Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



Ο νέος προηγμένος κινητήρας EcoBlue Diesel της Ford

Ο νέος προηγμένος κινητήρας EcoBlue Diesel της Ford

Τεχνολογία | 02/05/2016 - 12:50
Ο νέος προηγμένος κινητήρας EcoBlue Diesel της Ford
Θα τοποθετείται στα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της εταιρίας

Η Ford αποκάλυψε τον πρώτο, νέο προηγμένο κινητήρα EcoBlue diesel που βελτιστοποιεί την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές CO2 και NOX υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες και πρωτοποριακή σχεδίαση.

Βασισμένη στις κορυφαίες επιδόσεις και την τεχνολογία των βραβευμένων βενζινοκινητήρων EcoBoost, η γκάμα κινητήρων EcoBlue diesel θα τοποθετούνται στα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της εταιρίας σε εκδόσεις με απόδοση από 100 έως 240 ίππους.

Ο 4κύλινδρος 2.0L Ford EcoBlue κάνει ντεμπούτο στα νέα επαγγελματικά οχήματα Transit και Transit Custom, προσφέροντας ένα ιδανικό συνδυασμό απόδοσης καυσίμου, επιδόσεων και πολιτισμένης λειτουργίας.

Η ελαστικότητα του νέου κινητήρα αναβαθμίζεται με 20% περισσότερη ροπή στις 1.250 rpm συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2L TDCi diesel, διευκολύνοντας τους οδηγούς στις καθημερινές συνθήκες, όπως αργή οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία, ή προσπέραση αργών οχημάτων. Ο νέος κινητήρας προσφέρει επίσης πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου μειώνοντας τις εκπομπές θορύβων κατά 4 decibels στο ρελαντί.

Η νέα σχεδίαση του κινητήρα πετυχαίνει μείωση τριβών και καθαρότερη καύση. Το προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων επιτρέπει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα Euro Stage VI που θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2016, απαιτώντας 55% μείωση στις εκπομπές NOx συγκριτικά με τα πρότυπα Euro Stage V.

Οι αξιοσημείωτες προηγμένες τεχνολογίες του νέου κινητήρα περιλαμβάνουν:

-Ενσωματωμένο σύστημα πολλαπλής εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Ford για βελτιστοποιημένη «αναπνοή» του κινητήρα.

-Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες.

-Νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα, είναι πιο αθόρυβο και προσφέρει πιο ακριβή τροφοδοσία.

Ο νέος 2.0L Ford EcoBlue που εξελίχθηκε στα κέντρα μηχανολογίας της Ford σε Βρετανία και Γερμανία, αρχικά θα προσφέρεται σε εκδόσεις 105, 130 και 170 ίππων για χρήση σε επαγγελματικά οχήματα. Καθώς μπορεί να ξεπεράσει τους 200 ίππους, ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί αργότερα σε επιβατικά μοντέλα Ford μαζί με πιο εξελιγμένα, νέα σύνολα EcoBlue, όπως μία έκδοση 1.5L.

Χαμηλή τριβή, προηγμένη καύση

Η σχεδίαση του νέου 2λιτρου Ford EcoBlue από λευκή κόλλα χαρτιού επέτρεψε τη χρήση πολλαπλών καινοτομιών που μειώνουν την τριβή, συμβάλλοντας σε βελτίωση στην απόδοση καυσίμου κατά 13%, όπως για παράδειγμα:

- Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με κυλίνδρους που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων, μειώνοντας τις τριβές με τα χιτώνια του τετρακύλινδρου μπλοκ από χυτοσίδηρο

- Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου

- Εμβαπτιζόμενος σε λάδι ιμάντας εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού (belt-in-oil)

- Βελτιστοποιημένο σύστημα κίνησης βαλβίδων και νέος, μονοκόμματος εκκεντροφόρος

Η Ford χρησιμοποιεί για πρώτη φορά νέα σχεδίαση για την πολλαπλή εισαγωγής με ανεστραμμένες θυρίδες των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής για ακρίβεια στον έλεγχο της ροής του αέρα μέσα στους κυλίνδρους, ενώ η δεξιόστροφη πλήρωση στους κυλίνδρους 1 & 2 αντιστρέφεται στους κυλίνδρους 3 & 4.

