Οι κυκλικοί κόμβοι ταιριάζουν στους Ηρακλειώτες
Όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά αυτοί οι κόμβοι στην παραλιακή υπήρξαν παράπονα ειδικά για τη σήμανση τους. Λίγα χρόνια μετά οι οδηγοί της πόλης συνήθισαν και κατανόησαν τη χρησιμότητα τους. Έχει αποδειχτεί μέσω έρευνας ότι από έναν σωστά σχεδιασμένο κυκλικό κόμβο σε ώρες αιχμής διέρχονται 20% περισσότερα οχήματα σε σύγκριση με μία απλή διασταύρωση.
Οι τρεις νέοι κυκλικοί κόμβοι στη ρίζα της λεωφόρου 62 Μαρτύρων, στο τέλος της Πλαστήρα και στην αρχή της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου θα δώσουν ανάσα στο πηγμένο από αυτοκίνητα κέντρο της πόλης. Ήδη η διέλευση από τα συγκεκριμένα σημεία είναι ευκολότερη και θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο όταν μπει η κατάλληλη σήμανση στους δρόμους που καταλήγουν σε αυτούς τους κόμβους .
Κάνοντας λόγο για κατάλληλη σήμανση σε ένα μοντέρνο κυκλικό κόμβο είναι αυτονόητη η τοποθέτηση πινακίδας παραχώρησης προτεραιότητας (το ανάποδο τρίγωνο) ή έστω STOP στις εισόδους των κόμβων. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η όσο το δυνατόν καλύτερη ροή της κυκλοφορίας μέσα στον κόμβο και έτσι αποφεύγεται σε μεγάλο βαθμό το μποτιλιάρισμα.
Ο συγκεκριμένος τρόπος σήμανσης των κόμβων εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Αγγλία, πριν από αρκετά χρόνια, μετά από σχετικές μελέτες συγκοινωνιολόγων και εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τη σωστή διέλευση από τους κόμβους, δείτε ένα παλιότερο θέμα του CretePlus.gr ΕΔΩ.