Οι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης των ΙΧ
Συγκεκριμένα οι δύο συντελεστές από τους οποίους θα προκύπτει η φορολόγηση είναι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου και οι εκπομπές ρύπων. Στην πράξη θα υπάρξει μία μικρή μείωση στις τιμές των φτηνών ΙΧ με μειωμένες εκπομπές και αυξήσεις σε ακριβότερα αυτοκίνητα με περισσότερες εκπομπές ρύπων.
Με βάση τις προωθούμενες διατάξεις τα τέλη ταξινόμησης από την 1η Ιουνίου 2016, θα προσδιορίζονται με βάση τους εξής συντελεστές:
4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τα 14.000 ευρώ
8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
24% της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
32% για Ι.Χ με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω.
Επίσης για αυτοκίνητα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θεσπίζεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5%. Αντιθέτως, για αυτοκίνητα που εκλύουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω απο 100 γρ./χλμ. τα τέλη ταξινόμησης θα προσαυξάνονται ως εξής:
10% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
20% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 141 έως και 160 γραμμάρια
30% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 161 έως 180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
40% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
60% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
100% για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άνω των 250 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα θα απαλλάσσονται μόνο από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης αντί για πλήρη απαλλαγή που προβλέπεται σήμερα για την κατηγορία αυτή.