Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



  Πώς θα αξιολογήσεις το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις – Τα μυστικά του test drive

Πώς θα αξιολογήσεις το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις – Τα μυστικά του test drive

Auto Plus | 09/08/2015 - 12:11
Πώς θα αξιολογήσεις το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις – Τα μυστικά του test drive
Η πρώτη επαφή μαζί του στο δρόμο είναι η στιγμή της αλήθειας για το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσεις. Διαβάζοντας τις παρακάτω συμβουλές, ακόμη και αν δεν έχεις ιδιαίτερες γνώσεις, μπορείς να αποκωδικοποιήσεις τα μηνύματα που σου στέλνει ένα όχημα.

Το test drive δίνει «φωνή» στο αυτοκίνητο όπως επισημαίνει η εξειδικευμένη εταιρεία ελέγχου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων spotmechanic.gr  και μας συμβουλεύει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή σε κάποια σημεία «κλειδιά» για κάθε αυτοκίνητο:

Εκκίνηση κινητήρα

Ξεκινώντας τον έλεγχο, ο κινητήρας πρέπει να τεθεί αμέσως σε λειτουργία και οι στροφές να σταθεροποιηθούν στο ρελαντί χωρίς αρρυθμίες. Έτσι διαπιστώνεται η σωστή λειτουργία της μίζας και των υπόλοιπων μερών που συμβάλλουν στη ενεργοποίηση του. Ένα παράδειγμα αποτελεί η μπαταρία, που αν έχει χαμηλή τάση θα δημιουργεί δυσκολία κατά την ενεργοποίηση. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου το όχημα ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αρκετές φορές για να διαπιστωθεί ότι δεν παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα ή κάποια δυσλειτουργία

Θερμοστάτης

Εν ώρα οδήγησης ο δείκτης θερμοκρασίας πρέπει να αρχίσει να ανεβαίνει και να σταθεροποιηθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν περιπτώσεις που λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης, οι ιδιοκτήτες αφαιρούν το θερμοστάτη, με αποτέλεσμα ο  κινητήρας να δυσκολεύεται να ζεσταθεί (λόγω της συνεχής ροής του αντιψυκτικού) δημιουργώντας εξίσου σοβαρά προβλήματα στα μέταλλα του κινητήρα που δεν λειτουργούν στην απαραίτητη θερμοκρασία. Στην περίπτωση αυτή, ο δείκτης θερμοκρασίας του αυτοκινήτου θα βρίσκεται πάντα λίγο πιο πάνω από εκεί που ήταν κατά την πρώτη εκκίνηση.

Κοντέρ - λυχνίες προειδοποίησης

Μας δίνεται η δυνατότητα κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου να παρακολουθήσουμε την λειτουργία του ταχύμετρου, του στροφόμετρου και των δεικτών βενζίνης, θερμοκρασίας κλπ. ώστε να διαπιστωθεί αν η λειτουργία τους είναι σωστή. Επιπλέον δοκιμάζουμε το όχημα με όλες τις ταχύτητες σε όλες τις στροφές  και αναμένουμε για ενδεικτικές λυχνίες που πιθανώς να ανάψουν όπως check light, ABS, ESP κλπ. Οι λυχνίες στο κοντέρ είναι υψίστης σημασίας καθώς μεταφράζουν το σήμα που δέχονται από τους απανταχού αισθητήρες, πολλοί από τους οποίους προϋποθέτουν το αυτοκίνητο να είναι σε κίνηση για να διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα.

Πεντάλ συμπλέκτη - Δίσκος πλατό

Η μετάδοση είναι ο τομέας που παρουσιάζονται αρκετά προβλήματα λόγω φθοράς από φυσιολογική ή κακή χρήση. Αρχικά ελέγχουμε το πεντάλ του συμπλέκτη για να καταλάβουμε αν είναι μαλακό / σκληρό ή παρουσιάζεται κάποιος θόρυβος κατά την λειτουργία του. Ένα σκληρό πεντάλ μας παραπέμπει σε φθορά του πλατό, ή ένα πολύ μαλακό με «κενά» στη διαδρομή του δείχνει ότι η τρόμπα του συμπλέκτη είναι στα τελευταία της. Στη συνέχεια τσεκάρουμε σε ποιο σημείο γίνεται η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη στη μετάδοση για να αξιολογήσουμε την κατάσταση του δίσκου – πλατό. Όταν η αποσύμπλεξη γίνεται στο τέλος της διαδρομής του πεντάλ (ψηλά) τότε η κατάσταση του δίσκου δεν είναι καλή. Ο έλεγχος συνεχίζεται κατά την οδήγηση στο δρόμο, η  αύξηση ταχύτητας με προσοχή και όσο είναι εφικτό μας δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούμε πιθανό πατινάρισμα του δίσκου πράγμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό εύρημα για οποιοδήποτε όχημα (το δίσκο – πλατό στην περίπτωση αυτή χρειάζεται άμεση αντικατάσταση).

