Οκτώ σιδηροδρομικά έργα στο ΕΣΠΑ
Οι δημοπρατήσεις των έργων, συνολικού ύψους 518 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Απρίλιο και θα ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο του 2019. Το πρόγραμμα δημοπράτησης ξεκινά, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, από το τελικό έργο της ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη, τον επόμενο Απρίλιο. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η πλήρης ηλεκτροδότηση του τμήματος το 2020. Η τελική εργολαβία που ολοκληρώνει το έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος της γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) - Πάτρα θα δημοπρατηθεί τον Ιούλιο. Είναι προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ και θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020.Τον ίδιο μήνα θα δημοπρατηθεί και το σημαντικότερο έργο για τη Θεσσαλία, που θα ηλεκτροδοτήσει τη διαδρομή μεταξύ Λάρισας και Βόλου.
Ηλεκτροκίνηση στη δεύτερη περιφερειακή γραμμή από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Καλαμπάκα αφορά το έργο που θα δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο, προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ. Επίσης τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθεί το έργο των υπολειπόμενων εργασιών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών με κόστος 46,75 εκατ. ευρώ. Η ηλεκτροκίνηση έως την Πάτρα (τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο) θα δημοπρατηθεί τον Νοέμβριο του 2018, έναντι 35 εκατ. ευρώ. Η αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ - Οινόης θα δημοπρατηθεί τον Ιανουάριο του 2019 με προϋπολογισμό 95 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2021 τα τρένα θα έχουν τη δυνατότητα ανάπτυξης πολύ υψηλότερων ταχυτήτων από ό,τι σήμερα. Το έργο που θα ολοκληρώσει το βόρειο τμήμα του ΠΑΘΕΠ είναι στρατηγικής σημασίας για τις διεθνείς μεταφορές και αναμένεται να δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο του 2019. Αφορά στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2022.
kathimerini.gr