Φέρνουν με... delivery τις Πτυχιακές Εργασίες στο σπίτι!
Μια φοβερή φάμπρικα ακαδημαϊκής απάτης έχει στηθεί με τις πτυχιακές εργασίες των φοιτητών. Φροντιστήρια και «ειδικευμένα γραφεία» αναλαμβάνουν επί παραγγελία τις πτυχιακές εργασίες και τις παραδίδουν έναντι 250 – 1.000 ευρώ. Κάποιες από τις εταιρείες στις ιστοσελίδες τους αναφέρουν ότι παρέχουν συμβουλευτική στους φοιτητές για την εκπόνηση των εργασιών αλλά στη πραγματικότητα αναλαμβάνουν εξ\' ολοκλήρου την εκπόνηση της εργασίας.
Ο Γιάννης Σκαρπέλος Διευθυντής Μεταπτυχιακού στην Πολιτιστική Διαχείριση του Παντείου Πανεπιστημίου σχολιάζειτην κατάσταση που επικρατεί σε Συνέντευξη που παραχώρησε στην Αναστασία Πολιτάκη και στο metrogreece.gr.
Μιλήσαμε με τον κ. Γιάννη Σκαρπέλο, Αναπληρωτή Καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου και Διευθυντή Μεταπτυχιακού στην Πολιτιστική Διαχείριση για να μας σχολιάσει την κατάσταση.
To φαινόμενο της συγγραφής εργασιών από ιδιωτικά γραφεία ανθεί. Πως μπορούν να το αντιμετωπίσουν οι καθηγητές;
Είναι αλήθεια πως ανθεί τόσο η συγγραφή εργασιών από ιδιωτικά γραφεία, όσο και η πώλησή τους από το Internet, ή η χωρίς ενδοιασμούς αντιγραφή –κυρίως από ηλεκτρονικές πηγές. Βεβαίως, δεν πρόκειται για ελληνικό φαινόμενο. Τέτοια γραφεία ανθούν σε ολόκληρη τη Δύση. Όπως μου ανέφερε πρώην φοιτήτριά μου που κάνει μεταπτυχιακά στο εξωτερικό, ήταν μία από τους πολύ λίγους φοιτητές που δεν αγόραζαν εργασίες. Το φαινόμενο έχει να κάνει με μια σημαντική μεταβολή των ηθών τις τελευταίες δεκαετίες, την κυριαρχία του κυνισμού αλλά και του ωφελιμισμού. Για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο, οι καθηγητές θα πρέπει να απαντήσουν στη ρίζα του, δηλαδή να ενισχύσουν τις αντιστάσεις των φοιτητών τους απέναντι στον κυνισμό και στη «λαμογιά» της κλεμμένης εργασίας. Παράλληλα, υπάρχουν και πρακτικότερες μέθοδοι αντιμετώπισης, από την εξήγηση του τι είναι λογοκλοπή και για ποιο λόγο αποτελεί απάτη, ως την εξάσκησή τους να εντοπίζουν τέτοιες εργασίες, από την κακή ποιότητά τους (συνήθως). Επίσης, καθοριστική είναι η προσωπική σχέση που αναπτύσσει ο καθηγητής με τους φοιτητές του, η οποία του επιτρέπει και να αξιολογεί την εργασία σε συνδυασμό με τις ικανότητες και την προσωπικότητα του φοιτητή, αλλά ταυτόχρονα δίνει στους φοιτητές εμπιστοσύνη στις δικές τους ικανότητες και κίνητρα για να επενδύσουν στην προσωπική τους βελτίωση μέσα από τη γνώση και την προσπάθεια.
Τι γίνεται σε περίπτωση που αποδειχτεί κάτι τέτοιο;
Προς το παρόν, και ώσπου να ισχύσουν οι Εσωτερικοί Κανονισμοί των ΑΕΙ, όπως προβλέπει ο νόμος, συνήθως τα Τμήματα επιβάλλουν κάποια συμβολική τιμωρία και η εργασία μηδενίζεται. Όταν ισχύσουν οι Εσωτερικοί Κανονισμοί, τότε θα υπάρχει ένα πειθαρχικό συμβούλιο το οποίο θα αξιολογεί τη βαρύτητα του πράγματος και θα επιβάλλει σοβαρότερες ποινές, από την επανάληψη του μαθήματος ως τη διαγραφή, σε περίπτωση υποτροπής.
Γιατί πιστεύετε πως οι φοιτητές καταφεύγουν σε αυτήν την λύση;
Πολλοί είναι οι λόγοι για μια τέτοια επιλογή: Περιορισμένος χρόνος (ιδίως για εργαζόμενους φοιτητές), πολλές υποχρεώσεις, η πίεση από την οικογένεια να τελειώνουν γρήγορα τις σπουδές τους. Πίσω από αυτούς κρύβονται άλλοι λόγοι: η αίσθηση πως το πτυχίο δεν σε εξασφαλίζει, ή ότι είναι απλά ένα χαρτί χωρίς αντίκρισμα. Φυσικά, τέτοιες πρακτικές είναι εκείνες που μετατρέπουν το πτυχίο σε χαρτί χωρίς αντίκρισμα.