Μηχανικό / αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

 Ως συνέχεια της μετάδοσης, ο επιλογέας ταχυτήτων πρέπει να κουμπώνει άνετα σε όλες τις θέσεις του χωρίς τριγμούς και δυσκολίες ενώ παράλληλα κατά την κύλιση του οχήματος δεν πρέπει να προέρχονται θόρυβοι ή βουητό από το κιβώτιο. Στην περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου, τσεκάρουμε ότι διαβάζονται σωστά όλες οι ταχύτητες σε όλες τις automatic/manual θέσεις, λειτουργώντας το κιβώτιο σε αυτές και βεβαιωνόμαστε ότι δεν κολλάει κατά τις αλλαγές, σε οποιαδήποτε ταχύτητα (επαναπροσπάθειες αλλαγής). Θόρυβος και βουητό ελέγχονται και σε αυτήν την περίπτωση για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Διαφορικό

Το test drive μπορεί να μας δώσει μία ένδειξη αν το διαφορικό ή τα διαφορικά του οχήματος παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα. Η περίπτωση των προσθιοκίνητων οχημάτων δύσκολα μας δίνει αυτή την δυνατότητα ελέγχου καθώς το διαφορικό βρίσκεται μέσα στο σασμάν και πιθανοί θόρυβοι δεν είναι εύκολα αντιληπτοί. Στην περίπτωση των πισωκίνητων ή τετρακίνητων όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Σε ένα όχημα που η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς κατά το test drive θα ελέγξουμε για τυχόν βουητό του διαφορικού κατά την κύλιση, ενώ στα τετρακίνητα που διαθέτουν και επιλογή λειτουργίας (π.χ  ένα SUV λειτουργεί σαν 2H, 4H, 4L) εκτός της σωστής κύλισης ο μηχανικός μας θα ελέγξει αν κομπλάρει το διαφορικό σε όλες τις επιλογές και αν λειτουργεί σωστά.

Ανάρτηση

Το test drive ενός αυτοκινήτου δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την ανάρτηση του σε μεγάλο βαθμό. Ο έμπειρος μηχανικός θα ελέγξει στην πορεία αν το όχημα έχει έντονη πλεύση και παράλληλα αν ο θόρυβος «χτυπά» έντονα μέσα στην καμπίνα των επιβατών. Ένα χαλασμένο αμορτισέρ το οποίο έχει ξεράσει λάδια δεν μπορεί να αποσβέσει μία ταλάντωση του οχήματος λόγω π.χ μίας λακκούβας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ταλάντωση να αποσβένεται από το ελατήριο και το όχημα σε αυτό το χρονικό διάστημα να «πλέει», πιθανώς αλλάζοντας και την πορεία του οχήματος κατά την οδήγηση

Ευθυγράμμιση / ζυγοστάθμιση

Σε δρόμο που μπορεί να αναπτύξει το όχημα λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα ο μηχανικός ελέγχει αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει από την πορεία του ή αν το τιμόνι δεν βρίσκεται στην ευθεία του θέση. Η ευθυγράμμιση είναι πιο σημαντικό από όσο νομίζουν πολλοί, καθώς μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λιγότερο ή περισσότερο σοβαρούς λόγους, ενώ επηρεάζει στη συνέχεια και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Παράλληλα με την ευθυγράμμιση, ο μηχανικός τσεκάρει αν χρειάζεται το όχημα ζυγοστάθμιση στους τροχούς, όπου ένα πιθανό τρέμουλο στο τιμόνι την υποδεικνύει εύκολα.

Αντλία τιμονιού / κρεμαγιέρα

Το σύστημα του τιμονιού πρέπει να γυρνάει άνετα και ομαλά, θόρυβος σαν έντονο τρίξιμο και δυσκολία στο γύρισμα είναι συμπτώματα προβλήματος της αντλίας του υδραυλικού, ενώ ενδεχόμενα κενά (τζόγος) ή δυσκολία στο γύρισμα του τιμονιού σε περίπτωση ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας μας παραπέμπει σε πρόβλημα λειτουργίας της.

Ρουλεμάν τροχού / μπιλιοφόρος

Βουητό προερχόμενο από τον τροχό κατά την κύλιση του οχήματος σημαίνει πρόβλημα στο ρουλεμάν του, ενώ πρόβλημα στο μπιλιοφόρο αντιλαμβάνεται ο μηχανικός κατά την εκκίνηση του οχήματος με το τιμόνι να είναι στριμμένο στο τέρμα του. Στην περίπτωση αυτή, αν το ξεκίνημα συνοδεύεται από ένα κοφτό θόρυβο με πιθανό κραδασμό, έχουμε σοβαρή ένδειξη για δυσλειτουργία.

