Μεταφέρουν την πίεση στην κυβέρνηση για να σωθεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου - Κοινή Επιστολή των Βουλευτών
Όπως έχει γραψει το CretePlus.gr (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) σε κατάσταση ετοιμότητας είναι πέρα από τους φορείς του Τουρισμού και όλες οι Υπηρεσίες του αερολιμένα, οι οποίες προσπαθουν να διατηρούν το αεροδρόμιο υπό ομαλή λειτουργία παρα τα τεράστια προβληματα που υπαρχουν, περιμένοντας μάλιστα αυτό το Σαββατοκύριακο 80 αεροσκάφη με τουρίστες
Άλυτα ζητήματα, τα οποία συζητήθηκαν για μια ακόμη φορά, το περασμένο Σάββατο. Στη συνάντηση αυτή ο αερολιμενάρχης κ. Γιώργος Πλιάκας ενημέρωσε αναλυτικά τους Βουλευτές του Ηρακλείου, ζητώντας τους τη συμβολή τους, προκειμένου να διασφαλιστεί μέσα από τη λήψη μέτρων και τη χορήγηση των απαιτούμενων κονδυλίων η ομαλή λειτουργία του "Νίκος Καζαντζάκης"
Ένα θέμα που αποτελεί το μεγαλύτερο "αγκάθι" για το Ηράκλειο και την Κρήτη γενικότερα, τη στιγμή που τα μηνύματα για τον Τουρισμό και φέτος, είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά...
Η συνάντηση με τους Βουλευτές του Νομού Ηρακλείου εγινε σε μια προσπάθεια να κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις του τόπου, με μοναδικό στόχο την ουσιαστική στήριξη και την ενίσχυση του "Νίκος Καζαντζάκης", το οποίο βρίσκεται στο "κόκκινο"
Αποτέλεσμα της συνάντησης αυτής είναι και η παρακάτω επιστολή, την οποία υπογράφουν οι Βουλευτές και αποστέλλουν στον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιώργο Σταθάκη, στον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση, στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Καμμένο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Δημήτρη Μάρδα
Η επιστολή είναι η παρακάτω:
"Αναγκαίες παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης»
Αξιότιμοι Κύριοι,
με την παρούσα επιστολή μας, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ως προς την εικόνα του, αλλά κυρίως ως προς την ασφάλεια και τη λειτουργικότητά του.
Εδώ και περίπου ένα χρόνο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου, το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον. Ωστόσο, ενόψει την κατασκευής του νέου αερολιμένα στο Καστέλι είναι σημαντικό να μην «καταρρεύσει» το «Ν. Καζαντζάκης» όπου τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχει υπάρξει απολύτως καμιά ουσιαστική αναβάθμιση καθιστώντας το κορεσμένο και ποιοτικά προβληματικό.
Τα προβλήματα που αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει είναι τα εξής:
1. Ανεξόφλητα τιμολόγια υλικών - εργασιών 2014.
2. Δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση πιστώσεων έτους 2015 (Ετησίως περίπου 850.000€).
3. Έλλειψη σε αστυνομική δύναμη ΚΑΗΚ. ( Υπηρετούν 18 άτομα, ενώ υπάρχει ανάγκη για κατ’ ελάχιστο, 75 αστυνομικούς ακόμη. Από τελευταία ενημέρωση από τους 75 που έχουν ζητηθεί θα πάνε μόνο 36 και μάλιστα από 1ης Ιουλίου, ενώ η τουριστική σαιζόν έχει ξεκινήσει εδώ και 40 ημέρες).
4. Έλλειψη προσωπικού ΥΠΑ (Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, υδραυλικό, μηχανικό οχημάτων, εργάτες και τεχνικό προσωπικό).
5. Δεν έχει ολοκληρωθεί ο εν εξελίξει διαγωνισμός για ανάδοχο εταιρία ελέγχου ασφαλείας και δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη παράτασης της σημερινής σύμβασης.
6. Τροποποίηση και των υπολοίπων ιμάντων μεταφοράς αποσκευών, με την μεταφορά του ελέγχου αποσκευών στο υπόγειο, με την άμεση έγκριση και δημοπράτηση τεχνικής πρότασης του ΚΑΗΚ (Συνολικό εκτιμώμενο κόστος 290.000€).
7. Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών πρέπει να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 6 θέσεις με επέκταση του χώρου προς την 126 Σ.Μ.. Σήμερα υπάρχουν 23 θέσεις για αεροπλάνα (με πολύ πιεσμένο χώρο και αυτές). Υπάρχει χώρος που χρησιμοποιείται σπάνια από την ΠΑ. Κατά κύριο λόγο είναι θέμα διευθέτησης μεταξύ ΠΑ & ΥΠΑ. Σε κάθε περίπτωση πρέπει άμεσα οι θέσεις να φτάσουν τις 30 για να υπάρξει η minimum χωρητικότητα.
8. Το αεροδρόμιο παρουσιάζει σοβαρό πρόβλημα στους εξωτερικούς χώρους επιβίβασης, αποβίβασης επιβατών, λεωφορείων κλπ. Είναι αναγκαίο να προχωρήσουν άμεσα οι ενέργειες από Δήμο Ηρακλείου και Περιφέρεια Κρήτης για τροποποίηση του Γ.Π.Σ. Ηρακλείου προς αναδιάταξη περιβάλλοντος χώρου ΚΑΗΚ (μερική κατάργηση - μετατόπιση Λ. Ικάρου, δημιουργία χώρων parking, χώρων εγκαταστάσεων αεροδρομίου).
9. Ο αεροσταθμός δεν μπορεί να καλύψει χωρίς επέκταση τις ανάγκες της κίνησης για τα επόμενα 6-7 χρόνια μέχρι την πιθανή λειτουργία του Καστελλίου. Οπωσδήποτε χρειάζεται ένα κτίριο μόνιμης ή έστω πρόχειρης κατασκευής εμβαδού τουλάχιστον 10,000Μ2. και δέσμευση από το Π.Δ.Ε. ποσού 20-30.000.000€ όπως είχε δεσμευθεί ο προηγούμενος Υπουργός.
10. Το αεροδρόμιο έχει απαρχαιωμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συστήματα, πολλά από τα οποία δε λειτουργούν. Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η άμεση αγορά και αναβάθμιση ηλεκτρονικού εξοπλισμού και συστημάτων π.χ. CUTE, Σύστημα οπτικών αγγελιών, νέες κλιματιστικές μονάδες, νέοι ιμάντες μεταφοράς και counters κ.α.
Το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο από πλευράς επισκεπτών και πτήσεων σε ετήσια βάση, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ωστόσο, παρά την ιδιαίτερη σημασία του για την τουριστική ανάπτυξη του Ηρακλείου, της Κρήτης και της Ελλάδας γενικότερα, έχει πολλές ελλείψεις σε ότι αφορά τη λειτουργικότητα και την ασφάλειά του, αλλά και την εσωτερική και εθνική ασφάλεια.
Είναι λοιπόν σκόπιμο τόσο για λόγους τουρισμού, αλλά και για λόγους εθνικής ασφάλειας, ιδιαίτερα σήμερα που οι μεταναστευτικές πιέσεις αλλά και οι εξτρεμιστικές τάσεις αυξάνονται, να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στον αεροδρόμιο Ηρακλείου".