Μάθημα ιστορίας: Η εξέλιξη των κάμπριο της Opel (pics)
Η παράδοση της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα χρονολογείται από αρχή της ιστορίας της μάρκας: Όπως όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στο ξεκίνημα της εποχής του αυτοκινήτου, το Opel PatentMotor Car, System Lutzmann του 1899 βασίστηκε σε παραδοσιακές σχεδιαστικές αρχές καρότσας, διαθέτοντας αμάξωμα χωρίς ενσωματωμένη οροφή.
Όταν το Opel 8/25 hp με τη χαρακτηριστική ‘V’ εμπρός μάσκα κυκλοφόρησε 20 χρόνια αργότερα σαν ένα ανοιχτό, τετραθέσιο tourer, ήταν η επιτομή του σύγχρονου αυτοκινήτου. Διέθετε υφασμάτινη οροφή αλλά χωρίς πλαϊνά παράθυρα. Οι οδηγοί της εποχής μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο φορούσαν τα κατάλληλα αδιάβροχα ρούχα.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Opel 8/25 hp απέδιδε 25 hp στις 1.600 rpm από 2000 κυβ. εκ., αρκετά για μία τελική ταχύτητα 65 km/h. Η ονομασία του μοντέλου έδειχνε τη φορολογική κλάση και την ισχύ του: σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο που εισήχθη το 1906 και ρύθμισε για πρώτη φορά τη φορολογία των αυτοκινήτων, με έναν ίππο ανά 500 κ.εκ. του κινητήρα.
Το 1937, στην επέτειο των 75 χρόνων της εταιρίας, παρουσιάστηκε το νέο Opel Super 6 που διέθετε ένα προηγμένο, υποτετράγωνο straight-six κινητήρα 2.5L, με βαλβίδες επικεφαλής και 55 hp που είχε ήδη τελική ταχύτητα 115 km/h. Ένα δίθυρο και ένα τετράθυρο sedan καθώς και μία έκδοση cabrio προσφέρονταν από το εργοστάσιο.
Το 1950 Opel Olympia υποσχόταν μία πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Πλούσια διακοσμημένο με στοιχεία χρωμίου, ήταν σύμβολο της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης και του οικονομικού θαύματος. Αλλά σαν ένα cabrio-sedan εξακολουθούσε να έχει προπολεμική εμφάνιση.
Αντίθετα με ένα κανονικό cabrio, αυτό το ανοιχτό μοντέλο είχε σταθερά πλαίσια παραθύρων που ήταν συνδεδεμένα στο πλαίσιο του παρμπρίζ δημιουργώντας έτσι και τις κολώνες A, Β και C. Ανάμεσα τους η μεγάλη οροφή άνοιγε αφήνοντας να μπαίνει φως και αέρας. Το 1956, το τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοια σχεδίαση, ένα μοντέλο Olympia Rekord έφυγε από τη γραμμή παραγωγής.
Χρειάστηκε να περάσουν κάμποσα χρόνια και μόλις το 1976 η Opel εμφανίστηκε πάλι με εργοστασιακό μοντέλο cabrio. Στο ενδιάμεσο διάστημα των 20 χρόνων, κάποιοι μετέτρεψαν το Rekord A του 1963 σε cabrio, όπως έκαναν και για το Rekord C το 1966.
Σήμερα, το τετραθέσιο Cascada συνεχίζει τη σχεδόν 120χρονη κληρονομιά της Opel στην οδήγηση ανοιχτών αυτοκινήτων. Με το νέο Cascada, η Opel προσφέρει ένα ευρύχωρο τετραθέσιο με υψηλής ποιότητας soft-top.
(Φωτογραφίες: "© GM Company")