Περιοδεία του Μανώλη Συντυχάκη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου
Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συναντήθηκε με μέλη του Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Εργαζομένων της ΥΠΑ, με ελεγκτές και τεχνικούς της εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και με τον αερολιμενάρχη.
Στη συζήτηση με τους εργαζόμενους αναδείχθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο.
Την ίδια στιγμή που τα έσοδα του αεροδρομίου φτάνουν τα 60 εκ. ευρώ για το 2014 και η κίνηση για το 2015 είναι αυξημένη κατά περίπου 24%, το αεροδρόμιο όχι μόνο δε λαμβάνει το 80% που προβλέπεται από το «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα», αλλά δεν χρηματοδοτείται ούτε για την κάλυψη των βασικών λειτουργικών αναγκών του, και την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν την ασφάλειά του, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων. Τα χρήματα αυτά ανέρχονται στις 580.000 ευρώ για το 2015 και 380.000 ευρώ για εκκρεμότητες του 2014.
Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης αντανακλά άμεσα στην έλλειψη προσωπικού, αφού απαιτούνται τουλάχιστον 12 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και συνολικά περίπου 110 νέες προσλήψεις για διάφορες θέσεις, στην καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων υπερωριών κατά 3 μήνες, στην ελλιπή αστυνομική δύναμη, στην αδυναμία να καλυφθεί το κόστος των 60.000 ευρώ για καύσιμα.
Από την πλευρά του ο Μανώλης Συντυχάκης τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει την απαξίωση του αεροδρομίου Ηρακλείου που θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίησή του. Κάλεσε τους εργαζόμενους να παλέψουν για ακύρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου για την κάλυψη των αναγκών του με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού για την κάλυψη των κενών θέσεων και την εύρυθμη λειτουργία του αερολιμένα, με πλήρη και σταθερή εργασία, άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων των εργολαβικών εργαζομένων του αερολιμένα, υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και εφαρμογή κανόνων υγιεινής, ασφάλειας και ανθρώπινων συνθηκών εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.
Ο Μανώλης Συντυχάκης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι έχουν ευθύνη τα κόμματα που στηρίζουν την ΕΕ, υπερψήφισαν στην ευρωβουλή την πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών και έχουν οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών μέσω της ένταξης του εναέριου χώρου της χώρας μας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (ΕΕΟ) και τις αντίστοιχες διατάξεις με ότι αυτό συνεπάγεται στα ζητήματα εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας και της ασφάλειας των πτήσεων.