Μεγάλη δυναμική και θετικά αποτελέσματα: «Εισβολή» στις γραμμές του Αιγαίου από τις Μινωικές!
Την ίδια στιγμή περαιτέρω εξηγήσεις για την αποχώρηση της από τις γραμμές της Αδριατικής εδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία, μετά την απόφαση της μη ανανέωσης της ναύλωσης των πλοίων «Cruise Europa» και «Cruise Olympia».
Η κρητική εταιρεία επισημαίνει ότι η σχετική απόφαση ελήφθη λόγω της σημαντικής μεταβολής των οικονομικών συνθηκών στην αγορά της Αδριατικής, όπως η μείωση του μεταφορικού έργου των επιβατών καθώς και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ - δολαρίου.
Όπως εξηγεί άλλωστε, σε περίπτωση συνέχισης της δρομολόγησής τους, τα καθαρά αποτελέσματα για το 2017 θα ήταν ζημιογόνα κατά 1,6 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορίας θα διαμορφωνόταν σε ζημιά 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα θα ανέρχονταν σε 82,7 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, συνεχίζει, η ανάληψη της γενικής πρακτόρευσης των πλοίων «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίδραση, αφού, σε σύγκριση με τα παραπάνω δεδομένα, τα καθαρά αποτελέσματα θα είναι βελτιωμένα κατά 2,9 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία κατά 3,0 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα θα μειωθούν κατά 76,7 εκατ. ευρώ.
Οι δηλώσεις Μανιαδάκη
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ακτοπλοϊκής Αντώνη Μανιαδάκη που μίλησε χθες (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) «οι Μινωικές Γραμμές, κατά τους τελευταίους μήνες,έχοντας εκτιμήσει τη μεταβολή των λειτουργικών συνθηκών, αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των Ελληνικών Θαλάσσιων Δρόμων».
Ειδικότερα, η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, κυρίως λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το «άνοιγμα» των Βαλκάνιων αυτοκινητόδρομων και η πρόσφατη αύξηση των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ δολαρίου, εκτιμάται πως θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της κερδοφορίας του ομίλου . Είναι κάτω από αυτές τις συνθήκες, που η ακτοπλοϊκή συμφερόντων του ιταλικού ομίλου Grimaldi σχεδιάζει «επέκταση σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς», αναφέρει ο Α. Μανιαδάκης.
Παράλληλα ξεκαθαρίζει πως στόχος των Μινωικών Γραμμών «παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, στην οποία οι Μινωικές κατέχουν πλέον το 48,4% του μετοχικού κεφαλαίου». Επίσης, οι Μινωικές , με την υφιστάμενη εταιρική υποδομή και στελέχωσή τους, θα εξυπηρετούν παράλληλα και ως General Sales Agent όλα τα πλοία του Ομίλου Grimaldi, τα οποία προερχόμενα από όλο τον κόσμο, προσεγγίζουν την Ελλάδα.
Τα δυο πλοία των Μινωϊκών που ήταν δρομολογημένα στην Αδριατική (Cruise Europa και Cruise Olympia) ήταν ναυλωμένα απο την μητρική και οι σχετικές συμβάσεις εξέπνευσαν με τα τέλη του έτους.
Η ακτοπλοϊκή θα στερηθεί έτσι των εσόδων απο αυτή την δραστηριότητα αλλά θα απαλλαγεί και από τα σχετικά έξοδα ενώ θα έχει όμως έσοδα απο την δραστηριότητα της ως πράκτορας των γραμμών αυτών για λογαριασμό της μητρικής Grimaldi . Όσον αφορά τον κλάδο της Ελληνικής Ε/Γ-Ο/Γ ναυτιλίας, οι Μινωικές Γραμμές πιστεύουν ότι «είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση του για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αύξηση του επιπέδου αξιοπιστίας με καλύτερους όρους τραπεζικού δανεισμού επιτυγχάνοντας την υγιή οικονομική λειτουργία του».