υποψήφιος από την καταστροφική (για το τελικό αποτέλεσμα) ψυχολογία που επικρατεί σήμερα γύρο από όλο το σύστημα της «παραγωγής οδηγών»
15.    Ασχολούμαστε επιτέλους μόνο με πραγματική εκπαίδευση στην οδήγηση, σε πιστοποιημένες και αναβαθμισμένες σχολές κέντρα δια βίου μάθησης.

Έτσι απλά λύση μια για πάντα.
Έχουμε τα πολιτικά «κότσια»; Έχουμε τα κότσια ως κλάδος να φέρουμε τα πάνω κάτω;
Τα μικροσυμφέροντα θα μας επιτρέψουν να δώσουμε «άλλο αέρα» στην οδική ασφάλεια;
Θέλουμε να ασχοληθούμε με την «παιδεία οδικής ασφάλειας» αυτής της πολύπαθης ελληνικής κοινωνίας;
Ας αναλογιστούμε τι προσφέρουν οι σημερινές εξετάσεις.
Το σημερινό σύστημα εκπαίδευσης οδηγών  έπιασε «πάτο».
Τίποτα χειρότερο από αυτό που συμβαίνει εις βάρος της οδικής ασφάλειας, δεν πρόκειται να προκύψει.
Αποπροσανατολιστικό δίλλημα τα περί υποχρεώσεων προς την ΕΕ. (κανονισμοί, οδηγίες, σημειώματα κλπ)
Ο σημερινός εκπαιδευτής οδήγησης, μπορεί να βελτιώσει θεαματικά και την επαγγελματική και την εκπαιδευτική του επάρκεια.
Ας τον εμπιστευτούμε. Ας τον δοκιμάσουμε. Ας τον φέρουμε προ των πραγματικών του ευθυνών.
(Να τον καταργήσουμε και να τον πετάξουμε δεν έχουμε το δικαίωμα - θα τον αποβάλλει το σύστημα αν δεν κάνει καλά τη δουλειά του)
Και άλλα πολλά που μπορούμε να συζητήσουμε εφόσον η πρόταση ψηφιστεί από τη γενική συνέλευση ως μια από τις θέσεις της ομοσπονδίας (ΠΟΕΟ) και αρχίσουν προσπάθειες προώθησης της ιδέας με  στόχο την ριζική αλλαγή του συστήματος.

ΣΗΜ 1: Η πρόταση ψηφίστηκε ως θέση του σωματείου Ηρακλείου σε γενική συνέλευση του 2016 μετά από τις απεργίες-αποχές των υπαλλήλων του ΥΜΕ από τις εξετάσεις οδηγών
ΣΗΜ. 2: Η πρόταση ψηφίστηκε από τις γενικές συνελεύσεις και άλλων σωματείων μετά τη ΓΣ της ΠΟΕΟ στα Τρίκαλα.
ΣΗΜ. 3: Λόγω της σοβαρότητας των ζητημάτων η ΓΣ της ομοσπονδίας (στα Τρίκαλα) αποφάσισε έκτακτη ΓΣ (ορίστηκε στα Χανιά 18/03/2017 εκτός απροόπτου) με στόχο να αποφύγει βιαστικές αποφάσεις ως προς τις προωθούμενες αλλαγές. Η πρόταση θα παρουσιαστεί εκ νέου στα μέλη της ΓΣ.
ΣΗΜ.4: Η πρόταση πολύ σύντομα θα κατατεθεί ηλεκτρονικά στην ειδική μόνιμη επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής, προς ενημέρωση των μελών της)».


Ευριπίδης Βρούζος
Εκπαιδευτής οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής.
ΠΕ διοίκησης επιχειρήσεων και οργανισμών.
Σύμβουλος Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων.
Πιστοποιημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ εκπαιδευτής ενηλίκων.
Ασφαλιστικός διαμεσολαβητής.


Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Auto Plus

Οι καλύτεροι Κρητικοί οδηγοί στην κοπή πίτας του Α.Ο.Κ (pics)

Κοπή πίτας αλλά και βράβευση για δύο κρητικά πληρώματα που διακρίθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο περιελάμβανε η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση του Αθλητικού Ομίλου Κρήτης.…

Η ηλεκτροκίνηση καθιερώνεται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα μπορεί…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι στόχοι αυτοί έρχονται…

Στέλνουν μήνυμα για...ασφαλή οδήγηση (vid)

Το νεανικό συγκρότημα StandBy περνάει ενα σπουδαίο κοινωνικό μήνυμα, προς ολους όσους οδηγουν

Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το έτος 2017.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, το μήνα Δεκέμβριο 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών παρουσίασαν αύξηση +13,2%, ως προς τον ίδιο μήνα…

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.