Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.


Ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο από το Crete Plus



Δημoκρατική Συμπαράταξη: Πλήρης κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας

Δημoκρατική Συμπαράταξη: Πλήρης κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας

Ελλάδα | 24/10/2016 - 18:00
Δημoκρατική Συμπαράταξη: Πλήρης κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας
Για πρακτικές που οδηγούν τις αστικές συγκοινωνίες σε πλήρη κατάρρευση κατηγορεί η Δημοκρατική Συμπαράταξη την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Σε ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή οι βουλευτές Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιάννης Μανιάτης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, Κώστας Σκανδαλίδης και Ανδρέας Λοβέρδος επισημαίνουν ότι ελλείμματα εκατομμυρίων «καθηλώνουν» την ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ με αποτελέσματα να μην έχουν υπογραφθεί από το Υπουργείο Εργασίας ούτε οι συμβάσεις για την μετακίνηση των ΑμεΑ και των ευπαθών ομάδων για  το 2016.

Αναλυτικά, αναφέρεται ότι «Στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, από το 2011 όταν ιδρύθηκαν οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, βρίσκονται τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό των ανωτέρω εταιρειών για το 2016, ο οποίος εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, οι ζημιές αναμένεται σύμφωνα με τα πλέον «αισιόδοξα» σενάρια να ανέλθουν σε 77 εκατομμύρια ευρώ.  Με έλλειμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ έκλεισαν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το έτος 2015, γεγονός που απεδείχθη καταστροφικό για τα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων και συνακόλουθα για την ποιότητα και το εύρος του συγκοινωνιακού έργου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αστικές συγκοινωνίες το έτος 2013 παρουσίασαν πλεόνασμα ύψους 2,9 εκατ. ευρώ και το έτος 2014, 2,7 εκατ. Ευρώ. Την ίδια περίοδο, η προηγούμενη κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση της τιμής του κανονικού εισιτηρίου, από 1,40€ σε 1,20€ και του μειωμένο από 0,70€ σε 0,60€. Με τον τρόπο αυτό, προωθήθηκε η περαιτέρω χρήση των αστικών συγκοινωνιών από τους πολίτες, διευκολύνθηκαν οι οικονομικά αδύναμοι συμπολίτες μας που κατά τεκμήριο χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες και οι αστικές συγκοινωνίες παρουσίασαν αύξηση εσόδων οικοδομώντας σχέση εμπιστοσύνης με το επιβατικό κοινό. Την περίοδο αυτή, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δεν χρειάστηκε να λάβουν κρατική επιδότηση και συνακόλουθα δεν επιβάρυναν τον φορολογούμενο πολίτη». Επισημαίνεται επίσης ότι «η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) αναμένεται να έχει έσοδα 111,5 εκατ. ευρώ και έξοδα 144 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ζημία 32,5 εκατ. ευρώ.  Το 2013 και το 2014 η εταιρεία  είχε εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Αντιθέτως το τρέχον έτος πρόκειται να λάβει από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, ΕΕ) 1,2 εκατ. ευρώ. Η ΟΣΥ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ) αναμένεται να έχει έσοδα 188,3 εκατ. ευρώ, έξοδα 233 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ζημίες ύψους 44,683 εκατ. ευρώ. Και για τις δύο εταιρείες, οι ζημίες υπολογίζεται πως θα ξεπεράσουν τα 77,270 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών καταγράφουν κατακόρυφη πτώση. Το πρώτο τρίμηνο του 2016 έφτασαν σε ύψος 37,7 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2015 ήταν 49,2 εκατ. ευρώ (μείωση 23,44%). Τον Μάρτιο του 2016 η πτώση έφτασε το 30,8%. Το γεγονός αυτό αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην εκτεταμένη λαθρεπιβίβαση και εισιτηριοδιαφυγή την οποία η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ ενθάρρυνε και συνεχίζει παραδόξως να ενθαρρύνει με τις ιδεοληπτικές και αντικοινωνικές εμμονές που τη διακρίνουν. Ο άκρατος λαϊκισμός των δήθεν δωρεάν μετακινήσεων που στην πραγματικότητα μετακυλούν το κόστος στον φορολογούμενο και δυσχεραίνουν τη θέση των συνεπών μετακινούμενων, υπήρξε η βασική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα των αστικών μετακινήσεων». Αναφορικά με την ΟΣΥ, υπογραμμίζεται ότι «Το 2014 τα χρήματα που εισέπραξε η ΟΣΥ από πωλήσεις εισιτηρίων, καρτών και έσοδα από υπουργεία ήταν 117 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση 100,29 εκατ. ευρώ. Το 2015 οι πωλήσεις εισιτηρίων, καρτών και έσοδα από υπουργεία μειώθηκαν στα 97 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση ήταν επίσης μειωμένη στα 86 εκατ. ευρώ. Σε αυτά προστέθηκε έκτακτη επιχορήγηση 22 εκατ. ευρώ και επιπλέον 6 εκατ. ευρώ από τον έλεγχο των εισιτηρίων (συνολικά 211 εκατ. ευρώ). Το 2016 αναμένονται έσοδα από πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων 75 εκατ. ευρώ και η επιχορήγηση 86 εκατ. ευρώ (συνολικά 161 εκατ. ευρώ). Οι ανελαστικές δαπάνες της ΟΣΥ για το 2016 είναι 143 εκατ. ευρώ, η μισθοδοσία 40 εκατ. ευρώ, τα καύσιμα 12 εκατ. ευρώ, η ασφάλεια των λεωφορείων 1 εκατ. ευρώ, τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ 10 εκατ. ευρώ, ανταλλακτικά και αναλώσιμα υλικά 3 εκατ. ευρώ, ρεύμα έλξης για τρόλεϊ, φως, νερό, τηλέφωνο 1 εκατ. ευρώ και φόροι 7 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, από στοιχεία προκύπτει πως από ένα σύνολο 2.023 λεωφορείων που έχουν απομείνει στην ΟΣΥ καθημερινά βγαίνουν στους δρόμους της Αθήνας για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου μόλις 850-900.Περίπου 280 λεωφορεία δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης οδηγών και άλλα 840 παραμένουν ακίνητα στα αμαξοστάσια με βλάβες που δεν επιδιορθώνονται. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στο αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), όπου βρίσκονται παροπλισμένα δεκάδες οχήματα». 