Σύστημα πέδησης / χειρόφρενο

Ελέγχουμε ενδελεχώς και τη σωστή λειτουργία τους κατά την οδήγηση, ψάχνοντας για πιθανά σφυρίγματα, δονήσεις, αλλαγές πορείας, τρέμουλο στο τιμόνι καθώς και μη λειτουργίας του συστήματος ABS (αν διαθέτει το αυτοκίνητο). Θέση στον έλεγχο έχει και το χειρόφρενο που αξιολογούμε αν λειτουργεί σωστά, αν δεν λειτουργεί ή χρειάζεται ρύθμιση (σύσφιξη).

Turbo

Το turbo είναι ένα σύστημα ευρέως διαδεδομένο για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι κινητήρες το χρησιμοποιούν βγάζοντας εύκολη δύναμη ακόμη και σε μικρά κυβικά. Τι γίνεται όμως με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο σύστημα αυτό; Ο μηχανικός εκτός των υπολοίπων ελέγχων διενεργεί το test drive για να αξιολογήσει την σωστή λειτουργία της τουρμπίνας. Αφού έχει σιγουρευτεί ότι ο κινητήρας είναι στη σωστή θερμοκρασία ξεκινά την οδήγηση, επιταχύνοντας στο φάσμα στροφών. Εκεί αξιολογούνται πιθανά κοψίματα, έντονα καυσαέρια από την εξάτμιση και πεσμένη απόδοση που μαρτυρούν πιθανή δυσλειτουργία στο turbo. Η σωστή απόδοση είναι πολύ σημαντική διότι βοηθά στη σωστή επιτάχυνση, κατανάλωση αλλά και στις προβλεπόμενες εκπομπές ρύπων του οχήματος.

Συνολική απόδοση κινητήρα

Είτε turbo είτε ατμοσφαιρικός, η αξιολόγηση του κινητήρα γίνεται στο τέλος του test drive από το μηχανικό, και αφού έχουν προηγηθεί όλοι οι παραπάνω έλεγχοι. Οδηγός εδώ είναι όλα τα ευρήματα που έχουν προκύψει από την έναρξη της διαδικασίας του συνολικού ελέγχου έως τη λήξη του, με στόχο να κριθεί η απόδοση του κινητήρα ως καλή ή προβληματική. Κλείνοντας αυτό το άρθρο, αξίζει να σημειωθεί πως πολλοί ιδιοκτήτες δεν συναινούν στο να πραγματοποιηθεί το test drive, τόσο ιδιώτες όσο και επαγγελματίες. Το άρθρο αυτό αναδεικνύει την σημαντικότητα του συγκεκριμένου ελέγχου, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι ο μόνος τρόπος να εντοπιστούν συγκεκριμένα θέματα.

Δείτε σχετικές κατηγορίες επιχειρήσεων του Ηρακλείου μέσα από τον κατάλογο του creteplus.gr.

Service αυτοκινήτων Ηράκλειο Κρήτης
Στον κατάλογο του creteplus.gr θα βρείτε όλες τις επιχειρήσεις του Ηρακλείου που ασχολούνται με το service των αυτοκινήτων.
Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων Ηράκλειο Κρήτης
Όλα τα σημεία πώλησης ανταλλακτικών για το αυτοκίνητό σας στο Ηράκλειο, μέσα από τον κατάλογο του creteplus.gr.
Αντιπροσωπείες Αυτοκινήτων Ηράκλειο Κρήτης
Διαλέξτε το επόμενο αυτοκίνητό σας σε μια από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων του Ηρακλείου, που υπάρχουν στον κατάλογο του creteplus.gr.
Αξεσουάρ Αυτοκινήτων Ηράκλειο Κρήτης
Όλα τα καταστήματα που έχουν αξεσουάρ αυτοκινήτων στο Ηράκλειο Κρήτης, βρίσκονται στον κατάλογο creteplus.gr.
Ασφάλειες Αυτοκινήτων Ηράκλειο Κρήτης
Όλοι οι επαγγελματίες του Ηρακλείου, που ασχολούνται με τις ασφάλειες αυτοκινήτων, μέσα από τον κατάλογο του creteplus.gr.
Αυτοκίνητα Ηράκλειο Κρήτης
Όλες οι επιχειρήσεις και τα καταστήματα του Ηρακλείου που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, βρίσκονται στον κατάλογο του creteplus.gr.

Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Auto Plus

Οι καλύτεροι Κρητικοί οδηγοί στην κοπή πίτας του Α.Ο.Κ (pics)

Κοπή πίτας αλλά και βράβευση για δύο κρητικά πληρώματα που διακρίθηκαν σε πανελλήνιο επίπεδο περιελάμβανε η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση του Αθλητικού Ομίλου Κρήτης.…

Η ηλεκτροκίνηση καθιερώνεται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα μπορεί…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι στόχοι αυτοί έρχονται…

Στέλνουν μήνυμα για...ασφαλή οδήγηση (vid)

Το νεανικό συγκρότημα StandBy περνάει ενα σπουδαίο κοινωνικό μήνυμα, προς ολους όσους οδηγουν

Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το έτος 2017.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, το μήνα Δεκέμβριο 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών παρουσίασαν αύξηση +13,2%, ως προς τον ίδιο μήνα…

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.