Κόντρας συνέχεια για το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά με νέες ανακοινώσεις
Ο κ. Αυγενάκης με επίθεση του προς Σπίρτζη και Τσιρώνη για το δρόμο της Μεσαράς ανέφερε πως: «Δυο χρόνια κάνετε σημειωτόν. Δύο χρόνια χωρίς καμία πρόοδο από ανευθυνότητα και προσωπική ανεπάρκεια»
Υπενθυμίζεται ότι στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που συνεδρίαζε την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016, με θέμα την «σύναψη σύμβασης κατασκευής έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά», τοποθετήθηκε ο Γραμματέας Π.Ε. της Ν.Δ. και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο Γραμματέας της ΝΔ τοποθετήθηκε σε υψηλούς τόνους επιρρίπτοντας ευθύνες στην Κυβέρνηση και τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος, όπως είπε, «ευθύνεται προσωπικά με την ανευθυνότητα και την αδιαφορία του να ασκήσει τα καθήκοντά του και να ασχοληθεί σοβαρά με το έργο του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά, με αποτέλεσμα να απενταχθεί και να καλείται ένα αποδυναμωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να σηκώσει το βάρος της χρηματοδότησης του έργου».
Όπως είπε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης: «ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν το έργο ήταν έτοιμο προς συμβασιοποίηση και έναρξη, στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Σήμερα, δύο χρόνια μετά συζητάμε τα ίδια πράγματα, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή πρόοδος και με ευθύνη δική σας κ. Σπίρτζη, έχει γίνει μόνο σημειωτόν. Με δική σας ευθύνη χαντακώσατε το δρόμο Ηράκλειο - Μεσαρά.»
Ο κ. Λ. Αυγενάκης έκλεισε την τοποθέτησή του λέγοντας: «για τη ΝΔ μεγάλα αναπτυξιακά έργα, αλλά και έργα τοπικού ενδιαφέροντος με ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, όπως ο δρόμος Ηράκλειο - Μεσαρά, αποτελούν προτεραιότητα και δεν θα επιτρέψουμε εγκληματικές καθυστερήσεις που οφείλονται σε ανικανότητα και ανευθυνότητα των αρμοδίων».
Ανακοίνωση με αφορμή τις νέες καθυστερήσεις στο έργο του δρόμου Ηράκλειο-Μεσαρά
«Συνεχίζει ο αρμόδιος Υπουργός κ. Σπίρτζης τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση του δρόμου Ηράκλειο-Μεσαρά. Μόλις αυτή την εβδομάδα συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το θέμα της σύναψης σύμβασης για το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά! Το έργο ήταν έτοιμο για συμβασιοποίηση από τον Ιανουάριο του 2015. Με σχεδόν δύο χρόνια καθυστέρηση, ο Υπουργός φέρνει ξανά προς έγκριση το θέμα στη Βουλή!
Δυστυχώς, τα δύο περίπου χρόνια ολιγωρίας και απραξίας της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού έχουν ως αποτέλεσμα την απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ, την αδυναμία ένταξης του ως έργο-γέφυρα στην επόμενη προγραμματική περίοδο και τον κίνδυνο επιστροφής των κοινοτικών πόρων εάν το έργο δεν ολοκληρωθεί έως το Μάιο του 2019.
Οι ευθύνες βαρύνουν προσωπικά τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος με ανευθυνότητα, ανικανότητα, αδιαφορία και συνεχείς καθυστερήσεις οδήγησε στο τραγικό αποτέλεσμα να απενταχθεί ο δρόμος και να φορτώνει το αποδυναμωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με το πρόσθετο βάρος της χρηματοδότησης του έργου.
Η στάση του Υπουργού αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι η πολιτική κατηφόρα της Κυβέρνησης δεν έχει τέλος και η υποκρισία και ο εμπαιγμός απέναντι στους πολίτες δεν γνωρίζουν όρια! Οι κάτοικοι της Μεσαράς δεν αντέχουμε άλλο την κοροϊδία!» ηταν η τοποθέτηση της ΤΟ Φαιστου της Νέας Δημοκρατίας.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ
Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Σεπτέμβρη μεσα από το CretePlus.gr είχε γίνει γνωστή μια εξέλιξη - όπως αυτή παρουσιάστηκε από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Βαρδάκης Σωκράτης τόσο στην συνάντηση που προηγήθηκε με τον Υπουργό κ. Σπίρτζη και τους υπηρεσιακούς παράγοντες Μακρή, Τασσιόπουλου, Καζάζη και Αγαπάκη όσο και στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ανέφερε: «Δεν θα ήταν καθόλου τραβηγμένο να χαρακτηρίσω σύγχρονο γεφύρι της Άρτας το δρόμο της Μεσαράς.
Ένα οδικό άξονα, η ολοκλήρωση του οποίου αποτελεί αίτημα δεκαετιών όχι μόνο για τους πολίτες της Μεσαράς αλλά ολόκληρης της κοινωνίας της Κρήτης. Στον πολύπαθο αυτό δρόμο που θα συνδέσει το Ηράκλειο με την Μεσαρά και αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου, οι εργασίες ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του ‘80.
Το 2005 ολοκληρώνεται η κατασκευή του οδικού τμήματος μέχρι την Αγία Βαρβάρα και παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 2007.
Δηλαδή χρειάστηκαν περίπου 20 χρόνια για τα 7,5 χιλιόμετρα του συγκεκριμένου τμήματος ενώ την ίδια χρονιά ξεκινάει η «περιπέτεια» για τα υπόλοιπα 15,7 χιλιόμετρα του κάθετου - Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.) Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα. Συνοπτικά για το ιστορικό:
• Το 2007: 1η Εργολαβία : Κατασκευή υποτμήματος οδού Απομαρμά – Αγ. Δέκα (Καστέλι) με συνολικό ποσό σύμβασης 58.334.581,05 €. Το έργο αυτό μήκους 7,9 χλμ. περιλαμβάνει δύο σήραγγες μήκους 320μ. και 307 μ. και μία μεγάλη γέφυρα μήκους 140 μ.