Επιπροσθέτως, τονίζεται πως «αξίζει να σημειωθεί ότι για τη νέα ένταξη στο σύστημα δωρεάν μετακίνησης ευπαθών ομάδων (άνεργοι, κλπ), όπως επίσης και για υπαξιωματικούς και αξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων δεν έχουν υπογραφεί ακόμη συμβάσεις με τα συναρμόδια υπουργεία ώστε να υπάρχει επιχορήγηση για τις μετακινήσεις αυτές. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εργασίας δεν έχει πληρώσει ακόμη στον  ΟΑΣΑ τις οφειλές του β’ εξαμήνου του 2015, ύψους 29,5 εκ. Ευρώ. Για το 2016  έχει σταλεί από τον ΟΑΣΑ σχέδιο σύμβασης 65,5 εκ. ευρώ, αλλά το Υπουργείο αδιαφορεί, με αποτέλεσμα ο ΟΑΣΑ να κινδυνεύει να γίνει ΟΑΣΘ στον οποίο οφείλουν τα Υπουργεία αντίστοιχα ποσά. Όμως δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις και για την μετακίνηση των ΑμεΑ και των άλλων ευπαθών ομάδων σε όλη τη χώρα με αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αρχίσει η θεώρηση και η έκδοση καρτών των δικαιούχων και είναι τουλάχιστον ντροπή για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όσοι ευπαθείς συμπολίτες μας δεν πρόλαβαν να βγάλουν πέρυσι το Δεκέμβριο τη κάρτα να μην μπορούν να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Τέλος, ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει και το φαινόμενο των βανδαλισμών σε σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και σε οχήματα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και το φαινόμενο της στοχοποίησης και των επιθέσεων στους ελεγκτές, γεγονός που έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής».

Ρωτούν τέλος οι βουλευτές: «Ποιος ο Κυβερνητικός σχεδιασμός για τις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να επανέλθουν στη πρότερη κερδοφόρα κατάσταση και να μην επιβαρύνουν τον φορολογούμενο πολίτη σε ολόκληρη την Ελλάδα; Υπάρχει σχέδιο εξυγίανσης για τις αστικές συγκοινωνίες μετά από την οικονομική καταβαράθρωσή τους; Προτίθεστε και με ποιο χρονοδιάγραμμα να επαναφέρετε την μειωμένη τιμή του εισιτηρίου που είχε καθιερώσει η προηγούμενη κυβέρνηση και κατήργησε η «πρώτη φορά αριστερά»; Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεστε να λάβετε ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους όλης της Ελλάδας; Με ποιο τρόπο θα καταπολεμήσετε το φαινόμενο των βανδαλισμών στα συγκοινωνιακά μέσα και το αντικοινωνικό και λαϊκιστικό φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης; Πότε θα υπογραφούν  επιτέλους οι συμβάσεις από το Υπουργείο Εργασίας με τον ΟΑΣΑ και τα ΚΤΕΛ αστικά και υπεραστικά όλης της χώρας για τη μετακίνηση των ΑμεΑ και των υπόλοιπων ευπαθών ομάδων για το 2016;»

protothema.gr


Συντάκτης: Newsroom CretePlus.gr


Αν θέλεις το πρόβλημα σου να ακουστεί, αν τα "στραβά και τα ανάποδα" που βλέπεις γύρω σου σε κάνουν να δυσανασχετείς, τότε...