Αυτή η συμμετρική διάταξη διασφαλίζει ομοιόμορφο μίγμα καυσίμου / αέρα στους θαλάμους καύσης και των τεσσάρων κυλίνδρων, βοηθώντας τον καλύτερο έλεγχο της καύσης. Κατά τη διαδικασία βελτιστοποίηση της καύσης μόνο, χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις σε υπολογιστή με δεδομένα μετρήσεων για πάνω από 1.400 παραμέτρους βύθισης και χρονισμού βαλβίδων.

Νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ μπορούν να προσφέρουν μέχρι έξι ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης, με κάθε ψεκασμό να ολοκληρώνεται σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου περίπου και να παρέχει 0,8 mg diesel  (που αντιστοιχεί σε ένα κόκκο ζάχαρης). Αυτή η μικρή ποσότητα καυσίμου ψεκάζεται μέσω οκτώ κωνικών οπών, διαμέτρου 120 microns η κάθε μία, όση περίπου η διατομή μιας ανθρώπινης τρίχας μαλλιών.

Η τεχνολογία πιεζοηλεκτρικών μπεκ χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ενεργοποιούμενα κρυσταλλικά στοιχεία για τον έλεγχο του ψεκασμού, κάτι που συνήθως συναντάμε σε κινητήρες premium επιβατικών αυτοκινήτων. Τα νέα μπεκ λειτουργούν πιο αθόρυβα και με ελάχιστες απώλειες ενέργειας στην αντλία καυσίμου, προσφέρουν καλύτερη απόκριση, πιο πολιτισμένη λειτουργία του Auto-Start-Stop και προσαρμογή / διόρθωση της ποσότητας του ψεκαζόμενου καυσίμου σε πραγματικό χρόνο για μέγιστη απόδοση.

Προηγμένη υπερσυμπίεση

Ο νέος συμπαγής υπερσυμπιεστής είναι ειδικά σχεδιασμένος για να παράγει περισσότερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 2.2 TDCi, με στόχο την άμεση απόκριση και τη μεγαλύτερη ροπή που φτάνει τα 340 Nm στις 1.250 rpm.

Η αεροδυναμικά προηγμένη φτερωτή της τουρμπίνας (από κράμα αλουμινίου Inconel που χάρη στη αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες χρησιμοποιείται στους κινητήρες πυραύλων) έχει σχεδόν 10% μειωμένη διάμετρο. Από την άλλη, η φτερωτή του συμπιεστή από αλουμίνιο αεροναυπηγικών προδιαγραφών έχει μειωμένη διάμετρο κατά 15%. Οι μειώσεις αυτές περιορίζουν την αδράνεια της κατασκευής και επιτρέπουν ταχύτερη υπερπλήρωση με τη φτερωτή να φτάνει τις 240.000 rpm, βελτιώνοντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές.

Οι φτερωτές του συμπιεστή κατασκευάζονται από συμπαγές αντί χυτό υλικό, βελτιώνοντας τις ανοχές μέχρι δύο ή τρία microns (περίπου το μέγεθος ενός βακτηρίου) αυξάνοντας την αντοχή και μειώνοντας το θόρυβο και τους κραδασμούς. Ένας νέος μηχανισμός ελέγχου με γρανάζια αντικαθιστά μειώνει στο μισό τους χρόνους απόκρισης στα 110 χιλιοστά του δευτερολέπτου, όσο το ανοιγόκλεισμα του ματιού.

Ο νέος κινητήρας θα πληροί άνετα τις μελλοντικές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων με την χάρη στο εξελιγμένο σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) της Ford. Το σύστημα εδράζεται πολύ κοντά στο πίσω τμήμα του κινητήρα για μέγιστη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ένα νέο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων ενσωματώνεται στην κυλινδροκεφαλή, συμβάλλοντας στη συμπαγή σχεδίαση του κινητήρα και στη βελτιστοποίηση της ψύξης των καυσαερίων.

Αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία

Ο κινητήρας 2.0L Ford EcoBlue θα είναι ο πρώτος κινητήρας diesel επαγγελματικού οχήματος Ford με ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (NVH) επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου, κάτι που αυξάνει την απήχησή του.

