Μ. Βαμιεδάκης: Χάνονται δισ. ευρωπαικών κονδυλίων για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου
Πρόκειται για ένα μεγάλο πολιτικό ζήτημα, αυτό που έχει δημιουργηθεί εδώ και λίγα 24ωρα, μετά την απόφαση των αρμόδιων Ελληνικων Αρχών να αφήσουν - σύμφωνα με όσα αναφέρει σε απάντηση του ο κ. Νότης Μαριάς- εκτός κονδυλίων ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020 το «Ν.Καζαντζάκης».
Και όλα αυτά την ώρα που όλο το προηγούμενο διάστημα η αναβάθμιση του συγκεκριμένου αερολιμένα, που τόσα προσφέρει στους τομείς του Τουρισμού και της Οικονομίας γενικότερα, ήταν επί τάπητος και μέσα στις δεσμεύσεις των κυβερνώντων!
Για το θέμα αυτό τοποθετήθηκε ο αρμόδιος περιφερειακός σύμβουλος για θέματα Τουρισμού, Μιχάλης Βαμιεδάκης, ο οποίος μέσα από δήλωση του κάνει λόγο για λαϊκισμός των προηγούμενων κυβερνήσεων σε βάρος της τοπικής κοινωνίας
«Προτιμούσαν να κάνουν εξαγγελίες για ουτοπικά φαραωνικά έργα στο δήθεν αεροδρόμιο του Καστελλίου αντί να στοχεύσουν σε Ευρωπαϊκά κονδύλια για βελτίωση και επέκταση του υφιστάμενου αεροδρομίου.
Δυστυχώς οι κρατούντες παραμένουν απομονωμένοι από την κοινωνία και την αγορά και αντί να ακούσουν τις ανάγκες του τόπου και να τις διαχειριστούν με ρεαλισμό, προτιμούν να "πετάνε τη μπάλα στην κερκίδα" και να εκστομίζουν λόγια που ενθουσιάζουν βραχυπρόθεσμα τον κόσμο, αλλά στο τέλος καταλήγουν στο κενό.
Υπάρχουν δισεκατομμύρια ευρωπαϊκών κονδυλίων που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των υποδομών.
Ας ελπίσουμε ότι έστω και με καθυστέρηση θα δούμε αλλαγή προσέγγισης και ουσιαστικές στοχευμένες ενέργειες ώστε η βασική πύλη εισόδου του νησιού μας να παίρνει τη μορφή που της αρμόζει...», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Βαμιεδάκης.
Την ίδια ώρα βέβαια αυτά συμβαίνουν, ενώ έχουν "βαλτώσει" οι διαδικασίες για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων, πρόγραμμα συνολικού ύψους 30 δισ ευρώ. Μάλιστα όπως αναφερει η "Ν. Κρήτη" βουλευτές της αντιπολίτευσης , το Υπουργείο δεν έχει ακόμη καταθέσει τις σχετικές μελέτες για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα των διευρωπαϊκών δικτύων για το οποίο έχει χαθεί πολύτιμος χρονος.
Η εξοργιστική εξέλιξη
Η δυσάρεστη εξέλιξη υπενθυμίζεται ότι έχει προκύψει από την Απάντηση που έδωσε η αρμόδια Επίτροπος κα Creţu απαντώντας σε Ερώτηση που κατέθεσε στις 20/4/2015 στην Ευρωβουλή ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος «Αντιμνημονιακοί Πολίτες», Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Καρφώνοντας την Ελληνική πλευρά η κα Creţu επισήμανε ότι «όσον αφορά τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» δεν αποτελεί μέρος του πλαισίου στρατηγικών επενδύσεων στον τομέα των μεταφορών το οποίο εκπόνησαν οι ελληνικές αρχές προκειμένου να καθορίσουν τις προτεραιότητες τους για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών κατά τα επόμενα έτη. Συνεπώς, δεν περιλαμβάνεται σε κανένα από τα θεματικά ή περιφερειακά προγράμματα για την περίοδο 2014-2020».
Και όλα αυτά ενώ το αεροδρόμιο ''Ν. Καζαντζάκης" λόγω της υπερβολικής επιβατικής κίνησης αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις διακίνησης επιβατών.
Ειδικότερα στην Ερώτηση του Νότης Μαριάς είχε σημειώσει ότι παρότι το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης χρήζει άμεσα έργων υποδομής προκειμένου να λειτουργεί αξιοπρεπώς, εντούτοις ουδεμία παρέμβαση προς την κατεύθυνση αυτή έχει γίνει. Για το λόγο αυτό πέραν των άλλων ρωτούσε την Επιτροπή για το «πώς μπορεί να συμβάλει στη χρηματοδότηση, από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των αναγκαίων έργων υποδομής για τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου "Ν. Καζαντζάκης"».
Στη συνέχεια της Απάντησής της η αρμόδια Επίτροπος πετά το μπαλάκι στις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές επισημαίνοντας ότι το «Ν. Καζαντζάκης» θα μπορούσε είτε να ενταχθεί στο «μελλοντικό «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» που προτάθηκε από την Επιτροπή» είτε να λάβει χρηματοδοτική στήριξη «στο πλαίσιο του κανονισμού 1316/20131 για τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στις προσκλήσεις υποβολής προσφορών».
Επομένως παρατήρησε ο Νότης Μαριάς «με αφορμή την κατάθεση της Ερώτησής μας αποδεικνύεται ότι υπάρχει λύση για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής για τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και εναπόκειται στις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές να πράξουν τα δέοντα αξιοποιώντας την παραπάνω Απάντηση της κας Creţu».