Καταθέτουν πινακίδες ακόμη και αυτοκινήτων μικρού κυβισμού
Είναι εντυπωσιακό και ανησυχητικό το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πινακίδων που έχουν κατατεθεί στις εφορίες από την αρχή του χρόνου ανήκει σε αυτοκίνητα από 700 έως 1400 κυβικά εκατοστά!
Θα περίμενε κανείς ότι η κλιμάκωση των τελών κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό, τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται σε ΙΧ με κινητήρες άνω των 1929 κυβ. εκ., θα γέμιζε τα ράφια της εφορίας με πινακίδες από τέτοια αυτοκίνητα.
Τουναντίον το 58% του συνόλου των οχημάτων στα οποία έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας αφορούν σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 700 κ.εκ. έως και 1.400 κ.εκ. γεγονός που σημαίνει πως οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν τα χρήματα να διατηρήσουν στην κυκλοφορία ούτε ένα αυτοκίνητο 900 κ.εκ.!
Ειδικότερα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που δημοσιεύει το AutoAffairs στη διάθεσή του στις αρχές του 2014 είχαν κατατεθεί 36.451 ΙΧ με κινητήρες έως 900 κ.εκ. και επιπλέον 333.491 ΙΧ με κινητήρες από 901 κ.εκ. έως 1.401 κ.εκ.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.401 κ.εκ. έως 1.600 κ.εκ. έχουν κατατεθεί 129.338 πινακίδες κυκλοφορίας.
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.601 κ.εκ. έως 1.800 κ.εκ. έχουν κατατεθεί 45.928 πινακίδες κυκλοφορίας ενώ πάνω από 62.000 ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 1.801 κ.εκ. έως και 2.000 κ.εκ. έχουν καταθέσει επίσης τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους εξαιτίας κυρίως των υπέρογκων Τελών, του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και των Τεκμηρίων.
Εξαφανίστηκαν και οι δίλιτροι
Στην κατηγορία των οχημάτων με κινητήρες από 2.001 κ.εκ. έως και 3 λίτρα οι απώλειες είναι μεγαλύτερες καθώς μόλις 55.000 ΙΧ διατηρούνται στην κυκλοφορία ενώ πάνω από 23.500 ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 2 έως 3 λίτρα τα έχουν θέσει σε φορολογική ακινησία.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα οχήματα με κινητήρες από 3.001 κ.εκ. έως 4 λίτρα όπου το 1/3 του συνόλου των οχημάτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για να γλιτώσουν τους φόρους.
Στην τελευταία κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς 4.586 ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους ενώ περίπου 7.000 είχαν τη δυνατότητα να τα διατηρούν στην κυκλοφορία και το 2014...