Παρασκηνιακό παιχνίδι για την απόσυρση - Αιτήματα που θα αλλάξουν την αγορά αυτοκινήτου
Χοντρό παιχνίδι παίζεται με φόντο τη συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης αυτοκινήτων το 2015.Στο τραπέζι έχουν πέσει δύο νέες προτάσεις προτάσεις που αν υλοποιηθούν, θα αλλάξουν τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου.
Από τη μία πλευρά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος απαιτεί να συμπεριληφθούν στο μέτρο και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν τις ίδιες αντιρρυπαντικές οδηγίες με τα καινούρια ΙΧ, ενώ από την άλλη μεριά μεμονωμένος εισαγωγέας καινούριων αυτοκινήτων απαιτεί από την κυβέρνηση να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την απόκτηση αυτοκινήτων που κινούνται και με φυσικό αέριο!
Μάλιστα σύμφωνα με ρεπορτάζ του AutoAffairs ο συγκεκριμένος εισαγωγέας συναντήθηκε και με υψολόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών και απαίτησε τη ρύθμιση καθώς όπως επισήμανε στους συνομιλητές του δεν μπορεί εδώ και χρόνια κάποιες εισαγωγικές να κερδίζουν τεράστια ποσά εξαιτίας των υποτιμολογήσεων που πραγματοποιούν δημιουργώντας κανόνες αθέμιτου ανταγωνισμού στις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες...
Τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών υποσχέθηκαν πως θα εξετάσουν την απαίτηση του εισαγωγέα και μάλιστα άφησαν να εννοηθεί πως το μέτρο της απόσυρσης είναι πολύ πιθανό να μην ξεκινήσει από τις αρχές του 2015 αλλά τον Απρίλιο της επόμενης χρονιάς και θα προσπαθήσουν να περάσουν τροπολογία ώστε να επιδοτούνται με υψηλότερο ποσοστό τα αυτοκίνητα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο.
Ο εισαγωγέας πάντως δεν ικανοποιήθηκε από τις απαντήσεις που έλαβε και φήμες αναφέρουν πως απαίτησε την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και να ισχύσει μόνο για εκείνα που κινούνται και με Φυσικό Αέριο!
Απόσυρση και για τα μεταχειρισμένα;
Από την άλλη μεριά οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων μετά τις συναντήσεις που είχαν με τον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Παπαδόπουλο ευελπιστουν πως στο μέτρο της απόσυρσης θα συμπεριληφθούν και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 5ετίας ώστε να μην επιτοδούνται μόνο τα καινούρια ΙΧ που ούτως ή άλλως η κυβέρνηση στηρίζει εδώ και 6 συνεχόμενη έτη.
Τώρα βέβαια αλλάζουν και τα δεδομένα στο Υπουργείο Οικονομικών καθώς ο κ. Μαυραγάνης ανέλαβε επιπλέον αρμοδιότητες οι οποίες «κόπηκαν» από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη, ο οποίος μέχρι πρότινος διατηρούσε τις ισσοροπίες στο Υπουργείο.
Οι θέσεις του κ. Μαυραγάνη για το μέτρο της απόσυρσης είναι γνωστές καθώς έχει ήδη υπογράψει την παράταση του μέτρου μόνο για τα καινούρια ΙΧ αλλά η πίεση που ασκεί ο ΣΕΕΑΕ αλλά και ο μεμονωμένος εισαγωγέας είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν κάποιες παραμέτρους.