Προς νέα αναβολή ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο της κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου!
Πρόκειται συνολικά για τρία έργα (αεροδρομιο Καστελίου, εμπορευματικο κέντρο στο Θριάσιο και τα πρώτα τμημάτα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος) τα οποία αναμένει εδώ και πάρα πολύ καιρό η αγορά κατασκευών καθώς την τελευταία τριετία απουσιάζουν οι σημαντικές δημοπρατήσεις.
Όπως αναφέρει το euro2day.gr τα τρία έργα υποτίθεται πως θα δημοπρατούνταν εντός του Μαϊου, αλλά και τα τρία φαίνεται πως οδεύουν προς νέα παράταση. Το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τις απεργίες μηχανικών, δικηγόρων, κ.λπ., οδηγεί αρκετούς στο συμπέρασμα πως οδεύουμε προς Σεπτέμβριο και βλέπουμε. Μάλιστα ορισμένα εξ' αυτών των έργων σχεδιάζονται και εξαγγέλλονται για περισσότερο από μία δεκαετία, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του αεροδρομίου στο Καστέλι, αλλά και του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Για το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στην αγορά κατασκευών επισημαίνουν πως παρά το σοβαρό ενδιαφέρον από διεθνείς ομίλους, η συγκυρία δεν ευνοεί καθώς οι επενδυτές πρέπει να βρουν και ιδιωτικά κεφάλαια. Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με τον προϋπολογισμό στα 850.000.000 ευρώ. Το δημόσιο θα κατέχει το 45% - 55% της εταιρείας διαχείρισης του νέου αεροδρομίου. Το έργο θα αφορά στη χρηματοδότηση, κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι μαζί με τις οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο (ΝΟΑΚ) οδικό άξονα Κρήτης.
Στο υπουργείο Υποδομών έχουν υποστηρίξει πως "η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης δε θα θυμίζει σε τίποτα όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση η οποία θα λειτουργήσει εις βάρος του. Αντιθέτως. Η τοπική κοινωνία θα είναι συμμέτοχη και θα έχει λόγο στην ανάπτυξη του έργου. Ομως, οι πρόσφατες αλλαγές στον τρόπο που "ζυγίζει" η Eurostat τις συμβάσεις παραχώρησης ανατρέπει το σχεδιασμό του υπουργείου.
Οι Βρυξέλλες ζητούν μείωση της κρατικής συμμετοχής στην εταιρεία διαχείρισης σε επίπεδα κάτω του 33%, χωρίς μάλιστα το δημόσιο να έχει ιδιαίτερα δικαιώματα (π.χ. πρόσθετα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο, κλπ). Στην ουσία, οι κοινοτικοί θεωρούν πως ο ιδιώτης πρέπει να παίρει ολόκληρο το ρίσκο και αν δε συμβαίνει αυτό τότε το έργο είναι δημόσιο και όλες οι δαπάνες κατασκευής βαρύνουν το χρέος και το έλλειμμα του κράτους - μέλους.
Μέχρι λοιπόν να ξεκαθαρίσουν οι αλλαγές στην προκήρυξη του έργου, οι ενδιαφερόμενοι - και κυρίως οι τράπεζες που θα χρηματοδοτήσουν - θα τηρούν στάση αναμονής.
Μεταξύ των διεκδικητών του νέου αεροδρομίου είναι και η κοινοπραξία του κινεζικού κολοσσού China State Construction Engineering Co. (ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στον κόσμο) με την Archirodon Group και την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης. Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν δείξει και οι κοινοπραξίες του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Vinci, του ομίλου J&P ΑΒΑΞ με την επίσης γαλλική Bouygues, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φημολογείται πως θα συνεργαστεί με τον ισπανικό όμιλο ACS.