Ξεκινά η επιχείρηση για την ανέλκυση του F16 από τη Γαύδο- Αναζητούνται τα...αίτια
Ανοικτά των Σφακίων βρίσκεται ήδη πλωτός γερανός, ενώ όλη η επιχείρηση γίνεται με ευθύνη του ΕΛΚΕΘΕ. Προηγήθηκε με τη χρήση ρομποτικών καμερών η εξερεύνηση του κουφαριού του F16. Το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας είχε συντριβεί το Δεκέμβριο του 2014, ενώ οι χειριστές του περισυνελέγησαν σώοι
Η συντριβή του F-16 είχε γίνει στις 4 Δεκεμβρίου 2014 ενώ οι δύο πιλότοι, είχαν εγκαταλείψει το αεροσκάφος έγκαιρα και είχαν εντοπιστεί πάνω σε λέμβο, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Γαύδου και Σφακίων και σε απόσταση 22 ναυτικών μιλίων βόρεια της Γαύδου.
Οι δύο χειριστές του F 16 είχαν περισυλλεγεί σώοι και αβλαβείς παρά την περιπέτεια τους.
Αναζητούν τα αίτια
Το διθέσιο αεροσκάφος με σειριακό αριθμό 614, είχε εμφανίσει βλάβη το μεσημέρι της Πέμπτης 4 Δεκεμβρίου 2014. Οι πιλότοι αποφάσισαν να το εγκαταλείψουν χρησιμοποιώντας το σύστημα εκτίναξης. Το αεροσκάφος κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στα Σφακιά και τη Γαύδο. Αμέσως σήμανε συναγερμός. Ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας περισυνέλεξε τους δυο πιλότους και με αεροσκάφος C-130 μεταφέρθηκαν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Εκτοτε, γίνονται προσπάθειες να γίνουν γνωστά τα άιτια της πτώσης. Ωστόσο αυτό δεν είναι δυνατόν χωρίς την ανέλκηση του αεροσκάφους. Και ο προφανής λόγος είναι η πρόληψη: για να προλάβουν κάποια μελλοντική βλάβη άλλου αεροσκάφους.
Ήδη με ρομποτικές κάμερες έχουν ερευνήσει το κουφάρι του αεροσκάφους και έχει εκτιμηθεί ότι είναι δυνατή η ανέλκυσή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr την ανέλκυση έχει αναλάβει το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ, έναντι του ποσού των 800.000 ευρώ, ποσό που είναι κατά 100.000 ευρώ πιο χαμηλό από την αξία που είχε εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει.
Δείτε βίντεο από την επιχείρηση διάσωσης: