Γιατί έχει «παγώσει» το σχέδιο για τα υδροπλάνα στην Κρήτη
Ακόμη κι αν το νομοσχέδιο για την ίδρυση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση υδατοδρομίων, που έχει «παγώσει» από τον περασμένο Σεπτέμβριο, κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, η δημιουργία ολοκληρωμένου πτητικού προγράμματος βρίσκεται ρεαλιστικά εκτός συζήτησης.
Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας, η οποία βρίσκεται προ των πυλών, καθώς αναμένεται η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, βάζει μεν τα θεμέλια για να «χτιστεί» ένα βιώσιμο δίκτυο, μαζί με τα ήδη αδειοδοτημένα της Κέρκυρας και των Παξών, όμως αυτό είναι δύσκολο να γίνει το εφετινό καλοκαίρι. Τη στιγμή μάλιστα που έχουν χρειαστεί τρία χρόνια για να προχωρήσουμε στην αδειοδότηση μόλις τριών υδατοδρομίων, η γειτονική Κροατία αδειοδότησε μέσα σε μία χρονιά έντεκα.
Παρά το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών από τον Καναδά, την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία κ.α., η μέχρι σήμερα καθυστέρηση έχει εμποδίσει την ευόδωση των όποιων συζητήσεων. Εξάλλου, για να θεωρηθεί βιώσιμη μια τοποθέτηση σε υδροπλάνα θα πρέπει να πραγματοποιούνται ημερησίως 4,5-5 ώρες πτήσης, πράγμα που δεν είναι εφικτό ελλείψει ολοκληρωμένου δικτύου.
«Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει η λειτουργία των υδροπλάνων είναι η ύπαρξη επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων ανά νησιωτική περιοχή (Ιόνιο, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Κρήτη, Αργοσαρωνικός, Βόρειο Αιγαίο) ώστε να μπορούν να συνδέουν αρκετούς προορισμούς εξασφαλίζοντας τον κρίσιμο όγκο πτητικού έργου που θα καταστήσει βιώσιμη τη λειτουργία τους. Μόνο έτσι τα υδροπλάνα θα μπορέσουν να επιτελέσουν το πολυχρηστικό έργο τους συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, στη διασύνδεση μικρών και απομονωμένων νησιών και στη δημιουργία σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας» ανέφερε μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Τάσος Γκόβας.