Σήμερα το έργο είναι πλήρως ολοκληρωμένο μέχρι και ασφαλτικών, σήμανσης και ασφάλισης και αναμένεται να δοθεί σε χρήση.
• Το 2008: 2η Εργολαβία : Κατασκευή Υποτμήματος οδού Αγ. Βαρβάρα - Απομαρμά ποσό σύμβασης 58.110.854,12 €
Η εργολαβία αυτή, ουδέποτε ολοκληρώθηκε, λόγω τεχνικών δυσκολιών. Άραγε, μελέτες δεν προηγήθηκαν; Ένα κομμάτι δρόμου λιγότερο από 8 χιλιόμετρα δεν μπόρεσε να μελετηθεί σωστά και να υλοποιηθεί σε 6 χρόνια!
Κι έπρεπε να περάσουν αυτά τα 6 χρόνια για να υπάρξει απόφαση ώστε να γίνει νέα δημοπρασία για μια νέα, τρίτη, εργολαβία ‘σκούπα’, τον Δεκέμβριο του 2014. Μια Δημοπρασία εκ των προτέρων προβληματική καθώς η μειοδότρια εταιρεία αποδείχτηκε ότι στην πραγματικότητα δεν υπήρχε, ενώ η αντιπαράθεση εταιρειών οδηγεί σε αλληλοκαταγγελίες και δικαστικές διαμάχες και για 1,5 χρόνο το έργο παραμένει καθηλωμένο. Αποτέλεσμα η απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ και εμφανή τον κίνδυνο να παραμείνει ανολοκλήρωτο. Απορίας άξιο λοιπόν γιατί έγινε ο διαγωνισμός που κόλλησε νομικά στη συνέχεια, κάθε διαδικασία; Μήπως απλά έτσι έπρεπε να γίνει για άλλους λόγους, αφού έρχονταν και οι εκλογές του Ιανουαρίου του 2015;
Το 2016 αποφασίστηκε η χρηματοδότησή του από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τον περασμένο Αύγουστο ο ΟΑΚ ανακοίνωσε ότι λύθηκαν τα νομικά ζητήματα και ο ανάδοχος θα κληθεί άμεσα για υπογραφή της σύμβασης. Σήμερα παρουσιάζεται στην επιτροπή για δεύτερη φορά η τρίτη αυτή εργολαβία με τίτλο : «Ολοκλήρωση τμήματος Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά με προϋπολογισμός Δημοπράτησης: 47.000.000 ΕΥΡΩ αφού υπάρχουν νέα δεδομένα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Με την υλοποίηση της εργολαβίας αυτής, ολοκληρώνεται το οδικό τμήμα Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα (Καστέλι) του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Επιτυγχάνεται έτσι η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ηράκλειο – Μοίρες του Νομού Ηρακλείου, ο οποίος εξυπηρετεί τις ανάγκες της νοτιοδυτικής περιοχής του Νομού Ηρακλείου Κρήτης με μεγάλη τουριστική, αρχαιολογική, εμπορική και αγροτική δραστηριότητα. Ο άξονας αυτός βρίσκεται στη δεύτερη θέση από πλευράς κυκλοφοριακών φόρτων σε ολόκληρη την Κρήτη.
Μπροστά μας έχουμε δύο προκλήσεις:
1η η σύμβαση ολοκλήρωσης της κατασκευής του οδικού άξονα Ηράκλειο - Μεσαρά να υπογραφεί άμεσα τις επόμενες ημέρες και να αρχίζουν οι νέες κατασκευαστικές εργασίες, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης συνολικά 30 μηνών.
2η Το νευραλγικό αυτό οδικό έργο να παραδοθεί σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλές στους κατοίκους του νομού Ηρακλείου και τους πολίτες της Κρήτης σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου.
Οι πολίτες της Μεσαράς γνωρίζουν καλά ποιοι έχουν ευθύνες και είναι εκείνοι που στο δρόμο της Μεσαράς στο Τμήμα Ηράκλειο - Τυμπάκι έχουν δει να χάνονται από την δεκαετία του 80 πολλές ανθρώπινες ζωές.
Οι πρόχειρες και ελλιπέστατες μελέτες, οι καθυστερήσεις, οι εμπλοκές, οι παλινωδίες οι διαχειριστικές ευθύνες των τελευταίων 8 χρόνων έχουν ονοματεπώνυμο. Κάποιοι που τους τελευταίους μήνες μας κατηγόρησαν ότι εμείς θα οδηγήσουμε στις καλένδες το δρόμο της Μεσαράς όχι μόνο δεν συνέβαλλαν στις προσπάθειες που κατέβαλλε τον τελευταίο χρόνο η σημερινή κυβέρνηση και το Υπουργείο στο να βρεθεί μια λύση νομιμότητας, διαφάνειας και προστασίας του δημοσίου συμφέροντος στο αδιέξοδο που είχαν δημιουργήσει αλλά επικέντρωσαν τη δραστηριότητα τους εντός και εκτός Βουλής σε αυτό που γνωρίζουν καλά δηλαδή, ανακοινώσεις σε υψηλούς τόνους πολιτικής υποκρισίας και δημιουργία εντυπώσεων χωρίς ουσία για τους πολίτες. Κινδυνολογούν στην προσπάθεια να αποτινάξουν από πάνω τις ευθύνες του παρελθόντος για το συγκεκριμένο έργο και όχι μόνο αλλά και για τις ελλιπείς υποδομές της Κρήτης».