Γίνε εσύ ο ρεπορτερ του CretePlus.gr.

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο αποθήκευσε τους αριθμούς μας και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμα σου και δες το να ανεβαίνει άμεσα με εμάς αιχμή για την επίλυση του.

reporter@creteplus.gr 6932255686.

Δες το άρθρο σου στα "δικά σας ρεπορτάζ"



Ειδήσεις Ελλάδα

Πρόστιμο 250.000 ευρώ σε ινστιτούτο αισθητικής

Ανακοίνωση από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Κορωνοϊός: 246 «έσπασαν» την καραντίνα – Ανησυχία για χαλάρωση…

Το τελευταίο περιστατικό και τα μεγάλα πρόστιμα

Τα τρία στάδια του lockdown το καλοκαίρι

Έτσι θα γίνουν τα έκτακτα lockdown, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο

9 νέα κρούσματα - 183 νεκροί συνολικά

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 3.058

Κορωνοϊός: Το καλό και το κακό σενάριο για την Ελλάδα

Γιατί οι ειδικοί φοβούνται μία νέα έκρηξη

Στους 183 οι νεκροί από τον κορωνοϊό - Πέθανε 83χρονη

Αυξάνεται ο αριθμός των θυμάτων

Επίθεση με βιτριόλι: Τι λέει η οδηγός ταξί - Η περούκα, η…

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση με το βιτριόλι

Ανοίγουν νωρίτερα τα γυμναστήρια -Σήμερα οι ανακοινώσεις

Πότε αναμένεται η επαναλειτουργία τους

Επίθεση με βιτριόλι: «Καθαρά» βίντεο και φωτογραφικά καρέ…

Τα επεξεργασμένα καρέ από τις κάμερες ασφαλείας

ΕΟΦ: Απαγόρευσε αντισηπτικό διάλυμα

Αποσύρονται από την αγορά τα προϊόντα

Ηλεία: Εγκεφαλικά νεκρή 27χρονη λίγο μετά τον τοκετό

Η Δώρα εργαζόταν μέχρι και τον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης της χωρίς να παρουσιάσει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Κανένας θάνατος - 7 νέα κρούσματα στη χώρα

Κανένας θάνατος το τελευταίο 24ωρο - 2.915 συνολικά

Νομοσχέδιο – Παιδεία: Αλλαγές από το νηπιαγωγείο μέχρι…

Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας - Όλες οι αλλαγές

Ρόδος: Ποιος ήταν ο νεκρός που έθαψαν… κατά λάθος - Σοκαρισμένη…

Εισαγγελική έρευνα για το… μακάβριο λάθος

Συντριβή ελικοπτέρου στο Ιόνιο: Εντοπίστηκαν τα συντρίμμια…

Μια 23χρονη στρατιωτικός ήταν το πρώτο θύμα η οποία, όπως είχε γράψει το neakriti, πριν το τραγικό συμβάν έπαιζε γκάιντα στη Σούδα.

Κορωνοϊός: 174 οι νεκροί στην Ελλάδα

Κατέληξε 78χρονος στο "Αττικόν"

Kάτω από το 1% του πληθυσμού ο πραγματικός αριθμός των κρουσμάτων

Οι εξελίξεις για τον Κορωνοϊό στη χώρα μας

Κεραμέως για σχολεία: Τι θα γίνει με το ολοήμερο - Ποια η…

"Το άνοιγμα των σχολείων δεν θα γίνει πριν την 1η Σεπτεμβρίου".

172 οι νεκροί από κορωνοϊό στην Ελλάδα - Πέθανε 82χρονη

Η γυναίκα νοσηλευόταν στον «Ευαγγελισμό»

Εκ περιτροπής εργασία: Από 1η Ιουνίου οι μειώσεις μισθών…

Σε νέο καθεστώς, χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενοι από τον Ιούνιο - Αναλυτικά παραδείγματα

Γυμναστήρια, κινηματογράφοι: Ν' ανοίξουν νωρίτερα, μελετά…

Νωρίτερα να ξεκινήσει η τέλεση γάμων και λοιπές δεξιώσεις - Πιθανή ημερομηνία

Σύψας: Τώρα είναι η καταλληλότερη στιγμή να ανοίξουν τα…

Δεν μας τρομάζουν τα εισαγόμενα κρούσματα

Κορωνοϊός: Στους 170 οι νεκροί

Κατέληξε 91χρονη

Πρόστιμα μέχρι και 100.000 € στα σούπερ μάρκετ που δε δηλώνουν…

Η πλατφόρμα e-Καταναλωτής αναγράφει τις τιμές των προϊόντων σε όλα τα σούπερ μάρκετ

