Αγωνία για τον Τουρισμό: Οι φορείς του ζητούν γρήγορα συμφωνία!
«Μπορούμε να σώσουμε τη χρονιά και τον στόχο των 25 εκατ. αφίξεων, με προϋπόθεση να κλείσει η συμφωνία και ανάλογα με τη φορολόγηση του τουρισμού», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Ανδρέας Ανδρεάδης, μιλώντας στην 23η Κλειστή Συνεδρίαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΤΕ.
Ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη για ανατροπή του αρνητικού κλίματος που «αφήνει αρνητικό αποτύπωμα και στον τουρισμό», με το πέρας της διαπραγμάτευσης και με την επίτευξη συμφωνίας, για να τεθούν οι βάσεις της ανοδικής πορείας του τομέα το 2016.
Τη δέσμευση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη ότι ο συντελεστής ΦΠΑ δεν θα αλλάξει έως τον Σεπτέμβριο, αλλά και το ότι «η πρόταση και η διαπραγμάτευση θα είναι στα πλαίσια του να είναι ανταγωνιστική η Ελλάδα», επανέλαβε η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά στον χαιρετισμό της. Από την πλευρά του ο βουλευτής Δωδεκανήσου Μάνος Κόνσολας μετέφερε την ανησυχία ότι η αύξηση του ΦΠΑ θα φέρει ανάσχεση για τις κρατήσεις της επόμενης χρονιάς, από τον Αύγουστο, ενώ η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου τόνισε την πρόταση ο ΦΠΑ στον τουρισμό να μην αυξηθεί πάνω από 8%, διαχωρίζοντας τον συντελεστή από αυτό της εστίασης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Eurobank Φωκίων Καραβίας, από την πλευρά του αναφερόμενος στις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού το 2014, με 24 εκατ. αφίξεις (21,5 εκατ. χωρίς την κρουαζιέρα) και 13,5 δισ. ευρώ έσοδα, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι η Ελλάδα αναδείχθηκε στη 15η θέση παγκοσμίως από πλευράς αφίξεων και στη 19η θέση από πλευράς εσόδων. Σε ό,τι αφορά δε την αναλογία τουριστικών εσόδων σε σχέση με τον πληθυσμό, η χώρα κατατάσσεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με το in.gr.
Υπογραμμίζοντας την ανάγκη να αναθερμανθούν οι επενδύσεις στον τουρισμό, οι οποίες σήμερα είναι στο 20% του ζητούμενου στόχου, ζήτησε «να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για τη διαχείριση των αεροδρομίων, των λιμανιών, των τουριστικών λιμένων, όπου με τις ανταγωνιστικές τιμολογήσεις τους (οι οποίες πρέπει να είναι μέρος της διαπραγμάτευσης, πέρα από το τίμημα), θα επιτύχουμε την πολυπόθητη αποτελεσματικότητα, την προσέλκυση αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού». Στάθηκε επίσης στα προβλήματα της έκδοσης visa Schengen, ενώ σε ό,τι αφορά την αύξηση του ΦΠΑ, επανέλαβε τη θέση του Συνδέσμου για «μια αύξηση του τουριστικού πακέτου ως τα ανώτερα όρια του μέσου όρου των ανταγωνιστών μας».
Έθεσε ταυτόχρονα βασικό στόχο να παραμένει ο ελληνικός τουρισμός «μια βιώσιμη λύση για την κοινωνία, ειδικά στις τοπικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας και να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας των νέων».
Στα εκκρεμή ζητήματα που απαρίθμησε, περιλαμβάνονται ένα δίκαιο, σταθερό και ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο, η κατοχύρωση των όρων όλων των φορολογικών συντελεστών μιας επένδυσης σε βάθος πενταετίας ή έστω δεκαετίας, η ολοκλήρωση του κτηματολογίου και η χαρτογράφηση του αιγιαλού, η αναβάθμιση του κέντρου και του παραλιακού μετώπου των τουριστικών πόλεων και οικισμών, ξεκινώντας από την Αθήνα, η συμπλήρωση του επενδυτικού νόμου ώστε να συμπεριλαμβάνει το ναυτικό και ιατρικό τουρισμό, τα ποσοστά επιδότησης να διαμορφωθούν από 20% έως 30% με ένταξη της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας των χρεώσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης, καθώς και η έναρξη δημιουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Επίσης ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και της ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών πρότυπων αστεριών και κλειδιών από το υπουργείο Τουρισμού και την πιστοποίηση όλων των καταλυμάτων.