Εμείς καλλιεργούμε το τουρισμό που έχουμε
Γράφει ο Μάρκος Σμυρνάκης
Με την έναρξη της νέας καλοκαιρινής σεζόν ας ελπίσουμε ότι, θα αρχίσουμε στην Ελλάδα να ξανά δημιουργούμε τις βάσεις από την αρχή, για ένα βιώσιμο τουρισμό, που θα είναι ικανός να μας συντηρεί κατά την διάρκεια, όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και ολόκληρου του χρόνου.
Εργάζομαι στο χώρο του τουρισμού και πολλές φορές έχω αναρωτηθεί, εμείς είμαστε αυτοί που εκμεταλλεύονται τους τουρίστες, οι τουρίστες εκμεταλλεύονται εμάς? Πολλοί δυσφημούν τον όρο «Ελληνικός Τουρισμός», ορίζοντας τον ως εκμετάλλευση του τουρίστα επισκέπτη από τους ντόπιους. Αυτό όχι αδίκως, αφού σε πολλές περιπτώσεις αυτό ισχύει.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια απέδειξαν ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά, όπου λόγο «κρίσης» κυρίως, υπάρχει εκμετάλλευση των παροχών που προσφέρουν τα Ελληνικά τουριστικά καταλύματα, από τους τουρίστες και τα ξένα πρακτορεία.
Φέτος τα νούμερα άφιξης των τουριστών δείχνουν αυξημένα σε σύγκριση με τις 2 προηγούμενες χρονιές, τώρα θα έλεγα είναι και ευκαιρία για την σωστή διαχείριση τους. Πρέπει να πετύχουμε τη χρήση τομή στις παραπάνω δύο περιπτώσεις, αρχίζοντας να καλλιεργούμε τους τουρίστες που θα θέλαμε να έχουμε από εδώ και πέρα.
Ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ διαδεδομένο τρόπο ψυχαγωγίας για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό συνεχίζει να μεταδίδεται από γενιά σε γενιά. Εμείς οι Έλληνες ζούμε σε μία από τις πιο παραδοσιακά, τουριστικές χώρες, μαζί με Γαλλία, Ιταλία κ.α.
Πλεονέκτημα μας για την κατοχύρωση αυτής της διάκρισης, είναι η ομορφιά που προσφέρει η χώρα μας. Οι συνδυασμοί που μπορείς να πετύχεις με Βουνό, Θάλασσα, νησιά, ήλιο, φιλοξενία, είναι ο λόγοι που μας έφεραν και ακόμα φέρνουν τόσα χρόνια τουρισμό στη χώρα μας.
Βέβαια αν μέναμε μόνο στο πλεονέκτημα μας, θα είχαμε σήμερα πολύ περισσότερο τουρισμό και φυσικά καλύτερης ποιότητας. Δυστυχώς επαναπαυτήκαμε με τα πλεονεκτήματα μας και δημιουργήσαμε τα μειονεκτήματα μας.
Ποια είναι αυτά? Η κακή διαχείριση των τουριστικών υπηρεσιών από άπειρους ιδιοκτήτες και εργαζομένους στο συγκεκριμένο χώρο. Ουσιαστικά αντί κάποιοι να προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν το τουρισμό, προσπάθησαν να τον εκμεταλλευτούν.
Ρόδα είναι και γυρνάει.
Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα τρία βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στο τουριστικό προορισμό, τη διαμονή σε αυτόν, και τη διατροφή. Αυτό κατάλαβαν οι Έλληνες επιχειρηματίες τα «εξυπνοπούλια», και ανέβασαν στα ύψη τις τιμές, σήκωσαν ψηλά τον αμανέ, βλάπτοντας έτσι την εικόνα μας προς τα έξω. Πως? Από στόμα σε στόμα.
Δυστυχώς υπολόγιζαν πως θα τα «πάρουν» από τον τουρίστα, αγνοώντας εντελώς το τι θα διαδώσει κατά την επιστροφή του στην χώρα του. Με αποτέλεσμα την σταδιακή μείωση του τουρισμού, αφού η εκμετάλλευση αυτή συνεχιζόταν από σεζόν, σε σεζόν, ενώ ταυτόχρονα η δυσφήμιση μεταδιδόταν από στόμα, σε στόμα, κατά την επιστροφή τους στην χώρα τους.