Κορωνοϊός: Στους 169 οι νεκροί στην χώρα μας

«Κατέληξε» ένας 79χρονος στο ΑΧΕΠΑ

Τσιόδρας: Βέβαιο ένα δεύτερο κύμα κορωνοϊού

Οι κλειστοί χώροι στους οποίους έχει παρατηρηθεί μεγαλύτερη μετάδοση του ιού

Θετικοί στον κορωνοϊό 2 διασώστες του ΕΚΑΒ – Σε καραντίνα…

Σήμερα το πρωί βγήκαν τα αποτελέσματα

«Restart Tourism»: Πότε «ανοίγει» ο τουρισμός – Από αυτές τις…

Πρόκειται για 19 χώρες που παρουσιάζουν καλά επιδημιολογικά στοιχεία, μέχρι στιγμής

Με κορωνοϊό οκτώ μηνών βρέφος στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου «Παίδων»

Στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Παίδων νοσηλεύεται οκτώ μηνών βρέφος με κορωνοϊό

167 νεκροί από κορωνοϊό στην Ελλάδα - Κατέληξε 89χρονος στο…

Ο άνδρας είχε πολλαπλά υποκείμενα νοσήματα

Ανοίγει η εστίαση: χρήσιμα Tips για τους επαγγελματίες

Συμβουλές για την εφαρμογή των μέτρων και παγίδες που πρέπει να αποφύγουν

Μετακινήσεις εκτός νομού: Έτσι θα ταξιδεύουμε με αεροπλάνα,…

Ενημέρωση για τις μετακινήσεις εκτός νομού

Τραγωδία με 4 νεκρούς στο Λουτράκι - Συγκλονίζουν τα βίντεο…

Οι 4 άντρες βρέθηκαν σε βάθος 20 μέτρων και οι πρώτες αναφορές σχετικά για τον θάνατό τους κάνουν λόγο για ασφυξία - Η επιχείρηση της ΕΜΑΚ έγινε υπό τον φόβο έκρηξης στο…

Ανοίγουν αύριο Κυριακή οι εκκλησίες - Τι πρέπει να γνωρίζουν…

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος καλεί στην τήρηση όλων των μέτρων για τον κορωνοϊό, ενώ αύριο ανοίγουν οι εκκλησίες στη χώρα

Έτσι θα ταξιδεύουμε με τα πλοία - Όλα τα νέα μέτρα

Ποιες πτήσεις «ανοίγουν» και ποιες παραμένουν σε αναστολή

Μητσοτάκης: Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με διπλή κρίση - Παράδειγμα…

Η παρέμβασή του στην παγκόσμια σύνοδο της Boston Consulting Group

Σ.Τσιόδρας: Ο ιός μπορεί να μη φύγει ποτέ από τη ζωή μας

Μπορεί ο κορωνοϊός να γίνει ενδημικός ιός;

Πρόστιμα έως 20.000 ευρώ για τους παραβάτες σε οργανωμένες…

Τσουχτερά πρόστιμα στους απείθαρχους επιχειρηματίες

Κορωνοϊός: Πότε ο κλιματισμός μπορεί να είναι επικίνδυνος…

Τι ανέφεραι Ο επίκουρος καθηγητής επιδημιολογίας και υγιεινής του ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης, μιλώντας στην εκπομπή "ΩΡΑ ΑΙΧΜΗΣ" της ΚΡΗΤΗ TV

Πότε ανοίγουν καφετέριες, εστιατόρια, γυμναστήρια και…

Οριστικές ημερομηνίες: Όλα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης

16 νέα κρούσματα στη χώρα μας -Τρεις νέοι θάνατοι

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.760 - Στους 155 οι νεκροί

Αυτό είναι το νέο ωράριο στα σούπερ μάρκετ

Παραμένουν τα υφιστάμενα μέτρα κατά του κορωνοϊού

"Αποφεύγετε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς" οι 7 κανόνες του…

Πως θα μείνουμε προστατευμένοι από τον κορωνοϊό

Κορωνοϊός: Στους 152 οι νεκροί στην χώρα μας

Ένας 80χρονος έχασε την μάχη

Παπαθανάσης: Από 1η Ιουνίου ανοίγει η εστίαση με τα νέα…

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «εντός του Ιουνίου θα λειτουργήσουν και οι εσωτερικοί χώροι των επιχειρήσεων»

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων








Social


Όλες οι ειδήσεις σήμερα
Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter του Creteplus.gr και διαβάστε τις 10 σημαντικότερες ειδήσεις της εβδομάδας.
Δεν έχετε συμπληρώσει το email σας ή το email που δηλώσατε δεν είναι έγκυρο.