Αποφασίζουν για το αεροδρομιο στο Καστέλλι- Τι θα πραξουν τελικά Σπίρτζης και Τσίπρας
Όπως εχει γινει γνωστο η κρίσιμη ημερομηνία είναι η 30η Σεπτέμβρη, χωρίς να σημαίνει ότι τελικά θα έχουμε θετικές ανακοινώσεις, αφου υπαρχουν πληροφορίες πως παμε για νεα παραταση, παρα την προειδοποίηση της τοπικής κοινωνίας του Δημου Μινώα Πεδιάδος.
Αυτό που μενει να δουμε με ενδιαφερον είναι τι θα αποφασίσουν τελικά ο Υπουργος Υποδομών κ. Σπίρτζης και φυσικά ο ίδιος ο κ. Αλέξης Τσίπρας
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου, ο νέος διεθνής διαγωνισμός θα έχει επιτυχή κατάληξη καθώς, όπως αναφέρουν, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι σημαντικό, αφού η Κρήτη αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και τα ποσοστά της επιβατικής κίνησης είναι εξαιρετικά υψηλά.
Οι επενδυτες
Το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών εταιρειών που ειδικεύονται στην κατασκευή και διαχείριση αερολιμένων συγκεντρώνει το έργο της κατασκευής και λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, με την προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών να λήγει την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον πέντε ελληνικές τεχνικές εταιρείες ήδη έχουν δημιουργήσει πιθανές συμμαχίες με ορισμένες από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες και εάν δεν έχουμε πάλι αλλαγή της τελευταίας στιγμής, όλα δείχνουν ότι ύστερα από 13 χρόνια αναμονής, οπότε ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, θα ολοκληρωθούν τελικά οι διαδικασίες, ώστε στις αρχές του νέου έτους να επιλεγεί ο ανάδοχος και να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του.
Ωστόσο, όπως μεταδίδουν κύκλοι κοντά στην υπόθεση, τρία από τα πέντε κοινοπρακτικά σχήματα, λόγω ανοικτών μετώπων σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, έχουν ζητήσει μικρή παράταση, ενώ δύο δηλώνουν απόλυτα έτοιμα για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Πλέον, συνεχίζουν οι ίδιοι κύκλοι, είναι στη διακριτική ευχέρεια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη το εάν θα δοθεί νέα παράταση.
Συμμετοχή στον διαγωνισμό δρομολογούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Άκτωρ Παραχωρήσεις - Vinci, J&P Άβαξ - Bouygues - Aeroports de Paris, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ-1,65% - ACS και η China State Construction Engineering Co. - Archirodon- Zurich Airport. Με ενδιαφέρον αναμένεται επίσης αν θα προστεθούν κι άλλοι συμμετέχοντες, είτε αυτόνομα είτε ως συμμετέχοντες σε κάποιο από τα διαμορφούμενα σχήματα, όπως η ΜΕΤΚΑ, ΜΕΤΚ-1,73% η Intrakat ΙΝΚΑΤ+9,66% και η ινδική GMR Infrastructure Ltd, με τον ινδικό όμιλο να διαχειρίζεται δύο από τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ivδίας, σε Δελχί και Χίντεραμπαντ.