Ο νέος κινητήρας παράγει το μισό επίπεδο θορύβου στο ρελαντί σε σχέση με τον 2.2 TDCi diesel. Η βελτιστοποιημένη κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, το σύστημα ενίσχυσης του κινητήρα τύπου σκάλας και το κάρτερ λαδιού είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μην επηρεάζονται από τους κραδασμούς που προκύπτουν από την λειτουργία του κινητήρα, ενώ οι ανισόπεδες επιφάνειες επαφής μεταξύ των στοιχείων του κινητήρα έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να προσφέρουν βέλτιστη στεγανοποίηση και να αποσβένουν τους θορύβους.

Ένα χυτό καπάκι από ηχομονωτικό αφρώδες υλικό στην κυλινδροκεφαλή και ένα μεταλλικό πάνελ στο εμπρός μέρος του κινητήρα αποτρέπουν περαιτέρω τη μετάδοση θορύβων από τον κινητήρα στην καμπίνα διαμορφώνοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον.

Πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών λειτουργίας (NVH) περιλαμβάνουν:

- Προσεκτικό σχεδιασμό και κατεργασία των γραναζιών σε επίπεδο micron (0.001 mm) που επιτυγχάνει τέλεια εμπλοκή, ομαλή λειτουργία και μειωμένους υψίσυχνους θορύβους

- Νέα αντλία λαδιού με ασύμμετρα τοποθετημένα πτερύγια στη φτερωτή που κατανέμουν τις συχνότητες θορύβου ώστε να γίνονται λιγότερο αντιληπτές

- Προηγμένα πιεζοηλεκτρικά μπεκ που συνοδεύονται από λογισμικό καταστολής θορύβου και βέλτιστο πιλοτικό ψεκασμό

Αντοχή επαγγελματικού οχήματος

Ο νέος 2.0L EcoBlue πληροί τα απαιτητικά, παγκόσμια πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford για σκληρή χρήση σε διάφορες αγορές όπως η Ευρώπη, η Αμερική και η Κίνα.

Η απόδοση του κινητήρα έχει δοκιμαστεί σε τεστ αντοχής που αντιστοιχούν σε 5,5 εκατομμύρια χλμ. συμπεριλαμβανομένων 400.000 χλμ. στα χέρια πραγματικών πελατών. Ολοκληρωμένες αναλύσεις έχουν γίνει σε εργαστήρια και πίστες δοκιμών εξέλιξης της Ford, όπως και αξιολογήσεις CAE σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέλιξης.

Το σύστημα λίπανσης (οι προδιαγραφές του λαδιού, το κάρτερ και οι διαστάσεις του φίλτρου, οι ανοχές των κυλίνδρων και των ελατήριο των εμβόλων) έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού, ενώ ο ιμάντας και το σύστημα των εκκεντροφόρων, αλλά και η αντλία νερού δεν απαιτούν συντήρηση.

newsbeast.gr

Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Τεχνολογία

Στην τεχνητή νοημοσύνη επενδύει η Xiaomi

Kαι στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων

Ημέρα του Παιδιού 2018: Η Google την τιμά με το σημερινό της Doodle

Η παιδική εργασία, η κακοποίηση και η φτώχεια πλήττουν τα παιδιά

Έρχεται μεγάλη αλλαγή στο Twitter – Τι θα μπορούν να κάνουν…

Θα αποφασίσουν οι ίδιοι πώς θα είναι το timeline τους

Ένας στους τέσσερις διέγραψε το Facebook από το κινητό του…

Η διαγραφή της εφαρμογής από το κινητό δεν συνεπάγεται ωστόσο και διαγραφή από το Facebook.

iPhone: Τα μοντέλα του 2018 δεν θα προσφέρουν σημαντικές αναβαθμίσεις

Θα διαθέσει τρία νέα μοντέλα iPhone για το 2018

Oχι, τα ρομπότ δεν θα νιώσουν αληθινή αγάπη

Τι αναφέρει το δημοσίευμα

Η αλήθεια για τον αλγόριθμο στο Facebook που έγινε viral

Το γύρο του ελληνικού facebook κάνει μια ανάρτηση που έγινε viral.

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.